سبد خرید 0

وبلاگ

تیم سازی بیمه

تیم سازی بیمه

تیم سازی بیمه در سایت آکادمی بیمه با ما همراه باشید:

تاریخچه بیمه در ایران

سابقه فعالیت بیمه در ایران به صورت غیر رسمی حدود یک قرن است . اما اولین بار در سال ۱۲۸۹ شمسی دو شرکت بیمه ای امریکایی به تاسیس نمایندگی بیمه در ایران اقدام کردند . اولین قانونی که در ایران درخصوص شرکت‌های بیمه تصویب شد قانون مربوط به ثبت شرکت ‌ها بود .

تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران در تاریخ پانزدهم آبان ۱۳۱۴ انجام شد .  تصویب قانون بیمه در هفتم اردیبهشت ۱۳۱۶ نقطه آغاز تحولات بازار بیمه ایران است . با تصویب این قانون در حدود ۱۰ شرکت بیمه خارجی ،توانسنتد شعب و نمایندگی‌های خود در ایران را ثبت کنند .

بیشتر بخوانید
بیمه درمان تکمیلی

شغل بیمه، مناسب افرادی است که می خواهند به صورت پاره وقت یا تمام وقت فعالیت کنند. شغل بیمه، نیاز به دفتر و سرمایه اولیه ندارد. بنابراین با کمترین امکانات شما می توانید شغل خوبی داشته باشید. اگر از کار کردن برای دیگران خسته شدید، اگر میخواهید برای خودتان کار کنید و پیشرفت کنید، شغل بیمه، شغل مناسبی است.

برای کسب مهارت میتوانید در دوره های رایگان و بدون اینکه هزینه پرداخت کنید ، در مراکز آموزش کسب و کار جدید را شروع کنید. در این شغل به علت اینکه از تجربه های نمایندگان و مدیران موفق استفاده کنید. نکته مهم این است که برای آموختن مهارت و تجربه ها نیاز به سرمایه مالی نیست و مهم ترین سرمایه زمان و انرژی شماست.

بیشتر بخوانید
بیمه عمر نوزاد

پیشنهاد برای مطالعه بیشتر:

شغل بیمه

بیمه چیست و انواع بیمه ؟

 

تیم سازی بیمه

وقتی دو نفر یا بیش از دو نفر در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و خواسته‌ها، ویژگی‌ها، انتظارات یا اهدافشان به هم گره می‌خورد، عملاً با گروه مواجه هستیم. گروه‌ها گاهی اوقات به شکلی خاص‌تر و در قالب تیم‌ها فعالیت می‌کنند. اگر چه گروه و کار گروهی، بحثی بسیار گسترده‌تر از تیم و کار تیمی است و کار تیمی و حاشیه‌های آن، تنها بخش کوچکی از دانش شناخت گروه‌ها و رفتار آنها را تشکیل می‌دهد. کار تیمی معمولا نتایج بهتری دارد. بیمه نیز از این اصل مستثنی نیست و تیم سازی بیمه نتایج بهتری دارد.

بیشتر بخوانید
اصول فروش بیمه

تیم سازی بیمه داشتن پروانه نمایندگی و تاسیس دفترکار، از مقدمات کار در بیمه است. این عوامل شروط لازم هستند، اما تیم سازی می تواند موجب نتایج بهتری شود. برای تیم سازی، نیاز به ۲ سال تجربه است و تجربه و دانش از عوامل مهم و تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: آموزش فروش بیمه

حداقل فروش برای شروع تیم سازی بیمه

بهترین الگو برای شروع تیم سازی، ترکیبی از حق بیمه صادر شده و تعداد بیمه گذار است، تا از این مسیر تجربه ارزنده‌تری برای نماینده ایجاد شود و در پی آن موفقیت ‌ها و دستاوردهای بیشتری برای تیم سازی به دست آید.

بیشتر بخوانید
بهترین بیمه شخص ثالث

 حتما بخوانید : بازاریابی بیمه عمر

بهترین رشته ها در تیم سازی بیمه

به طور کلی محدودیت و شرایط خاصی برای ساخت شبکه فروش و بازاریابی وجود ندارد. نمایندگان می توانند تیم سازی کنند. اما بعضی از شاخه که حق بیمه و کارمزد بالاتری دارند، مانند بیمه عمر، درمان و بیمه مسئولیت مدنی و.. گزینه بهتری برای تیم سازی بیمه هستند. چراکه پرداخت حقوق و کارمزد به بازاریابان از عوامل انگیزه بخش در تیم است.

بیشتر بخوانید
سنهاب

حتما مطالعه کنید:

بهترین بیمه عمر

بیمه عمر چیست؟

 

هزینه تیم سازی بیمه چقدر است؟

قطعا توسعه هر کسب و کاری بسته به شیوه آن، هزینه‌های متغیر و متفاوتی را دارد، راه اندازی شبکه فروش و تیم سازی با توجه به آنکه عمده تمرکز بر روی منابع انسانی می‌باشد. در بسیاری مواقع سرمایه زیادی را می‌بایست به ساخت، نگهداشت و توسعه شبکه فروش اختصاص نمود. برای تامین این هزینه حجم بالایی از بیمه نامه باید فروخته، صادر و وصول گردد که نیازمند دانش، تجربه و مهارت بالایی از سوی راهبر سازمان خواهد بود. با توجه به رقابتی شدن بازار تعامل و توافق بر اساس درصدی از فروش نیز متفاوت خواهد بود و افراد توانمند در فروش بیمه نامه، درصد کارمزدهای بالایی را در نظر داشته که این میزان در رشته‌ای مانند بیمه عمر بین ۱۰ تا ۲۰ درصد حق بیمه و در رشته بیمه مسئولیت مدنی ۱۰ تا ۱۵ درصد حق بیمه که بسته به توانایی و عملکرد شخص متغیر است، خواهد بود.

بیشتر بخوانید
بیمه اموال

لیکن نماینده به منظور تامین هزینه‌های جاری کسب و کار نمایندگی خود، می‌بایست میزان قابل توجهی از فروش بیمه نامه محقق نماید، همچنین توجه به تامین سود ناشی از عملکرد دفتر نمایندگی نیز قابل تامل و برنامه ریزی خواهد بود.

————————————————————–

حتما بخوانید:

آموزش بازاریابی بیمه عمر 

آموزش بیمه عمر 

بیشتر بخوانید
بیمه تکمیلی نازایی و ناباروری

————————————————————–

بازدهی تیم سازی چقدر است ؟ کدام مناطق برای تیم سازی بیمه بهتر هستند؟

ایجاد شبکه فروش نیازمند افرادی توانا و با انگیزه است. تا برای کسب و افزایش درآمد، همچنین توسعه مهارت‌های شخصی تلاش کنند، و هرجایی که شخص توانا و با انگیزه باشد و تلاش کند، این امر محقق می شود پس هیچگونه محدودیت جغرافیایی از این نظر وجود ندارد.

بیشتر بخوانید
بیمه ورزشی

اما با توجه به هزینه ثابت نگهداری و توسعه تیم فروش، مدیریت سرمایه و امکان گسترده‌تر نمودن تیم بازاریابی، فعالیت و شهر‌هایی به غیر تهران، اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز به مراتب کم هزینه‌تر و ساده تر خواهد بود. از طرفی دیگر فروش در شهر‌های فوق نیز سخت‌تر است و هزینه بیشتری را دارد، با این حال  فرصت فروش بیمه نامه و افراد علاقمند به خرید انواع رشته‌های بیمه‌ای در کلان شهرها بیشتر است.

بیشتر بخوانید
ترفند های فروش بیمه

————————————————————–

برای مطالعه بیشتر:

بیمه چیست و انواع بیمه ؟

بهترین بیمه عمر

آموزش بازاریابی بیمه  

————————————————————–

آموزش های لازم برای تیم سازی بیمه

برای شروع هر کاری نیاز به مهارت و توانایی است. بیمه نیز از این امر مستثنی نیست.

نمایندگان و صاحبان کسب کار در بیمه برای افزایش فروش نیازمند افراد توانمند هستند. راه های مختلفی برای آموزش و کسب مهارت وجود دارد. روش هایی مانند: کتاب، کارگاه ها، اینترنت و… می توانند استفاده کنند.

بیشتر بخوانید
حق بیمه چیست

یکی از مهمترین منابع و دوره‌های آموزشی برای ساخت تیم فروش قدرتمند در صنعت بیمه، دوره اصول و فنون مذاکره، دوره مدیریت فروش، دوره بازاریابی تلفنی، دوره بازاریابی حضوری، دوره رهبری سازمان، دوره اصول بازاریابی در کنار دانش فنی و تخصصی رشته بیمه‌ای مورد نظر مانند بیمه عمر و تامین آتیه، بیمه مسئولیت، بیمه درمان و غیره می‌باشد.

بیشتر بخوانید : آموزش فروش بیمه عمر 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید