سبد خرید 0

وبلاگ

بیمه باربری بین المللی

بیمه باربری بین المللی

تجارت جهانی مستلزم خطراتی است، اما داشتن بیمه باربری بین‌المللی یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد آرامش به خریدار و فروشنده است.بیمه باربری بین المللی می‌خواهد محموله‌های شما از لحاظ مالی در برابر ضرر یا آسیب فیزیکی در حین حمل محافظت شود. اگر قبلا بارها ارسال کرده اید یا در تجارت بین المللی حمل و نقل تازه وارد هستید، ارزش دارد که بررسی کنید که بیمه چگونه می تواند به محافظت از شرکت شما کمک کند.

بیشتر بخوانید
الحاقیه بیمه خودرو

مبانی بیمه باربری بین المللی

بیمه باربری زمانی توسعه یافت که تاجران محموله به راهی برای محافظت از منافع مالی خود در برابر ضرر، آسیب یا سرقت در حین حمل و نقل محموله های مختلف نیاز داشتند. امروزه،حمل و نقل کالا و کارگزاران گمرکی می توانند به شما کمک کنند تا قراردادی بین خود و یک شرکت بیمه تنظیم کنید تا در صورت وقوع خسارت، پوشش مالی را برای آماده شدن برای ضرر و زیان فراهم کنید.

بیشتر بخوانید
بیمه اجباری منازل مسکونی

بیمه باربری پایه می تواند به صورت موقت یا قراردادی/سالانه ارائه شود.

بیمه باربری بین المللی

همچنین انواع مختلفی از پوشش های بیمه ای وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • همه خطرات (All Risk) : این بیمه نامه باز، گسترده ترین نوع پوشش موجود را ارائه می دهد و برای همه محموله های بین المللی توصیه می شود. این بیمه نامه تقریباً هر نوع از دست دادن یا آسیب فیزیکی را پوشش می دهد. البته با محدودیت هایی برای: بسته بندی نامناسب، رذیلت ذاتی، کالاهای مستعمل همراه است.
  • پوشش انبار به انبار: مشابه با پوشش همه خطرات، اما با شرایط مقابله با فروش و هرگونه انتقالی که ممکن است رخ دهد محدود می شود.
  •  بدون میانگین خاص (FPA) : پوشش خوبی برای کالاهای مستعمل، مواد زائد و ضایعات فلزی است و خسارات جزئی و کلی ناشی از گم شدن ، غرق شدن، سوختن یا برخورد کشتی این کالا ها را پوشش می دهد.
  •  با میانگین  (WA) : آسیب ناشی از آب و هوای فوق العاده سنگین را به پوشش بدون میانگین خاص اضافه می کند.
بیشتر بخوانید
بیمه تصادف با حیوانات چیست؟

همچنین پوشش بیمه باید شامل ارزش فاکتور کالا، هزینه های حمل و نقل (اقیانوسی یا هوایی) و ۱۰ درصد اضافی باشد.

آیا بیمه بار الزامی است؟

هیچ الزامی برای خرید بیمه باربری وجود ندارد. با این حال، بسیار توصیه می شود تا بتوانید بهتر از کالاهای خود در برابر خطرات محافظت کنید که برخی از آنها می توانند فاجعه بار باشند. مهم است که هزینه های بیمه را با خسارات احتمالی و خسارات جانبی که ممکن است بدون بیمه رخ دهد سنجید.

بیشتر بخوانید
خانه تکانی و بیمه تکمیلی

همانطور که می توانید تصور کنید، اکثر حمل و نقل دارای ارزش بسیار بالاتر از این نرخ ها هستند. بنابراین، بدون بیمه مناسب، می توانید بخش بزرگی از ارزش بار خود را از دست بدهید.

بیمه باربری بین المللی

چه کسی مسئول خسارت است؟

برخی از رایج ترین انواع خسارت خارج از مسئولیت متصدی حمل و نقل است، از جمله: آتش سوزی، حوادث غیرمترقبه، اعتصابات، حوادث دریایی، بسته بندی نامناسب و موارد دیگر می توان نام برد. با وجود این مقررات، اثبات اینکه یک حامل از نظر قانونی در قبال حمل و نقل شما مسئول است، می تواند دشوار باشد.

بیشتر بخوانید
فواید بیمه تکمیلی

در کنار آن، شرکت‌های زیادی وجود دارند که بار شما را در طول ذخیره‌سازی و حمل و نقل مدیریت می‌کنند. با یک بیمه نامه باربری، شما برای این خسارات تحت پوشش هستید و نیازی به اثبات مسئولیت ندارید.

 

میانگین عمومی چیست؟

اگر یک ناو دریایی دچار آتش سوزی شود یا قربانی یا هزینه غیرعادی دیگری رخ دهد، ناو ممکن است میانگین کلی را اعلام کند. اگر این اتفاق بیفتد، همه کسانی که محموله در کشتی دارند ممکن است ملزم شوند که در هزینه مخارج سهیم شوند.

بیشتر بخوانید
دریافت کد یکتای بیمه شخص ثالث

همچنین چنانچه یک حامل اقیانوس میانگین کلی را اعلام کند و محموله شما در کشتی بوده باشد، محموله شما تا زمانی که امنیت نجات و میانگین کلی سپرده محاسبه نشود، آزاد نخواهد شد. این می تواند هفته ها طول بکشد و بسیار پرهزینه باشد.

بیمه باربری بین المللی

مطالبات بیمه ای

قانون محدودیت زمانی اعمال می شود که ادعایی نزد شرکت های مخابراتی ارائه می شود، و اطلاع رسانی سریع کلید اصلی آن است. خواهشمند است پس از دریافت کالا، محموله را بررسی نموده و بلافاصله پس از احراز خسارت، مراتب را با تصاویر و مبلغ مطالبه به بیمه گر اطلاع دهید.

  • ضرر / آسیب قابل مشاهده: اطلاع رسانی فوری
  • ضرر / خسارت غیر قابل مشاهده: سه (۳) روز از تاریخ تحویل
  • محدودیت اقدام: دعوا در عرض یک (۱) سال از تاریخ تحویل ثبت می شود.
بیشتر بخوانید
اشتباهات رایج خرید بیمه عمر

 

بیمه باربری بین المللی را به همان اندازه ای که بیمه خودرو برای خودتان مهم است، برای کسب و کارتان مهم در نظر بگیرید. آیا ماشین خود را بدون پوشش بیمه ای رانندگی می کنید؟ در حالی که داشتن بیمه از بروز حوادث جلوگیری نمی کند،بلکه بار مالی احتمالی را در صورت وقوع کم می کند.

بیشتر بخوانید
پرزنت بیمه عمر
اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید