سبد خرید 0

وبلاگ

بهترین بیمه بدنه خودرو

اگر شما راننده ی مقصر حادثه بوده و بیمه بدنه نداشته باشید، خسارت وارد شده به وسیله نقلیه تان را باید خودتان بپردازید. با توجه به این که تعداد شرکت هایی که بیمه بدنه ارائه می کنند زیاد است انتخاب بهترین بیمه بدنه خودرو کار سختی است. به خصوص اگر قیمت آن برای شما اهمیت داشته باشد.  آکادمی بیمه در این مطلب به عواملی پرداخته که در تعیین ارزان ترین بیمه بدنه و بهترین آن نقش دارد.

بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه یکی از بیمه های مربوط به خودرو است که در آن، خسارت های وارد شده به اتوموبیل قابل جبران است. خرید این بیمه بر خلاف بیمه شخص ثالث اجباری نیست. اما به دلیل مزایای فراوانی که پوشش های مختلف این بیمه برای خودرو ایجاد می کند. همین امر باعث شده است که خرید بیمه بدنه درخواست فراوانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید
میزان سطح رتبه توانگری شرکت های بیمه ای

بیمه بدنه چه مواردی را پوشش می دهد؟

پوشش های بیمه بدنه به دو دسته پوش های اصلی و پوشش های اضافی تقسیم می شوند.

پوشش های اصلی بیمه بدنه

منظور از پوشش های اصلی، خسارت هایی است که به صورت عادی و بدون خرید پوشش اضافی توسط بیمه بدنه جبران می شود را پوشش اصلی میگویند.  در ادامه به پوشش های اصلی بیمه بدنه اشاره شده است :

  • هر گونه حادثه و تصادف با خودرو دیگر یا جسم ثابت و متحرک
  • سقوط، واژگونی، آتش سوزی، صاعقه و انفجار
  • سرقت کلی خودرو ( مربوط به دزدیده شدن خودرو و آسیب های وارد شده به وسایل خودرو یا وسایل اضافی درج شده در بیمه نامه در زمان سرقت)
  • خسارتی که در جریان نجات و انتقال خودرو خسارت دیده به آن وارد شود.
  • در صورت بروز خطرات اصلی، خسارت باطری و لاستیک های خودرو هم تا ۵۰ درصد قیمت نو قابل پرداخت است.
بیشتر بخوانید
استعلام بیمه شخص ثالث

پوشش ها اضافی بیمه بدنه

به همراه پوشش های اصلی تعدادی پوشش های اضافی هم توسط شرکت های بیمه معرفی می شود. البته برای هر کدام از این پوشش ها مبلغ جداگانه ای به قیمت اصلی بیمه نامه اضافه خواهد شد.

مهم ترین پوشش های اضافی بیمه بدنه عبارتند از :

  • پوشش سرقت در جای قطعات : این نوع پوشش خسارت ناشی از دزدی وسایل و قطعات اتومبیل در حالت توقف را پوشش می دهد.
  • پوشش ایاب و ذهاب : زمانی که خودرو به دلیل حادثه قابل اسفاده نبوده و برای تعمیر در تعمیرگاه باشد، هر روزمبلغی به عنوان ایاب و ذهاب به بیمه گذار پرداخت خواهد شد. حداکثر مدت زمان پرداخت هزینه ۳۰ روز است.
  • پوشش شکست شیشه : این نوع پوشش بیمه خسارت ناشی از شکست شیشه که به علت تغییر دما یا متراکم شدن هوای داخل خودرو ایجاد می شود را پوشش می دهد.
  • پوشش نواسانات قیمت : پرداخت خسارت بر اساس ارزش واقعی خودرو در زمان خرید بیمه نامه انجام می شود. اگر ارزش خودرو در مدت بیمه افزایش پیدا کند و از قیمت درج شده در بیمه نامه بیشتر شود، با استفاده از پوشش نوسانات قیمت خسارت به ارزش روز خودرو اضافه می شود.

بیشتر بخوانید
بهترین بیمه شخص ثالث

بیشتر بخوانید:

بهترین بیمه شخص ثالث

بیمه موتور سیکلت


قیمت بیمه بدنه

بیمه ثالث نرخ ثابتی دارد و شرکت ها نمی توانند بیش ار ۲٫۵ درصد تخفیف بر حق بیمه اعمال کنند،اما آن ها می توانند برای بیمه بدنه تخفیفات بیشتری در نظر بگیرند. در کل عواملی مثل نوع خودرو، مدل، سال ساخت ، پوشش های اضافه، تخفیف عدم خسارت و تخفیفات ویژه دیگر حق بیمه را تعیین می کند.

بیشتر بخوانید
شغل بیمه

همچنین قیمت بیمه بدنه بر اساس کاربری خودرو تفاوت دارد.خودرو های شخصی، عمومی، وسایل نقلیه بارکش و … نرخ متفاوتی در مقایسه با یکدیگر دارند.

بررسی فرمول محاسبه آن کاری پیچیده و تخصصی می باشد زیرا فاکتور های مختلفی در محاسبه حق بیمه موثر است.

تخفیف بیمه بدنه خودروی صفر

خودرو های صفر بین ۲۰ تا  ۳۰ درصد تخفیف بیمه بدنه دارند.ملاک تعیین خودرو صفر در هر شرکتی متفاوت است.یکی از این موارد مقدار کارکرد خودرو، زمانی که از پلاک کردن یا تولید آن گذشته می باشد.

بر فرض خودرویی که بیش از سه ماه از زمان پلاک کردن آن گذشته و یا از تولید آن بیش از یک سال گذشته، نمی تواند از تخفیف بیمه بدنه خودروی صفر استفاده کند. حتی اگر میزان کارکرد آن به اندازه یک خودروی صفر است.

بیشتر بخوانید
اصول فروش بیمه

برای خرید ارزان ترین بیمه بدنه باید به فاکتورهایی که هر شرکت در تعیین خودروی صفر در نظر می گیرد دقت شود. هرچه تعداد این فاکتورها کمتر باشد تخفیف بیشتری بر حق بیمه اعمال می شود.

بهترین بیمه بدنه خودرو

بهتریم معیار برای تعیین شرکت ارائه دهنده بهترین بیمه بدنه خودرو تعداد بیمه نامه های است  که در طی یکسال فروخته است. بر طبق سالنامه آماری منتشر شده توسط بیمه مرکزی ، سهم شرکت ها از فروش بیمه بدنه در سال ۹۷مطابق جدول زیر است :

 

 

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ توانگری مالی

شرکت بیمه ای که توانایی مالی بالایی در پرداخت خسارت دارد دارای بهترین بیمه بدنه خودرو است.این مهم نشان دهنده متعهد بودن و توانایی مالی بالای شرکت بیمه است. در جدول زیر ، جدیدترین آمار از توانگری مالی شرکت ها در جدول زیر مورد بررسی قرار گرفته شده. توانگری سطح یک، بسیار خوب و توانگری سطح چهار ضعیف ترین آن می باشد.

بیشتر بخوانید
بازاریابی در صنعت بیمه

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ کسر فرانشیز

فرانشیز مبلغی است که شرکت ها جهت پوشش های اصلی بیمه بدنه خودرو  از خسارت قابل پرداخت کسر می کنند. به علاوه برخی از پوشش های اضافی هم درصدی به عنوان فرانشیز دارند. بنابراین این موضوع برای انتخاب بیمه بدنه ارزان مهم است.

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ سهولت در صدور بیمه نامه

موضوعی که در تعیین حق بیمه موثر است ، سال تولید خودرو است. بعضی شرکت ها برای صدور بیمه بدنه محدودیت اعمال می کنند. همچنین خودروهایی که از تولیدشان چندین سال گذشته باشد را بیمه نمی کنند.

بیشتر بخوانید
بیمه سازمانی

برای مثال بیمه پاسارگاد خودروهای بالای ۲۰ سال را تایید نمی کند. همچنین بیمه ایران بر حق بیمه خودروهایی که ۱۰ سال از تولیدشان گذشته باشد، نرخ بالاتری در نظر می گیرد.

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ پرداخت خسارت

در صورتی افراد دسترسی بهتری برای دریافت خسارت دارند که تعداد مراکز پرداخت خسارت و پراکندگی این مراکز در سطح شهر زیاد باشد. مراکز پرداخت سیار نیز توسط بعضی شرکت ها ایجاد شده که فرد بیمه گزار سریع تر خسارت خود را دریافت کند.شرکت هایی که مرکز پرداخت خسارت سیار دارند بیمه ایران، البرز، پاسارگاد و ملت می باشد.

در جدول زیر تعداد مراکز پرداخت خسارت شرکت های مختلف نمایش داده شده است :

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ ارائه بیشترین پوشش و دریافت کم ترین حق بیمه

مواردی که تحت پوشش بیمه بدنه قرار میگیرد شامل زیر موارد زیر است :

  • برخورد با وسیله نقلیه یا جسم دیگر، چپ کردن یا سقوط آن، آنش سوزی ،صاعقه،انفجار و سرقت کلی
بیشتر بخوانید
فروش بیمه نامه چیست؟

ولی برای استفاده از پوشش های اضافی دیگر مثل پوشش سرقت درجای قطعات،ایاب و ذهاب، شکست شیشه،نوسانات قیمت ،بلایای طبیعی و … باید حق بیمه بیشتری پرداخت شود.

شرکتی که بیشترین پوشش را ارائه می کند دارای کامل ترین و بهترین بیمه بدنه خودرو است.

همچنین شرکتی بهترین بیمه بدنه خودرو را ارائه می دهد که به ازای افزایش پوشش های اضافی مبلغ کمتری را به حق بیمه اضافه کند. به این ترتیب بیمه گزار هزینه ی کمتری پرداخت می کند و همزمان از پوشش های اضافی بهره مند می شود.

بهترین بیمه بدنه خودرو از لحاظ تخفیفات ویژه

قیمت بیمه بدنه به تخفیفاتی که شرکت های بیمه به صورت جداگانه اعمال می کنند، بستگی دارد. مهم ترین تخفیفات ،تخفیف عدم خسارت است. علاوه بر آن شرکت می تواند شرایط ویژه ای برای ارائه تخفیف بیمه بدنه در نظر بگیرد.

بیشتر بخوانید
بیمه مسافرتی

برای مثال شرکت ها برای مالکان خودروهای صفر تخفیف ۲ تا ۳۰ درصدی در نظر می گیرند. برخی از شرکت ها در صورتی تخفیفات ویژه به بیمه گذار می دهند که فرد بیمه ثالث یا عمر خود را از همان شرکت خریداری کند. علاوه بر این برخی شرکت ها به افرادی که پوشش های زیادی برای بیمه بدنه خود خریداری کنند، تخفیفات قابل توجهی در نظر می گیرد.

ارزان ترین بیمه بدنه خودرو

برای کاهش حق بیمه بدنه می توانید کم ترین پوشش اضافی را در نظر بگیرید.از شرکت هایی بیمه خریداری کنید که بیشترین تخفیفات ویژه را برای بیمه گذاران اعمال می کنند.در نظر بگیرید هرچه سال های عدم خسارت خودروی شما بیشتر باشد تخفیف بیشتری به شما تعلق می گیرد.

بیشتر بخوانید
استعلام بیمه شخص ثالث

گران ترین بیمه بدنه خودرو

قیمت بیمه بدنه خودرو های مختلف بر اساس ویژگی های آن در شرکت های مختلف با هم تفاوت دارد. در نتیجه درباره قیمت بیمه بدنه خودرو در شرکت های مختلف نظر قطعی داده نمی شود. زیرا بر اساس  مطلب گفته شده، قیمت بدنه به مشخصات خودرو بستگی دارد.

در نظر داشته باشید بعضی شرکت ها تخفیفات ویژه ای بر حق بیمه اعمال نمی کنند. به همین دلیل قیمت بیمه بدنه در این شرکت ها گران تر است. همچنین در نظر داشته باشید که ارزان ترین بیمه بدنه همیشه بهترین آن نمی باشد.


مطالعه بیشتر:

بیمه آتش سوزی

شغل بیمه

اصول فروش بیمه

بیمه آنلاین

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید