سبد خرید 0

وبلاگ

چه عواملی بر محاسبه نرخ بیمه عمر تاثیر دارد؟

چه عواملی بر محاسبه نرخ بیمه عمر تاثیر دارد؟

مطلب چه عواملی بر محاسبه نرخ بیمه عمر تاثیر دارد؟ را در سایت آکادمی بیمه مورد تحلیل قرار می دهیم.

بیمه نامه های عمر برای پرداخت غرامت فوت شخص بیمه شده طراحی شده اند. هر عاملی که احتمال فوت شخص بیمه شده را افزایش دهد، می تواند نرخ بیمه عمر را نیز افزایش دهد. همانطور که یک بیمه نامه عمر برای خود خریداری می کنید، باید حق بیمه بپردازید تا آن را حفظ کنید. دانستن دلایلی که ممکن است بر هزینه های حق بیمه شما تأثیر بگذارد و شما را مجبور به پرداخت حق بیمه بالاتر به شرکت بیمه کند، مهم است.

بیشتر بخوانید
پرزنت بیمه عمر

یک راه عالی برای کمک و محافظت از عزیزانتان، بیمه عمر است که می تواند سرمایه گذاری بزرگی نیز باشد. حق بیمه کمتری که در بیمه عمر پرداخت می‌شود، می‌تواند باعث پس‌انداز خوبی در طی چند سال شود. عواملی وجود دارد که بسیاری از شرکت های بیمه هنگام قیمت گذاری بیمه نامه های خود در نظر می گیرند، ممکن است این فاکتور در کنترل شما نباشد. اما انتخاب های زندگی شما می تواند منجر به عواملی شود که می تواند بر حق بیمه عمر شما تأثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید
بیمه عمر و آموزش های لازم برای فروش آن

چه عواملی بر محاسبه نرخ بیمه عمر تاثیر دارد؟

عواملی که بر محاسبه نرخ بیمه عمر تأثیر می گذارد.

شرکت های بیمه عمر از چند معیار مختلف برای محاسبه حق بیمه شما استفاده می کنند. در این مطلب سعی کردیم برخی از عواملی که بر محاسبه نرخ بیمه عمر تاثیر دارد، را مورد بررسی قرار دهیم.

  • سن

این یکی از مهمترین عواملی است که بر نرخ مدت حق بیمه تأثیر می گذارد. با افزایش سن نرخ حق بیمه طرح بیمه مدت دار نیز افزایش می یابد. این به این دلیل است که افراد مسن بیشتر مستعد عوارض سلامتی هستند که به نوبه خود خطر بیشتری را برای بیمه گذار ایجاد می کند، در حالی که افراد جوان تر سالم تلقی می شوند. بنابراین، توصیه می شود در دوران جوانی یک طرح بیمه مدت دار خریداری کنید تا بتوان حداکثر پوشش را با حداقل نرخ حق بیمه دریافت کرد.

  • جنسیت

این عامل با مرگ و میر مرتبط است. زنان به طور کلی طول عمر بیشتری نسبت به مردان دارند. بنابراین، بسیاری از شرکت های بیمه عمر، نرخ حق بیمه کمتری را به خریداران زن بیمه ارائه می کنند. علاوه بر این، زنان نیز می توانند از تخفیف های ویژه بهره مند شوند.

  • سلامتی

عامل بعدی که بر محاسبه نرخ بیمه عمر تاثیر دارد، میزان سلامتی افراد است. سلامت تاثیر زیادی بر نرخ بیمه عمر دارد. متقاضیانی که دارای شرایط خاص سلامتی هستند، برای شرکت های بیمه ریسک بیشتری دارند، زیرا احتمال دارد زودتر پرداخت بیمه عمر را دریافت کنند. اطلاعات مربوط به سلامتی شما اغلب توسط بیمه‌گر از طریق معاینه پزشکی بیمه عمر، با گرفتن سوابق پزشکی شما (با اجازه شما) و با دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی داروهای تجویزی برای دیدن داروهایی که مصرف کرده‌اید به دست می‌آید.

بیشتر بخوانید
شغل بیمه

شرکت های بیمه به عوامل پزشکی مانند:

  • سابقه پزشکی شما

سابقه شما شامل مشکلات سلامتی گذشته و فعلی، از جمله درمان های گذشته و فعلی و داروهای تجویزی می شود.

  • قد و وزن

این عامل معمولاً شامل شاخص توده بدنی شما (BMI) است که اندازه گیری چربی بدن است.

  • رفتارهای پرخطر

رفتارهای پرخطر شامل: سیگار کشیدن، نوشیدن الکل و مصرف مواد مخدر است.

  • سابقه پزشکی خانوادگی

این شامل شرایط ارثی مانند بیماری قلبی و سرطان در بین والدین و خواهر و برادر شما می شود.

بیشتر بخوانید
بیمه چیست و انواع بیمه ؟

 

اشتغال

عامل دیگری که بر نرخ حق بیمه عمر تاثیر دارد، اشتغال است. برخی از مشاغل مانند سربازان، خلبانان، کارگران صنعت  نفت و گاز، ماهیگیران و غیره توسط شرکت بیمه خطرناک تلقی می شوند. بنابراین، فردی که در هر یک از این مشاغل کار می کند، در مقایسه با افرادی که در یک محیط امن مانند مغازه ها، ادارات، مدارس و غیره کار می کنند، ملزم به پرداخت حق بیمه بالاتری هستند.

بیشتر بخوانید
جدول بیمه عمر

چه عواملی بر محاسبه نرخ بیمه عمر تاثیر دارد؟

نوع بیمه نامه عمر

عامل مهم دیگری که محاسه نرخ بیمه عمر شما را تعیین می کند، نوع بیمه نامه و میزان پوشش آن است. به طور کلی، بیمه عمر مدت دار در مقابل بیمه دائمی کم هزینه ترین نوع بیمه نامه است.

یک بیمه نامه دائم، کل زندگی فرد را تا سن ۹۹ سالگی یا تا زمان فوت شخص پوشش می دهد. بنابراین، معمولاً در مقایسه با طرح بیمه مدت دار (پوشش بیمه ای که برای مدت مشخصی مثلا ۱۰ ساله، ۲۰ ساله یا ۳۰ ساله حق بیمه می پردازید)، شامل حق بیمه بالاتری است.

بیشتر بخوانید
بیمه عمر و بیمه تکمیلی چه تفاوتی با هم دارند؟

نحوه محاسبه حق بیمه مدت دار همچنین به این بستگی دارد که آیا شخص می خواهد نرخ ثابتی برای کل دوره پوشش نرخ بیمه نامه داشته باشد یا می خواهد گزینه افزایش سالانه حق بیمه را انتخاب کند.

چه عواملی بر محاسبه نرخ بیمه عمر تاثیر دارد؟

محدودیت پوشش

آخرین عاملی که حق بیمه عمر شما را تعیین می کند، سقف پوشش بیمه نامه شما است. هرچه سقف پوشش شما بیشتر باشد، حق بیمه شما گرانتر خواهد بود. هنگامی که شما فوت می کنید، شرکت بیمه شما موافقت می کند که مقدار مشخصی پول را به ذینفعان شما بپردازد. برای کاهش این پرداخت، شرکت بیمه، بیمه نامه شما را بر اساس آن قیمت گذاری می کند.

بیشتر بخوانید
فرانشیز بیمه چیست ؟

برای خرید بهترین پوشش بیمه عمر با نرخ حق بیمه کمتر، صرف زمان و تحقیق از شرکت های مختلف بسیار مهم است. با در نظر گرفتن عواملی که بر محاسبه نرخ بیمه عمر تاثیر دارد، می توان نرخ تقریبی حق بیمه نامه و مزایایی که شرکت بیمه نامه ارائه می دهد را ارزیابی کرد. علاوه بر این، شما می توانید با انتخاب جامع ترین برنامه برای خانواده خود تصمیمی آگاهانه بگیرند.

بیشتر بخوانید
مقایسه خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری در حساب بانکی
اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید