سبد خرید 0

وبلاگ

بهترین بیمه عمر

بهترین بیمه عمر

بهترین بیمه عمر در سایت آکادمی بیمه تحلیل می کنیم :

بهترین بیمه عمر کدام است ؟ بیمه عمر یکی از انواع بیمه های اشخاص است.  شخص بیمه گر در ازای پرداخت مقدار مشخصی برا اساس قرارداد، تحت عنوان حق بیمه از پوشش بیمه عمر بهرمند شود.

بیمه عمر یکی از سرمایه گذاری های بلند مدت است. فرد می‌تواند در پایان دوره از آن استفاده کند و تحت عنوان سرمایه عمر یاد می‌شود. در صورت فوت شخص، ذی نفعان او طبق قرارداد بیمه عمر، می توانند از آن استفاده کنند .

بهترین بیمه عمر، در نگاه افراد مختلف متفاوت است؛ چرا که اهداف اشخاص از بیمه عمر، متفاوت‌ است. گروهی به دنبال پوشش های بیمه ای بیشتر و گروهی به دنبال سود سرمایه گذاری بیشتر هستند.

بیشتر بخوانید
بهترین بیمه شخص ثالث

حال برای شخص سوال می‌شود، پوشش بیشتر یا سود بیشتر هم است ؟ سود مشارکت چگونه محاسبه می‌شود ؟  حداقل و حداکثر سود بیمه چقدر است ؟ خسارت های بیمه چگونه محاسبه و پرداخت می‌شود؟

بهترین بیمه عمر از نگاه بانک مرکزی چگونه انتخاب می شود ؟ هرساله بانک مرکزی بر اساس عملکرد شرکت ها، نحوه پرداختی ها، نحوه عمل به تعهد هایشان و… دسته بندی می‌شود. بر این اساس بیمه مرکزی لیستی را تحت عنوان شرکت های توانگر بیمه ای معرفی می‌کند. این لیست می‌تواند در انتخاب بهترین شرکت بیمه عمر به شما کمک کند تا بهترین بیمه عمر را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید
حق بیمه چیست

بهترین بیمه عمر


  پیشنهاد مطالعه بیشتر:

بیمه عمر چیست ؟

بیمه چیست و انواع بیمه ؟


 

بیمه عمر انواع مختلفی دارد :

بیمه عمر ساده

طبق قرارداد، این نوع بیمه عمر در صورت فوت شخص در مدت زمان قرارداد ، سرمایه فوت به ذی نفعان او پرداخت می شود. در صورت حیات شرکت بیمه هیچ مبلغی پرداخت نمی کند.

بیمه تمام عمر

در این قرارداد بیمه عمر که بیمه به شرط فوت نیز یاد می شود ، پس از فوت شخص ، سرمایه فوت به ذی نفعان پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید
هزینه بیمه تکمیلی انفرادی سامان

بیمه عمر مانده بدهکار

در این نوع بیمه اگر فرد قبل از اتمام قرارداد فوت کند و تمامی حق بیمه را پرداخت نکرده باشد ، شرکت بیمه باقی وامش را پرداخت می کند و از ارث باقی مانده از متوفی مبلغی کسر نخواهد شد.

بیمه عمر و سرمایه گذاری

این نوع بیمه عمر که در واقع اصلی ترین نوع بیمه عمر است. در این نوع بیمه عمر فرد طی قرارداد بلند مدتی به صورت ماهانه یا سه ماهه یا شش ماهه یا یک ساله مقدار مشخصی بر اساس قرارداد پرداخت می کند. در نهایت سرمایه ای حاصل می شود که میتواند گره گشای زندگی شخص شود.

بیشتر بخوانید
بیمه مهندسی

شرکت های مختلف بیمه ای در قالب طرح های مختلف مثلا بیمه آتیه، بیمه زنان خانه دار، بیمه آتیه فرزندان و بیمه عمر و پس انداز یاد می شود. این بیمه ها اساس یکسانی دارند، اما در جزییات متفاوت هستند.

مزایای بیمه عمر

بیمه عمر علاوه بر پوشش هایی که دارد از لحاظ سرمایه گذاری و پس انداز مزایای بسیاری دارد و پس از کسر کارمزد نماینده بیمه، کارمزد بیمه مرکزی و هزینه صدور، حکم پس انداز را برای شما دارد. البته مقدار این کسری با توجه به شرکت بیمه و پوشش ها متفاوت است.

بیشتر بخوانید
درآمد بیمه

سود تضمینی

سود تضمینی حداقل سود دریافتی از شرکت بیمه است. مقدار سود تضمینی بر اساس مصوبات بیمه مرکزی مشخص می شود. در اغلب شرکت های بیمه یکسان است.

سود تضمینی در سال های اول بیشتر است و در چند مرحله به مقدار ناچیزی کاهش می یابد ودر مقدار ثابتی تا انتهای قرارداد باقی می ماند.

براساس آیین نامه ها بیمه مرکزی سود تضمینی اینگونه محاسبه می شود :

در دو سال اول ۱۶% سود تضمینی به سرمایه اندوخته بیمه گذار تعلق می گیرد،

در سال سوم، چهارم و پنجم ۱۳% سود تضمینی به سرمایه اندوخته بیمه گذار تعلق می گیرد،

بیشتر بخوانید
اصول فروش بیمه

و بعد این سال ها ۱۰% علی الحساب محاسبه می شود.

بازخرید بیمه نامه

شخص بیمه گر  می تواند پس از گذشت چند ماه و پرداخت حق بیمه با توجه به قرارداد بیمه عمر مقدار اندوخته خود را بازخرید کرده و بیمه نامه را فسخ کند. ارزش بازخرید در قرارداد بیمه عمر و در جداول قرارداد موجود است . مقدار بازخرید بر اساس زمانی که از قرارداد گذشته است محاسبه می شود.

دریافت وام بدون ضامن و وثیقه

از جمله مزایای بیمه عمر، دریافت وام بدون ضامن و وثیقه است. اگر به هر دلیلی به وام نیاز داشتید، می توانید از این مزیت بیمه عمر استفاده کنید. بسته به سیاست های شرکت های بیمه ای، بعد از گذشت مدت معینی از قرارداد مثلا یکسال یا شش ماه و…  وام دریافت کنید . شما میتوانید با مراجعه به شرکت بیمه و بدون تشریفات اداری مانند ضامن و یا به امانت سپردن وثیقه و یا سند تا ۹۰% ارزش بازخرید، وام دریافت کنید.

بیشتر بخوانید
جرایم ستاره دار چیست

مثلا اگر ارزش بازخرید بیمه عمر شما ۱۰۰ میلیون تومان باشد، شما می توانید به اندازه ۹۰% آن یعنی ۹۰ میلیون تومان وام از شرکت بیمه ای دریافت کنید.

حال ممکن است در ذهن شخص سوال شود چرا بیمه عمر؟

در حالی اگر پس انداز خود را به بانک بسپارد میتواند به راحتی وام دریافت کنید، در این صورت باید گفت در صورت پس انداز در بانک فقط سود به سپرده شما تعلق میگیرد، در صورتی که در بیمه عمر شما می توانید از مزایا و پوشش های بیمه ای استفاده کنید و نیز به مقدار ۹۰% مقدار بازخرید بیمه ای، وام و تسهیلات دریافت کنید آن هم بدون تشریفات اداری. همچنین کلیه بیمه های عمر و سرمایه گذاری از معافیت مالیاتی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید
سنهاب

 

بیمه عمر چه مواردی را پوشش می دهد ؟

بیمه عمر موارد متعددی را پوشش می دهد، که با توجه به شرایط و تمکن مالی افراد و سرمایه آنها متفاوت است.

خطرفوت به هر علت که تحت عنوان سرمایه عمر یاد می شود.

خطر فوت بر اساس حادثه که عمدی و ارادی نباشد و همچنین در اثر بیماری نباشد.

بیشتر بخوانید
بیمه عمر نوزاد

نقص عضو و از کار افتادگی به هرعلتی ممکن اتفاق بیفتد، که منجر به از کار افتادگی دایم عضو شود.

امراض خاص که در آن ۵ نوع بیماری تحت پوشش قرار می گیرد، از جمله  سکته مغزی، سکته قلبی، سرطان، عمل قلب باز، پیوند اعضای اصلی ( شامل ریه، قلب ، کبد، مغز استخوان و کلیه ) هستند.

بیشتر بخوانید
تکنیک هایی برای آموزش بازاریابی بیمه عمر

هزینه پزشکی حادثه که فقط یکبار در طول قرارداد قابل استفاده است.

حال با توجه به اطلاعات و توضیحات لازم، ابتدا هدف خود را از بیمه عمر تعیین کنید.این هدف خواه سرمایه گذاری و سود حاصل از آن، یا نوع پوشش هایی که برای شما مهم است یا از کار افتادگی و یا حتی معاف از مالیات بودن می توانید شرکت بیمه ای را انتخاب کنید. پس مراجعه به شعب بیمه، قرارداد بیمه عمر خود را منعقد کنید.

بیشتر بخوانید:

بیمه عمر و بیمه تکمیلی چه تفاوتی با هم دارند؟

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید