سبد خرید 0

وبلاگ

فروش بیمه نامه چیست؟

فروش بیمه نامه چیست؟

در حالی که انواع مختلفی از بیمه وجود دارد (از بیمه خودرو گرفته تا بیمه درمانی)، پردرآمدترین شغل در زمینه بیمه برای کسانی است که بیمه عمر می فروشند. نمایندگانی که بر این انتهای بازار بیمه تمرکز می‌کنند به خانواده‌ها، مشاغل، کارفرمایان و سایر طرف‌ها کمک می‌کنند تا هنگام فوت شخصی در برابر ضرر مالی محافظت کنند. مقاله فروش بیمه نامه چیست؟ را در سایت آکادمی بیمه مورد تحلیل قرار می دهیم.

در هر صورت، نماینده بیمه معمولی قصد دارد بیشتر وقت خود را صرف انجام برخی از انواع فعالیت های بازاریابی برای شناسایی افرادی می کنند که ممکن است به پوشش بیمه ای جدید یا اضافی نیاز داشته باشند، به آنها پیشنهاداتی را از شرکت هایی که نمایندگی می کنند ارائه می دهند و آنها را برای امضای قرارداد بیمه جدید متقاعد می کنند. برای فروش بیمه نامه باید اصول فروش بیمه نامه و نماینده فروش بیمه شدن را یاد بگیریم.

بیشتر بخوانید
بیمه سازمانی

فروش بیمه نامه چیست؟

در  فروش بیمه،نمایندگان فروش بیمه نامه به شرکت های بیمه کمک می کنند تا از طریق تماس با مشتریان بالقوه و فروش یک یا چند نوع بیمه، تجارت جدیدی ایجاد کنند. آنها سیاست های مختلف بیمه را توضیح می دهند و به مشتریان کمک می کنند تا طرح هایی را انتخاب کنند که مناسب آنها باشد. مانند اموال و تلفات جانی و بهداشتی و مراقبت های طولانی مدت.

بیشتر بخوانید
بهترین بیمه عمر

اگرچه اکثر نمایندگان فروش بیمه نامه برای کارگزاری های بیمه کار می کنند که بیمه نامه های چندین شرکت را می فروشند، برخی مستقیماً برای یک شرکت بیمه کار می کنند.

نماینده فروش بیمه چه کاری انجام می دهد؟

نمایندگی های بیمه عمر در فروش بیمه نامه هایی تخصص دارند که در صورت فوت بیمه گذار به ذینفعان پرداخت می کنند. آنها همچنین سالیانه هایی را می فروشند که وعده درآمد بازنشستگی را می دهند. نمایندگی های بیمه سلامت و مراقبت های طولانی مدت بیمه نامه هایی را می فروشند که هزینه های مراقبت های پزشکی و خدمات کمک به زندگی در دوران پیری را پوشش می دهد. آنها همچنین ممکن است بیمه دندانپزشکی و بیمه از کار افتادگی کوتاه مدت و بلند مدت را بفروشند.

بیشتر بخوانید
استعلام بیمه شخص ثالث

نمایندگان بیمه اموال و تلفات، بیمه نامه هایی را می فروشند که از افراد و مشاغل در برابر ضررهای مالی ناشی از تصادفات اتومبیل، آتش سوزی، سرقت و سایر رویدادهایی که می تواند به اموال آسیب برساند، محافظت می کند. برای مشاغل، بیمه اموال و تلفات نیز غرامت کارگران آسیب دیده، ادعای مسئولیت محصول یا ادعای قصور پزشکی را پوشش می دهد.

بیشتر بخوانید
سنهاب

فروش بیمه نامه چیست؟

نمایندگان فروش بیمه معمولاً کارهای زیر را انجام می دهند:

  • با مشتریان بالقوه تماس بگیرید تا پایگاه مشتریان خود را گسترش دهند.
  • با مشتریان احتمالی مصاحبه کنید تا اطلاعات مربوط به منابع مالی آنها را به دست آورید و در مورد پوشش موجود بحث کنید.
  • ویژگی های سیاست های مختلف را توضیح دهید.
  • بیمه نامه های فعلی مشتریان را تجزیه و تحلیل کنید و اضافات یا تغییرات را پیشنهاد دهید.
  • برنامه های بیمه را متناسب با مشتریان شخصی سفارشی کنید.
  • کارهای اداری مانند نگهداری سوابق و رسیدگی به تمدید سیاست ها را انجام دهید.
  • به دارندگان بیمه نامه کمک کنید تا مطالبات را تسویه کنند.
بیشتر بخوانید
بیمه تجهیزات الکترونیک

تعداد فزاینده ای از نمایندگان فروش بیمه به مشتریان خود خدمات برنامه ریزی مالی جامع را به ویژه برای مشتریانی که به دوران بازنشستگی نزدیک می شوند، ارائه می دهند. این خدمات شامل برنامه ریزی بازنشستگی، برنامه ریزی املاک و کمک به تنظیم برنامه های بازنشستگی برای مشاغل است. علاوه بر ارائه بیمه، این نمایندگان ممکن است مجوز فروش صندوق های سرمایه گذاری مشترک، مستمری های متغیر و سایر اوراق بهادار را دریافت کنند. این روش بیشتر در مورد نمایندگان بیمه عمر که قبلاً مستمری می فروشند رایج است، اما بسیاری از نمایندگان املاک و تلفات نیز محصولات مالی را می فروشند.

بیشتر بخوانید
بهترین بیمه شخص ثالث

فروش بیمه نامه چیست؟

بسیاری از نمایندگان زمان زیادی را صرف بازاریابی خدمات خود و ایجاد پایگاه مشتریان خود می کنند. آنها این کار را به روش های مختلفی انجام می دهند، مانند برقراری تماس های فروش سرد با افرادی که مشتری فعلی نیستند. آنها همچنین مشتریان جدید را از طریق ارجاع توسط مشتریان فعلی پیدا می کنند. راضی نگه داشتن مشتریان به طوری که آنها نماینده را به دیگران توصیه می کنند، کلید موفقیت است.

بیشتر بخوانید
تکنیک هایی برای آموزش بازاریابی بیمه عمر

آیا برای نمایندگی فروش بیمه مناسب هستید؟

نمایندگان فروش بیمه دارای شخصیت های متمایز هستند. آنها تمایل دارند افرادی مبتکر باشند، به این معنی که آنها ماجراجو، جاه طلب، قاطع، برونگرا، پرانرژی، مشتاق، با اعتماد به نفس و خوش بین هستند. آنها مسلط، قانع کننده و انگیزشی هستند. برخی از آنها نیز متعارف هستند، به این معنی که آنها وظیفه شناس و محافظه کار هستند.

بیشتر بخوانید
بیمه عمر و آموزش های لازم برای فروش آن

فروش بیمه نامه چیست؟

محل کار نمایندگی فروش بیمه چگونه است؟

اکثر نمایندگان فروش بیمه در دفاتر کار می کنند، اگرچه برخی ممکن است بیشتر وقت خود را برای ملاقات با مشتریان صرف سفر کنند. محیط کار آنها بسته به نوع شرکتی که آنها را استخدام می کند ممکن است متفاوت باشد. از آنجایی که برخی از شرکت ها کوچک هستند، ممکن است نمایندگان به تنهایی یا با تعدادی دیگر کار کنند.

بیشتر بخوانید
درآمد بیمه

نمایندگان فروش بیمه معمولاً ساعات کاری خود را تعیین می کنند و اغلب قرارهای عصر و آخر هفته را برای راحتی مشتریان تعیین می کنند. برخی در ساعات کاری با مشتریان ملاقات می کنند و سپس عصرها را به انجام کارهای اداری و آماده سازی ارائه برای مشتریان احتمالی می گذرانند. اکثر نمایندگان تمام وقت و برخی بیش از ۴۰ ساعت در هفته کار می کنند.

بیشتر بخوانید
حق بیمه چیست

در این مطلب سعی کردیم مفهوم فروش بیمه نامه چیست؟ و اصول فروش با نمایندگان بیمه را بررسی کنیم.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید