سبد خرید 0

وبلاگ

بیمه کارگری

بیمه کارگران درآکامی بیمه

 

بیمه گارگری

حق بیمه در تمام مشاغل مانند :کارگران ساختمانی، کارگران صنایع تولیدی، تامین اجتماعی وغیره… همه به صورت یکسان می‌باشد. در این مشاغل سهم کارفرما ۲۳ درصد و کارگر ۷ درصد می‌باشد.

بیمه کارگری
بیمه کارگری

حق بیمه کارگری:

مبلغ ۷ درصد سهم بیمه از حقوق کارگر کسر میشود.حق بیمه کارگران نباید از حقوقی که توسط سازمان تامین اجتماعی کمتر یا بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید
بهترین بیمه عمر

کارفرمایان  وظیفه دارند حتما کارگران رو بیمه کنند اگه کارفرما حق بیمه کارگران رو پرداخت نکننندیا دیر پرداخت کنند از طرف سازمان تامین اجتماعی جریمه میشود
کارفرما موظف است  که لیست بیمه های کارگران را به درستی رد کند برخی ار کارفرماها حقوقی که به کارگران میدهند در لیست بیمه شدگان وارد نمیکنن در عوض حقوقی را وارد میکنند که مورد تایید سازمان تامین اجتماعی باشه و یعنی به کارگر حقوق کمتری میدهند.
سازمان تامین اجتماعی باید این موضوع رو مورد ارزیابی قرار میدهد  یکی از راه حل های سازمان تامین اجتماعی برای این موضوع این است که مامور سازمان با لیست بیمه به صورت سرزده وارد محل کار کارگران میشود و لیست بیمه را به کارگران نشان میدهند و از کارگر امضا میگیرند تا متوجه بشن لیست رد شده درست میباشد آکامی بیمه بهتون کمک میکنه این مشکل براتون پیش نیاد.

بیشتر بخوانید
بیمه مسافرتی
بیمه کارگری
بیمه کارگری

یکی از مشکلاتی که کارگران  برای بیمه گارگری خود دارن:

این است که کارفرماها در لیست بیمه ای که رد میکنند اگر کارگری شغلش جزء مشاغل سخت باشد در لیست بیمه عنوان شغل سخت وارد نمیکنند این موضوع باعث میشه در حق کارگران اجحاف بشود و در زمان بازنشستگی دچار مشکل شوند آکادمی بیمه این مشکل را هم حل کرده و شما با وارد شدن به سایت آکادمی بیمه میتونید کلی اطلاعات مفید راجب بیمه به دست بیارید.
برخی از کارفرمایان یا اصلا بیمه نمیکنند کارگرران را یا بیمه کارگران را نصفه رد میکنند یا حقوق رو غیر واقعی اعلام میکنند شما با انتخاب آکامی بیمه از حق خودتون با خبر بشین و برای بیمه کارگری هیچ مشکلی نخواهید داشت.
بیمه کارگری

بیشتر بخوانید
بیمه درمان تکمیلی

مزایای حق بیمه و داشتن بیمه تامین اجتماعی برای کارگران و کارمندان:

  • از مهمترین مزیت های داشتن بیمه تامین اجتماعی، داشتن بیمه برای درمان بیماری و حوادث می باشد. البته در نظر داشته باشید که کل مبلغ پرداخت نمی شود، بلکه مقداری از آن توسط بیمه پرداخت می شود.
  • دریافت کمک هزینه بارداری برای خانم هایی که بیمه هستند و باردار می باشند. در زمان زایمان و قبل از زایمان.
  • بعضی از بیمه های کارگری دارای کمک هزینه ازدواج می باشد.
  • تا حدودی هزینه های مربوط به عینک طبی، ویلچر، سمعک، پروتز و … پرداخت می شود.
  • در صورت بازنشستگی و یا از کارافتادگی مستمری آن را دریافت می کنید.

    بیمه کارگری
    بیمه کارگری

در چه مواردی کارفرما حق برداشت بیمه کارگر را دارد

قانون به حق بیمه کارگران و دستمزد خیلی احترام میگذارد ولی بعضی از شرایطی که کارفرماها حق دارند از بیمه کارگران برداشت داشته باشند مانند :

  • کارفرما می تواند برای حق بیمه و مالیات، از حقوق کارگر برداشت داشته باشد.
  • برای پرداخت اقساط وام کارگران.
  • در صورت سکونت کارگران در خانه های سازمانی.
  • در صورت خرید کارگران از شرکت تعاونی آن اداره مذکور.

 

بیشتر بخوانید
تکنیک هایی برای آموزش بازاریابی بیمه عمر
اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید