سبد خرید 0

وبلاگ

بیمه رانندگان

بیمه رانندگان

بیمه رانندگان در سایت آکادمی بیمه به تحلیل آن میپردازیم

یک راننده جدید به چه نوع بیمه خودرو نیاز دارد؟

 سه نوع پوشش اصلی وجود دارد که باید در هنگام درخواست بیمه اتومبیل راننده جدید در نظر گرفته شود:

 

شخص ثالث  این حداقل سطح بیمه ای است که برای رانندگی قانونی در جاده های عمومی به آن نیاز دارید.  هزینه غرامت برای هر گونه آسیب یا آسیبی که شما به آنها یا وسیله نقلیه آنها وارد می کنید را پوشش می دهد.  با این حال، هزینه هر گونه خسارت وارده به خودروی خود را تحت پوشش قرار نخواهید داد.

بیشتر بخوانید
بیمه عمر نوزاد

 

شخص ثالث، آتش سوزی و سرقت.  این هزینه خسارت یا صدمات وارده به اشخاص ثالث را پوشش می دهد، اما اگر خودروی شما به سرقت رفت یا در اثر آتش سوزی آسیب دید، می توانید تحت پوشش قرار بگیرید.

 

کاملا جامع  این بالاترین سطح بیمه موجود است و می تواند بیشترین محافظت را به شما بدهد.  پوشش شامل شخص ثالث، آتش سوزی و سرقت، بعلاوه هر گونه آسیب دیگری که به شما یا وسیله نقلیه خود وارد می شود، می شود.  اگرچه این پوشش جامع ترین است، اما اغلب ارزان تر از بیمه شخص ثالث است.  این به این دلیل است که به طور گسترده‌تری ارائه می‌شود و معمولاً توسط ایمن‌ترین رانندگان خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید
هزینه های پاراکلینیکی بیمه تکمیلی

 

بیمه رانندگان

یکی از بزرگ‌ترین هزینه‌های شما هنگام خرید ماشین برای اولین بار، بیمه ماشین شما خواهد بود. به عنوان یک راننده جدید، بیشتر از یک راننده با تجربه برای پوشش خود هزینه خواهید کرد. این به این دلیل است که خطر تصادف رانندگان جدید بیشتر از رانندگانی است که چندین سال رانندگی کرده اند.

بیشتر بخوانید
آیا قوانین بیمه تکمیلی در سال ۱۴۰۱ تغییر کرده است؟

چرا بیمه خودرو برای رانندگان جدید اینقدر گران است؟

در حالی که بی‌تجربه بودن نقش مهمی در هزینه بیمه خودرو برای رانندگان جدید بازی می‌کند، مهم‌تر این واقعیت است که اکثر رانندگان جدید، رانندگان جوان، بین ۱۷ تا ۲۴ سال هستند.
که بیشتر تصادفات هم در این سن است.

از هر پنج راننده یک نفر در سال اول پس از قبولی در آزمون تصادف می‌کند. تحقیقات برای این نشان می دهد که بسیاری از رانندگان جدید پشت فرمان احساس آسیب پذیری می کنند. این می تواند منجر به رانندگی تدافعی و ریسک های غیرضروری برای جبران کمبود تجربه آنها شود. حتی اگر از روز اول با خیال راحت رانندگی کنید، از نظر آماری، به عنوان یک راننده جدید، ریسک بالاتری در نظر گرفته می‌شوید و قیمت حق بیمه شما منعکس کننده این موضوع است.
یکی دیگر از مواردی که می تواند حق بیمه شما را افزایش دهد این واقعیت است که، چون اولین بیمه نامه شماست، فرصتی برای ایجاد پاداش بدون خسارت نداشته اید، که می تواند به شما کمک کند هزینه بیمه خودرو خود را بیشتر کاهش دهید. خبر خوب این است که راه هایی برای کاهش هزینه بیمه شما حتی به عنوان متقاضی برای اولین بار وجود دارد.

بیشتر بخوانید
پرزنت بیمه عمر

 

چگونه می توانم به عنوان یک راننده جدید بیمه خودرو ارزان تری دریافت کنم؟

حتی به عنوان یک راننده جدید، راه‌هایی برای کاهش بالقوه هزینه بیمه خودرو شما وجود دارد. در اینجا چگونه است:

  • قیمت بیمه خودرو را مقایسه کنید : اگر قیمت های بیمه اتومبیل راننده جدید را از تعدادی ارائه دهنده بیمه مختلف مقایسه کنید، شانس بیشتری برای یافتن یک معامله عالی که مطابق با نیازهای شما باشد خواهید داشت. مقایسه قیمت‌ها با مقایسه بازار سریع و آسان است.
بیشتر بخوانید
مزایا و پوشش‌های بیمه آتش سوزی سوله

 

  • ماشین خود را با دقت انتخاب کنید : هنگام انتخاب اولین خودروی خود، ممکن است رویای داشتن یک موتور پرقدرت را در سر داشته باشید، اگر خودروی استاندارد با موتور کوچک‌تر را انتخاب کنید، احتمالاً حق بیمه شما مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر، راهنمای ما درباره ارزان‌ترین خودروهای بیمه‌شده را ببینید.
بیشتر بخوانید
بیمه دندانپزشکی

 

  • از تغییرات دوری کنید : سعی کنید از اضافه کردن تغییرات غیر ضروری به ماشین خود، مانند رینگ های آلیاژی یا اسپویلر خودداری کنید. حتی کوچکترین حالت‌ها نیز می‌توانند حق بیمه شما را افزایش دهند. برخی از ارائه دهندگان بیمه ممکن است حتی از بیمه کردن شما امتناع کنند.

 

  • امنیت خودروی خود را افزایش دهید : اگر خطر دزدیده شدن اتومبیل خود را کاهش دهید، برای مثال، با نصب یک دستگاه بی حرکت یا زنگ هشدار، ممکن است ارائه دهنده بیمه شما پوشش ارزان تری به شما ارائه دهد. فقط به خاطر داشته باشید که برای دریافت این پس انداز ممکن است مجبور شوید مستقیماً با ارائه دهنده بیمه خود صحبت کنید.
بیشتر بخوانید
بیمه اجباری منازل مسکونی

 

  • مسافت پیموده شده سالانه خود را کاهش دهید : اگر بتوانید زمانی را که در جاده سپری می‌کنید محدود کنید، خطر کمتری برای ارائه‌دهنده بیمه خود خواهید داشت که می‌تواند حق بیمه ارزان‌تری به شما بدهد.

 

  • سالانه پرداخت کنید : اگر توانایی پرداخت هزینه بیمه خودرو خود را از قبل دارید، معمولاً ارزان‌تر از پرداخت اقساط ماهانه است.
بیشتر بخوانید
بیمه کشاورزی

 

 

  • گذراندن دوره پیشرفته رانندگی : اگر بتوانید ثابت کنید که راننده ایمن تری هستید، ارائه دهندگان بیمه ممکن است حق بیمه ارزان تری به شما بدهند. دوره‌های پیشرفته رانندگی،  راهی است که به ارائه‌دهنده بیمه‌ تان نشان می‌دهد که علیرغم اینکه یک راننده جدید هستید، تجربه و آموزش بیشتری دارید.
بیشتر بخوانید
مقایسه پوشش امراض خاص بیمه عمر شرکت‌های بیمه

بیمه رانندگان

چه گزینه های دیگری برای بیمه راننده جدید وجود دارد؟

درست مانند هر بیمه نامه اتومبیل، موارد اضافی مختلفی وجود دارد که می توانید به بیمه راننده جدید خود اضافه کنید. هنگامی که ارائه دهندگان بیمه را برای یافتن یک معامله ارزان بیمه خودرو مقایسه کردید، سپس می توانید موارد اضافی بیمه نامه را که برای شما مهم است انتخاب کنید. مثالها عبارتند از:

بیشتر بخوانید
آیا قوانین بیمه تکمیلی در سال ۱۴۰۱ تغییر کرده است؟

پوشش خرابی – خرید خودروهای ارزان‌تر یا دست دوم برای رانندگان جدید غیرعادی نیست که ممکن است قدیمی‌تر باشند و احتمال خرابی آن‌ها بیشتر باشد. پوشش خرابی یکی از رایج ترین موارد اضافی است که به شما امکان می دهد در اسرع وقت به جاده بازگردید.

 

پوشش تصادفات شخصی – اگر پوشش جامع را انتخاب نکنید، این مورد اضافی است که می توانید در نظر بگیرید. در صورت کشته شدن یا مجروح شدن شدید شما یا مسافر در تصادف، می توان از پوشش شخصی تصادف برای درخواست غرامت استفاده کرد.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید