سبد خرید 0

وبلاگ

دریافت کد یکتای بیمه شخص ثالث

چگونه برای دریافت کد یکتای بیمه شخص ثالث اقدام کنیم؟

 


کد یکتا
برای بیمه شخص ثالث همانند کد ملی برای شهروندان است. همانطور که ما با ارائه کد ملی می‌توانیم اطلاعات و سابقه فعالتی های مالی و اداری و غیره خودمان را ثبت و اعلام کنیم ،با کد یکتا هم می‌توانیم همین کارها را درباره بیمه‌های ماشین و خسارت‌های وارد شده به آن به دست بیاوریم.

علاوه بر آن می‌توانیم کاغذ بازی های مربوط به صدور و تمدید بیمه‌نامه را حذف کنیم و در مصرف کاغذ و کاهش هزینه ها هم نقش داشته باشیم.

کد یکتای بیمه شخص ثالث چیست؟

کد یکتای بیمه شخص ثالث یکی از کدهایی ست که با استفاده از ان میتوان روند استعلام بیمه شخص ثالث خودرو بسیار ساده‌تر و سریع تر انجام شود. این کد یک عدد ده‌ رقمی است که به‌ صورت منحصر به‌ فرد و کاملاً یکتا برای هر یک از بیمه‌ نامه‌ها به‌ طور جداگانه صادر می‌گردد. این کد، در شناسایی مشخصات بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه کمک می‌کند.

کد یکتای بیمه شخص ثالث در کجا ثبت شده؟

در صورت در اختیار داشتن برگه بیمه‌ نامه شخص ثالث شما میتوانید به راحتی این کد را پیدا کنید .

کد یکتا در یکی از ردیف‌های برگه بیمه نامه نوششته شده. لازم است بدانید که این کد در هر یک از شرکت‌های بیمه، متفاوت است و هر شرکت محل خاصی را برای درج این کد در نظر گرفته‌اند.

چگونه کد یکتا شخص ثالث را دریافت کنیم؟

بر اساس بخشنامه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از خرداد ۱۳۹۹ نسخه کاغذی بیمه‌ نامه شخص ثالث خودروها حذف‌ شده است. بنابراین در حال حاضر صدور بیمه شخص ثالث، در تمامی شرکت‌های بیمه به‌ صورت الکترونیکی صورت میگیرد. امروزه در این شرایط پس از خریداری بیمه یک پیامک حاوی اطلاعات بیمه به کاربران ارسال می‌شود.

روش‌های استعلام بیمه شخص ثالث

  • استعلام بیمه‌ شخص ثالث خودرو از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

یکی از روش‌های دریافت استعلام بیمه‌ نامه ، مراجعه به سامانه سنهاب است. این سامانه در شرایط فعلی، معتبرترین و اصلی‌ترین واحد برای بررسی اصالت و اعتبار بیمه شخص ثالث است. از طریق سایت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سنهاب، شما با استفاده از چند روش می‌توانید به استعلام بیمه شخص ثالث خودروی خود اقدام نمایید.

  • استعلام بر اساس شماره بیمه‌ نامه

در این روش، بیمه‌گذار می‌تواند شماره بیمه‌ نامه خود را که بر روی بیمه‌ نامه درج شده‌ است به‌ همراه نام شرکت بیمه، تلفن همراه خود و کد ملی در وب‌سایت استعلام بیمه مرکزی وارد نماید و سپس نتیجه آن را دریافت کند.

  • استعلام بیمه‌ نامه از طریق پیامک

برای استعلام سوابق و اعتبار بیمه‌ نامه شخص ثالث خود می‌توانید پیامکی را به شماره ۳۰۰۰۲۶۲۱ ارسال نمایید. فرمت دریافت استعلام می‌تواند به چند شکل باشد که عبارت‌اند از:

۱ * کد ملی بیمه‌گذار * شماره بیمه‌نامه چاپ‌شده

۲ * کد ملی بیمه‌گذار * کد یکتای بیمه نامه و ….

بهترین روش‌ استعلام بیمه شخص ثالث چیست؟

برای استعلام کد یکتا بیمه شخص ثالث باید به سامانه استعلام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی یا همان سامانه سنهاب مراجعه کنیم. به‌طور کلی هم برای استعلام سوابق بیمه شخص ثالث و اطمینان از اصالت آن چند روش وجود دارد: استعلام با شماره بیمه نامه، استعلام با کد VIN و یا استعلام با پیامک. منتها سریع‌ترین راه استعلام بیمه نامه شخص ثالث با کد یکتا است.

اگر کد یکتای روی بیمه نامه را در اختبار دارید می‌توانید با وارد کردن این کد و شماره ملی بیمه‌شده از بیمه شخص ثالث خودرو استعلام بگیرید و اطلاعات زیر را ببینید:

  • کد یکتای بیمه شخص ثالث

  • نام شرکت بیمه‌گر

  • مشخصات بیمه‌شده شامل نام و نام خانوادگی و کد ملی

  • مشخصات ماشین بیمه‌شده شامل شماره پلاک، شماره موتور و شماره شاسی

  • تاریخ شروع بیمه نامه و تاریخ اتمام اعتبار آن

  • تاریخ ثبت بیمه نامه شخص ثالث

  • میزان تعهدات مالی و جانی ثبت‌شده در بیمه نامه

  • سابقه و درصد تخفیف عدم خسارت بیمه نامه

 

بیشتر بخوانید
الحاقیه بیمه خودرو

همه بیمه‌نامه‌ها به محض صادر شدن در سنهاب (سامانه استعلام بیمه‌نامه‌های سنهاب بیمه مرکزی) ثبت می‌شود. در صورتی که بیمه شخص ثالث خریداری کرده باشید در کمتر از دو ساعت پیامکی برای شما به عنوان صاحب بیمه ارسال می‌شود که حاوی کد ده رقمی یکتای بیمه‌نامه ثالث و لینک پرینت آن است.

البته دقت داشته باشید که در صورتی که بیمه شخص ثالث خود را از شرکت معتبری خریداری نکرده باشید؛ هیچ کد یکتایی به شما به عنوان خریدار تعلق نمی‌گیرد. این به منزله این است که اینکه فرآیند خرید بیمه انجام نشده‌است.

به همین دلیل، یکی از معتبرترین راه‌های استعلام کد بیمه استفاده از سنهاب بیمه مرکزی است. برای این استعلام کافی است پس از ورود موفق به سایت اطلاعات مورد نیازرا به درستی وارد کنید

در نتیجه این استعلام می‌توانیم اطلاعات مربوط به خودرو، سابقه بیمه‌نامه‌های قبلی، سابقه خسارت‌های مربوط به حوادث و میزان تخفیف‌های مربوط به بیمه شخص ثالث را ببینیم.

پس از گذاراندن این مراحل می‌توانیم به جای مراجعه حضوری به شرکت‌های بیمه، بیمه‌ شخص ثالث ماشین را به صورت آنلاین خرید یا تمدید کنیم.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

7 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید