سبد خرید 0

وبلاگ

بیمه عمر پس از فوت به چه کسی تعلق می‌گیرد ؟

بیمه عمر پس از فوت به چه کسی تعلق می‌گیرد ؟

بیمه عمر پس از فوت به چه کسی تعلق می‌گیرد ؟

بیمه عمر بیمه نامه ای است که طبق آن و در بلند مدت شخص بیمه گذار میتواند از بیمه خود اسفاده کرده و حقوقی دریافت نماید  .

از میان بیمه ها بیمه عمر از بیمه‌های طولانی مدت است . این بیمه با توجه به طول مدت ، در صورت فوت بیمه‌گزار نیز خوماتی ارائه می‌کند . یکی از موارد قابل اهمیت در بیمه نامه‌ عمر ، تعین ذینفعان بیمه‌گزار است . ذینفعان کسانی‌اند که در صورت فوت بیمه‌گزار پیش از موعد دریافت و استفاده از مستمری ، مبلغ بیمه به آن‌ها پرداخت می‌شود .

بیشتر بخوانید
باز خرید بیمه عمر چیست؟

با توجه به اینکه بیمه‌گزار ممکن است به صورت طبیعی یا در سوانح جان خود را از دست دهد ، بیمه گر تمهیداتی در این رابطه انجام داده است . در صورت فوت بیمه‌گزار به مرگ طبیعی ، بیمه غرامت فوت را پرداخت می‌کند . ولی در صورت فوت بیمه‌گزار در اثر حادثه ، بیمه علاوه بر خسارت فوت طبیعی ، خسارت فوت بر اثر حادثه را نیز به ذینفعان پرداخت می‌کند .

بیشتر بخوانید
صفر تا صد بیمه عمر

تعریف وارث و ذینفع بیمه عمر :

ذینفع بیمه عمر یا استفاده کننده‌ی بیمه کسی است که توسط بیمه‌گزار انتخاب می‌شود ( یا در صورت عدم انتخاب ، بیمه در صورت نیاز خود اقدام به انتخاب می‌کند ) تا در صورت فوت بیمه‌گزار پیش از موعد بیمه نامه ، سرما‌یه بیمه به او واگذار شود .

  • بیمه‌گزار می‌تواند ذینفعان خود را پس از انتخاب تغییر دهد .
  • معمولا ذینفع باید از بین اقوام درجه یک بوده و با بیمه‌گزار نسبت داشته باشند . اقوام درجه یک شامل پدر ، مادر ، خواهر ، برادر ، فرزندان و همسر است .
  • امکان انتخاب مراکز خیریه‌ای که دارای شماره‌ی ثبت قانونی هستند نیز به عنوان ذینفع وجود دارد . حتی می‌توان درصد معینی از سرمایه را به آنان واگذار کرد .
  • البته ممکن است امکان انتخاب دوستان به عنوان ذینفع فراهم نباشد . چون ذینفع باید با بیمه گزار نسبت داشته باشد .
  • شما می‌توانید فرزندان خود را فارغ از سنشان به‌ عنوان ذینفع انتحاب کنید . اما در نظر داشته باشید که قبل از سن هجده سالگی امکان دریافت سرمایه بیمه عمر والد فوت شده‌‌ی خود را نخواهند داشت .
بیشتر بخوانید
بیمه تکمیلی نازایی و ناباروری

بیمه عمر پس از فوت به چه کسی تعلق می‌گیرد ؟

سرمایه بیمه عمر به چه صورت میان ذینفعان تقسیم می‌شود ؟

این عمل به چند حالت تقسیم می‌شود . اگر :

  • نام ذینفعان و سهم هر یک در بیمه نامه قید شده باشد ، بیمه‌گر بر طبق آن عمل می‌کند .
  • اسامی ذینفعان در بیمه نام ذکر شده باشد اما سهم آن‌ها قید نشده باشد . بیمه گر بر اساس‌ قانون ، سهم‌های مساوی خواهد پرداخت .
  • نه اسامی ذینفعان و نه سهم آن‌ها در بیمه‌نامه ذکر نشده باشد . شرکت بیمه‌گر بر اساس قانون ، ذینفعان را همان وارثان ملمداد کرده و سرمایه‌ی بیمه عمر را به آنان پرداخت می‌کند .
بیشتر بخوانید
بهترین بیمه عمر

 

پانوشت :

آموزش فروش بیمهآموزش بیمهآموزش بیمه عمرآموزش بازاریابی بیمه  آموزش بازاریابی بیمه عمر  – فروش بیمه فروش بیمه عمربازاریابی بیمهشغل بیمهدرآمد بیمهبازاریابی در صنعت بیمهترفندهای فروش بیمه  اصول فروش بیمهاصول فروش بیمه عمراصول بازاریابی بیمه   – اصول بازاریابی بیمه عمر
بازاریابی بیمه عمرآموزش فروش بیمهآموزش فروش بیمه عمر  تیم سازی در بیمهکیج آموزش بیمه پکیج آموزش فروش بیمه  – بهترین بیمه عمر 
اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید