سبد خرید 0

وبلاگ

اصول فروش بیمه

اصول فروش بیمه

آکادمی بیمه در این مقاله ، روش ها ، تکنیک ها و اصول فروش بیمه را معرفی می کند تا حرکت شما به سوی موفقیت در صنعت بیمه را تضمین کند.

 

اصول فروش بیمه و قواعد اولیه آن :

یک نماینده یا فروشنده بیمه با آگاهی از دستورالعمل ها و اصول فروش بیمه خواهد توانست گام های موثری جهت افزایش فروش بیمه بردارد. روش هایی که به معرفی آن ها در این مقاله خواهیم پرداخت که  هر روزه به وسیله بهترین فروشندگان بیمه در سراسر دنیا به کار گرفته می شود.

فروشنده موفق بیمه شوید:

فروشنده بیمه

فروش بیمه نامه برای یک فروشنده با فروختن هر چیز دیگری متفاوت است .علت این موضوع این است که مشتری برای آن هزینه زیادی می کند اما برایش قابل لمس نیست.شما به عنوان یک فروشنده موظف هستید به مشتری ایده داده و اعتمادش را جلب کنید. نکاتی که در این مقاله مطالعه می کنید به خصوص برای فروشندگان جوان کمک بسیاری می کند.

بیشتر بخوانید
بیمه عمر چیست ؟

————————————————————–

حتما بخوانید:

آموزش بازاریابی بیمه عمر 

آموزش بیمه عمر 

————————————————————–

با وجود اینکه ممکن است این موارد به نظر تکراری جلوه دهد اما ممکن است بسیاری از فروشندگان بیمه این قواعد را رعایت نکنند.با عملی شدن یکی از این تکنیک ها مطمئن باشید شاهد افزایش بازده فروش خود خواهید بود.تفاوت میان فروشندگان تراز اول و فروشندگان معمولی در صنعت بیمه، شاید تنها در رعایت یا عدم رعایت همین نکات به ظاهر ساده و تکراری باشد.پس با مطالعه و به کار گیری این اصول فروش بیمه ، گامی موثر در فروش بیمه بردارید.

اصل ۱ : هرگز نا امید نشوید

هرگز نا امید و تسلیم نشوید . جدی و سختکوش باشید.تصمیم بگیرید تمامی اصول فروش بیمه را رعایت کنید . در فروشندگی بیمه، تبدیل به بهترین شوید. هیچ شخصی و یا چیزی در دنیا وجود ندارد که بتواند جلوی شمار را بگیرد تا به جمع ۱۰ درصد بالایی موفق ترین فروشندگان بیمه شوید مگر خوتان.

بیشتر بخوانید
باز خرید بیمه عمر چیست؟

اصل ۲: لیستی از نقاط ضعف و قدرت خود تهیه کنید

حتما لیستی از مهارت های لازم برای موفقیت در فروش بیمه آماده کنید . مهارت هایی که در آن ها ضعیف هستید و امکان ترقی و پیشرفت در آن ها را دارید. از این لیست ضعیف ترین مهارت خود را مشخص کنید. برنامه ریزی دقیقی برای تبدیل آن مهارت به یکی از بهترین و کامل ترین مهارت هایتان در فروش را انجام دهید. از خودتان و یا رئیستان این سوال را بپرسید که کدام تک مهارت در صورت بهبود ، بیشترین تاثیر مثبت را بر روند فروش من خواهد داشت. جواب سوال هر چه که بود آن را به صورت مکتوب نوشته و با زمان بندی دقیق و برنامه ریزی منسجم و روزانه بر روی بهبود این مهارت کار کنید.

بیشتر بخوانید
صفر تا صد بیمه عمر

اصل ۳: با افراد موفق ارتباط داشته باشید

همواره با افراد مثبت و موفق در ارتباط باشید. چنین افرادی با حس سرزندگی و نشاط میتوانند کمک به سزایی برای پیشرفت در کارتان باشند. در مقابل انسان های منفی، پر حاشیه و کسانی که همیشه در حال شکایت هستند باعت ایجاد انگیزه منفی در کار شما میشوند . بهتر است از این افراد دوری کنید.

اصل ۴: مثبت اندیش باشید

تصور کنید یکی از افراد پیشرو در صنعت بیمه هستید .در طول روز تجسم کنید که بهترین عملکرد خود را به نمایش میگزارید.همیشه در حال یادگیری اصول فروش بیمه و قواعد آن باشید.ذهن خود را با این تکنیک ها و آموزش ها مشغول کنید .تصاویر روشن و واضحی از خود به عنواد فردی موفق تجسم کنید که کنترل تمامی ابعاد زندگی را به دست دارد.

بیشتر بخوانید
بیمه حوادث انفرادی

اصل ۵ : در انتخاب لباس خود دقت کنید

خوش لباس باشید.خوش لباس بودن از خصوصیاتی است که باعث می شود مشتری شما را بیشتر جدی بگیرد.انتخاب لباس مناسب همچنین باعث می شود در محل کار نیز از سوی رئیس و همکاران خود مهم تر جلوه کنید. این موضوع باعث اعتماد به نفس بیشتری برای شما می شود.

اصل ۶: بیش از حد از جملات محاوره ای استفاده نکنید

استفاده از این اصطلاحات به اندازه و در جای خود مناسب است . ولی باید توجه کنید که اگر مشتری شما از این اصلاحات استفاده نمی کند . بنابراین شما هم سعی کنید این کار را نکنید تا باعث جلب اعتماد مشتری شوید.

بیشتر بخوانید
فرانشیز بیمه چیست ؟

 حتما بخوانید : بازاریابی بیمه عمر

اصل  ۷: ویژگی مشترک مشتری را پیدا کنید

حداقل یک ویژگی مشترک بین خود و مشتری پیدا می شود. مثلا در یک محله بزرگ شده اید و یا طرفدار یک تیم فوتبال مشترک هستید . با طرح سوالات مختلف و گفتگو سعی کنید این ویژگی را یافته و روی آن تمرکز کنید . این اصل کمک می کند در ذهن مشتری مانده و هرگز شما را از یاد نبرد.

اصل ۸ : از تجربه افراد موفق در زمینه فروش بیمه کمک بگیرید

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده آن توسط جوان ها این حس به وجود می آید که آن ها از افراد مسن تر هوش بالاتری دارند. درواقع هیچ ارتباطی بین دانستن تکنولوژی و موفقیت در فروش بیمه وجود ندارد . بنابراین سعی کنید با همکاران موفق و با تجربه خود بیشتر در تعامل باشید و سعی کنید از تجربیات آن ها برای فروش بهتر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید
درآمد بیمه

اصل ۹: پر انرژی و مشتاق باشید

شما به عنوان یک فروشنده جوان ، می توانید شادای و اشتیاق خود را بروز داده و آن را به مشتری انتقال دهید. همه افراد دوستدار سرزندگی و شادابی هستند و این امر باعث می شود مشتری علاقه بیشتری به خرید از شما داشته باشد.

اصل ۱۰: اخبار بازار را دنبال کنید

همیشه در جریان به روزترین اطلاعات بازار باشید تا بتوانید بهتر با مشتری های حرفه ای کار کنید. البته نیاز نیست همه اطلاعات بازار سهام را بدانید . این اطلاعات حداقل در حدی باشد که در نظر مشتری فردی مبتدی به نظر نیایید.

بیشتر بخوانید
هزینه بیمه تکمیلی انفرادی سامان

 حتما بخوانید : بازاریابی بیمه عمر

اصل ۱۱: به مکالمات خود گوش هید

صدای خود را هنگام صحبت با مشتری ضبط کنید و آن را گوش دهید. به این ترتیب متوجه می شوید که هنگام صحبت آیا باهوش به نظر می آیید یا اعتماد به نفس ندارید. متوجه لحن خود می شوید و می توانید آن را اصلاح کنید.

اصل ۱۲: به افراد جوان بفروشید

افراد جوان بهترین مشتری ها هستند زیرا خانه می خرند ، ازدواج می کنند،بچه دار می شوند ، وسایل گران قیمت می خرند و … این افراد مستعد خرید بیشتری هستند . پیدا کردن این افراد برای شما بسیار سودمند است.

اصل ۱۳: اصول فروش را فراموش نکنید

بیشتر به مطالعه کتاب های مفید در زمینه اصول فروش بیمه بپردازید. شبکه های اجتماعی کار فروش بیمه را آسان تر می کنند اما هرگز جایگزین یک کتاب خوب نمی شوند.

بیشتر بخوانید
پرزنت بیمه عمر

اصل ۱۴: بیشتر گوش کنید و کمتر صحبت کنید

رعایت این اصل به ویژه برای فروشندگان جوان بسیار اهمیت دارد. به عنوان یک فروشنده جوان و کم تجربه ، میل به نشان دادن دانایی در شما وجود دارد . هرچه بیشتر درباره چیز هایی که از شما سوال نمی شود صحبت کنید یا توضیح دهید ، بیشتر نشان می دهید که بی تجربه هستید .این امر باعث می شود این امکان به وجود بیاید که سوالی از شما شود که وقعا جواب آن را نمی دانید. بنابراین مفید صحبت کنید و بیشتر گوش دهید.

بیشتر بخوانید
بیمه ماشین

اصل ۱۵: همه مزایا را همزمان بروز ندهید

برای فروش یک بیمه نامه همه مزیت ها را توضیح ندهید . از مشتری بشتر سوال کنید و فقط بر اساس آن ها توضیحات لازم را بدهید.

بیشتر بخوانید : آموزش فروش بیمه عمر 

اصول فروش بیمه

مطالعه بیشتر: بیمه چیست و انواع بیمه

علاوه بر دانستن تمامی این روش ها و اصول فروش بیمه و قواعد اولیه آن،باید این را هم بدانید که تمام فروشندگان موفق به طور جدی افرادی عملگرا هستند. همواره ویژگی های مثبت خود را تقویت می کنند. در تمامی امور پیگیری مستمر دارند . در هر کاری آهنگ و حرکت سریع از خودشان نشان می دهند . این موارد تعدادی از بهترین تمرینات فروش هستند که یک شخص می تواند انجام دهد.

هر چه با سرعت و انرژی بیشتری فعالیت کنید با افراد بیشتری آشنا می شوید . در نتیجه تجربه بیشتری کسب می کنید . با دانستن تمامی اصول فروش بیمه و قواعد اولیه آن خواهید توانست فروش بیشتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید
بهترین بیمه بدنه خودرو

هرچه زودتر برای اجرایی شدن این قواعد قدم بردارید . با سرعت بیشتری حرکت کنید میتوانید یکی از بهترین ها در زمینه فروش بیمه شوید.

این را بدانید که شرکت های بزرگ بیمه برای بقای خود وابستگی زیادی به فروشندگان موفق دارند . فروش بالا دلیل اول برای موفقیت هر شرکتی است . در مقابل ،فروش پایین دلیل شماره یک برای شکست هر شرکت است.

فقط دانستن اصول فروش بیمه کافی نیست . نکات ارائه شده در این مقاله در عمل استفاده کنید تا شاهد موفقیت روز افزون خود باشید.

———————————————————–

حتما مطالعه کنید:

شغل بیمه

بیمه عمر چیست؟

بیمه چیست و انواع بیمه

بهترین بیمه عمر

———————————————————–

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید