سبد خرید 0

وبلاگ

بیمه کارگران ساختمان

بیمه کارگران ساختمان

در صنعت ساخت و ساز، کار فیزیکی خطر بالایی از صدمات را به همراه دارد که می تواند بار مالی زیادی را بر تجارت شما وارد کند. به عنوان مثال، اگر یک کارگر در حین کار از ارتفاع سقوط کند، می تواند منجر به هزینه های سنگین پزشکی و از کار افتادگی شود. بیمه کارگران ساختمان می تواند هزینه های پزشکی و دستمزدهای کارگر را در صورت آسیب دیدگی کارگر در حین کار یا ابتلا به بیماری شغلی بپردازد. پیمانکاران ساخت و ساز همچنین ممکن است تصمیم بگیرند که این بیمه نامه را برای محافظت مالی در برابر صدمات ناشی از کار، که بیمه درمانی پوشش نمی دهد، خریداری کنند.

بیشتر بخوانید
بیمه نیرو های مسلح

چرا مشاغل ساختمانی به بیمه کارگران ساختمان نیاز دارند؟

متخصصان ساخت و ساز – از جمله پیمانکاران و کارگران – ممکن است به راحتی در محل کار خود آسیب ببینند.این مورد باعث می شود، در صورت بروز حوادث باید پوشش بیمه مناسبی داشته باشند. این بیمه نامه، می‌تواند به پوشش هزینه‌های پزشکی و  جبران دستمزدها برای آسیب‌های ناشی از کار ساختمانی کمک کند.

بیشتر بخوانید
معرفی خدمات بیمه ای

نه تنها پبیمه کارگران برای تقریباً تمام مشاغل ساختمانی ضروری است، بلکه با کاهش ریسک مالی آن، به کسب و کار کمک می کند.

بیمه کارگران ساختمان

شایع ترین آسیب هایی که کارگران ساختمانی تجربه می کنند، عبارتند از:

  • سقوط (از ارتفاعات)-
  • ریزش سنگ و آجر
  • ریزش داربست
  • شوک الکتریکی و فلاش قوس الکتریکی / انفجار قوس الکتریکی
  • عدم استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مناسب
  • آسیب های حرکتی مکرر
بیشتر بخوانید
توانگری مالی شرکت بیمه چیست ؟

بیمه کارگران ساختمان چه چیزی را پوشش می دهد؟

این بیمه نامه به ارائه مزایای پزشکی، توانبخشی و از کار افتادگی برای پیمانکاران ساخت و ساز و کارگران ساختمانی که در نتیجه مستقیم شغل خود آسیب می بینند، کمک می کند. در صورتی که کارگر ساختمانی در یک حادثه مربوط به کار کشته شود، بیمه کارگران ساختمانی ممکن است به افراد تحت تکفل کارگر، غرامت فوت بپردازد.

بیشتر بخوانید
بیمه حوادث راننده

بیمه نامه علاوه بر کمک به پیمانکاران ساخت و ساز و کارگران ساختمانی و خانواده های آنها، می تواند به محافظت از صاحبان مشاغل ساختمانی نیز کمک کند. این بیمه به محافظت از مشاغل ساختمانی در برابر مسئولیت صدمات ناشی از کار کارکنان کمک می کند و به کارفرمایان کمک می کند تا مجبور نباشند مستقیماً از جیب خود برای این آسیب ها پرداخت کنند. این پوشش ممکن است خطر زیان مالی قابل توجهی را در صورت آسیب دیدن یک کارگر ساختمانی در حین انجام وظایف کاری کاهش دهد.

بیشتر بخوانید
شرایط بیمه عمر

این بیمه نامه به طور معمول تحت پوشش:

  • صدمات فیزیکی، از جمله کاهش شنوایی و سندرم تونل کارپال.
  • شرایط از قبل موجود توسط محیط کار بدتر شده است.
  • سر خوردن، افتادن یا زمین خوردن در محل کار.
  • صدمات ناشی از یک خطر در محل کار، مانند سقوط کاشی سقف.

بیمه کارگران ساختمان

 این موارد معمولاً در بیمه کارگران پوشش داده نمی شود:

  • جراحاتی که در حین کار نداشتند.
  • صدمات وارده به خود.
  • صدمات ناشی از ارتکاب جرم.
بیشتر بخوانید
فواید بیمه تکمیلی

بسته به قوانین شرکت های بیمه، برای اینکه آسیب های ساختمانی قابل جبران و در نتیجه واجد شرایط دریافت بیمه کارگران باشند، باید:

  • حادثه برای یک کارگر ساختمانی اتفاق افتاده باشد.
  • نتیجه آسیب یا بیماری در محل کار ساختمانی در حین کار باشد.
  • باعث کاهش توانایی و دستمزد کارگر شود.
بیشتر بخوانید
بیمه رانندگان

بیمه کارگران ساختمان

بیمه کارگران ساختمان چه سودی برای صاحبان مشاغل دارد؟

برای صاحبان مشاغل، این بیمه نامه  از شرکت شما در برابر شکایت کارگران محافظت می کند. در صورت وقوع یک حادثه جدی که اعضای گروه شما را درگیر می کند، خطر ضرر مالی فلج کننده را کاهش می دهد. در بیشتر موارد، نداشتن بیمه کارگران می تواند منجر به جریمه های سنگین یا حتی زندان شود.

بیشتر بخوانید
بیمه زائرین اربعین

هر یک از کارگران که تحت پوشش بیمه  قرار دارند، در صورت آسیب دیدن در حین انجام وظایف کاری منظم، می توانند از حمایت مالی برخوردار شوند.

هزینه های حق بیمه کارگران ساختمان

هنگام اولین خرید بیمه نامه، حق بیمه (قیمت) بر اساس حقوق و دستمزد تخمینی در دوره ای است که بیمه نامه پوشش می دهد. برای اطمینان از پرداخت حق بیمه صحیح توسط بیمه گذار، پس از پایان دوره بیمه نامه، “حسابرسی حق بیمه” یا “ممیزی حقوق و دستمزد” انجام می شود. اگر بین حق بیمه واقعی و تخمینی تفاوتی وجود داشته باشد، این حسابرسی می‌تواند منجر به این شود که بیمه‌گذار نیاز به پرداخت بیشتر یا کمتر برای بیمه نامه داشته باشد. بیمه‌گر برای انجام ممیزی با بیمه‌گذار تماس می‌گیرد و ممکن است در مورد وظایف کارگران مختلف بپرسد یا اسناد حقوق و دستمزد را درخواست کند.

بیشتر بخوانید
هزینه های پاراکلینیکی بیمه تکمیلی

ماهیت کسب و کار شما، تعداد افراد تحت پوشش و مطالبات گذشته، همه عواملی هستند که در میزان هزینه حق بیمه نامه شما نقش دارند.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید