سبد خرید 0

وبلاگ

فواید بیمه تکمیلی

فواید بیمه تکمیلی

فواید بیمه تکمیلی را در سایت آکادمی بیمه به تحلیل آن می پردازیم.

                                                           

بیمه درمانی تکمیلی می تواند به هزینه های پزشکی کمک کند که برنامه بیمه درمانی معمولی شما ممکن است پوشش ندهد – مانند رویدادهای پرخرج ، مانند تصادفات، یا مراقبت های پیشگیرانه، مانند خدمات پزشکی مرتبط با دندان ، عینک و سمعک.

برنامه های سلامت تکمیلی برای تکمیل سیاست های اصلی پزشکی به جای جایگزینی آنها طراحی شده اند. قبل از خرید بیمه درمانی تکمیلی، باید در نظر بگیرید که این طرح چه چیزی را پوشش می‌دهد، هزینه طرح چقدر است و آیا انتظار دارید از مزایای بیمه تکمیلی آن استفاده کنید.

 

فواید بیمه تکمیلی

 

فواید بیمه تکمیلی چیست؟

 

با افزایش هزینه ها، بسیاری از مردم انتخاب می کنند که یک بیمه نامه درمانی تکمیلی را به عنوان مکملی برای طرح بیمه درمانی جامع معمول خود خریداری کنند. بیمه گذاران طیف گسترده ای از گزینه های بیمه تکمیلی را ارائه می دهند. برخی از رایج ترین انواع آن عبارتند از: حوادث، مخارج بیمارستان ( زایمان ، نازایی و ناباروری ، عمل های سرپایی و …. )، بیماری های بحرانی( سرطان، عمل های جراحی ، پیوند عضو و….) ، دندان پزشکی، بینایی و شنوایی سنجی.

بیشتر بخوانید
معرفی خدمات بیمه ای

بیمه های تکمیلی می تواند به شما کمک کند هزینه های پزشکی را که بیمه نامه معمولی شما پوشش نمی دهد، مانند فرانشیزها و پرداخت های مشترک، بپردازید. همچنین می توانید طرح های تکمیلی را برای پوشش هزینه های مراقبت از بینایی و دندان خریداری کنید.

برخی از طرح‌های بیمه تکمیلی، هزینه‌هایی را که با طرح بیمه درمانی شما همراه است (به عنوان مثال: فرانشیز، پرداخت‌های مشترک و بیمه مشترک)، یا خدمات پزشکی که طرح سلامت شما به هیچ وجه پوشش نمی‌دهد، پرداخت می‌کنند. به عنوان هزینه های دندانپزشکی و بینایی.

بیشتر بخوانید
بیمه شخص واحد

سایر طرح های تکمیلی ممکن است مزایای نقدی را در اختیار شما قرار دهند که در یک دوره زمانی پرداخت شده یا به صورت یکجا به شما داده می شود.

 

فواید بیمه تکمیلی

 

بیمه های تکمیلی انواع مختلفی دارند.

 

در اینجا برخی از مراقبت‌هایی که ممکن است تحت پوشش فواید بیمه تکمیلی قرار گیرند، آمده است:

 

  • بیماری جدی یا بحرانی

بیمه نامه های بیماری های بحرانی معمولاً برای رویدادهایی مانند حمله قلبی، سرطان، پیوند اعضا، کما، نارسایی کلیوی یا سکته مزایا پرداخت می کنند.

  • حوادث

بیمه نامه های حوادث متفاوت است، اما ممکن است صدماتی مانند تصادفات رانندگی، سفر و سقوط، یا حوادث سفر را پوشش دهد. آنها همچنین ممکن است در صورت فلج شدن یا از دست دادن اندام یا بینایی مزایایی را ارائه دهند.

  • خدمات پارا کلینیکی و کلینیکی

طرح ‌هایی که رویه‌های پزشکی حیاتی را پوشش می‌دهند، مبلغی یکجا برای اقامت در بیمارستان پرداخت می‌کنند و ممکن است برای مواردی مانند خدمات بخش اورژانس، درمان‌های ICU، خدمات آمبولانس، عکس‌برداری ( سونوگرافی، ام آر ای و …. ) و خدمات آزمایشگاهی مانند: نوار قلب، مزایای مشخصی را ارائه کنند.

  • ویزیت های دندانپزشکی

برنامه های دندانپزشکی معمولاً بیشتر هزینه های مراقبت های پیشگیرانه دندان مانند معاینات معمول سالانه و جرم گیری را پوشش می دهد. اغلب، آنها همچنین درصدی از هزینه‌های درمان های متداول – مانند پر کردن – و همچنین موارد اصلی مانند درمان‌های جراحی لثه، عصب کشی و روکش را پوشش می‌دهند.

  • ارتودنسی

انواع خاصی از بیمه های دندانپزشکی بخشی از هزینه ارتودنسی ها را پوشش می دهد.

  • معاینات چشم

به طور معمول، بیمه بینایی سنجی بخش قابل توجهی از هزینه های معاینات، عینک، لنزهای اصلاحی و تماسی را پوشش می دهد.

بیشتر بخوانید
ترفندهای فروش بیمه عمر

 

بیشتر طرح‌های تکمیلی مانند سایر طرح‌های بیمه درمانی کار می‌کنند.

 

مانند بیمه درمانی پایه ، بیمه درمانی تکمیلی معمولاً از شما یا کارفرمایتان می خواهد که یک حق بیمه ماهانه یا سالانه بپردازید. بسته به طرح، ممکن است نیاز به پرداخت فرانشیز، بیمه مشترک و پرداخت های مشترک برای برخی خدمات نیز داشته باشید. گاهی اوقات، بیمه اولیه شما بخشی از هزینه مراقبت های بهداشتی را پوشش می دهد و طرح تکمیلی شما بقیه را پوشش می دهد.

بیشتر بخوانید
بیمه باربری بین المللی

 

فواید بیمه تکمیلی

 

خرید بیمه تکمیلی

 

اگر به دنبال بهره بردن از فواید بیمه تکمیلی هستید، باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید:

 

  • اگر از طریق کارتان بیمه تکمیلی دارید ببینید برنامه های ارائه شده توسط کارفرمایتان شامل چه طرح های تکمیلی می شود. برخی از کارفرمایان حتی ممکن است بخشی از حق بیمه شما را پرداخت کنند.
  •  توضیح مزایای بیمه اولیه خود را بررسی کنید. آیا خدماتی وجود دارد که پیش‌بینی می‌کنید به آن‌ها نیاز دارید و تحت پوشش نیستند؟
  • عواملی مانند سن، درآمد و تعداد افراد تحت تکفل ممکن است هنگام بررسی گزینه های مختلف نقش داشته باشند. ممکن است تصمیم بگیرید که یک طرح تکمیلی خاص ارزشش را ندارد، یا ممکن است به آن به عنوان آرامش خاطر ارزشمند نگاه کنید.
  • هنگام خرید بیمه تکمیلی، بررسی کنید که این طرح چه چیزی را پوشش می دهد. اسناد بیمه نامه را به دقت بخوانید و مطمئن شوید که محدودیت ها و استثنائات (آنچه که طرح پوشش نمی دهد) و نحوه عملکرد آن با مزایای بیمه اولیه شما را درک کرده اید.
بیشتر بخوانید
بیمه سرقت موتور سیکلت

 

انواع متداول بیمه درمانی تکمیلی چیست؟

 

در اینجا نگاهی به برخی از رایج ترین انواع آن می اندازیم:

 

  • بیمه بیماری های بحرانی یا حیاتی

به طور معمول، بیمه بیماری های بحرانی در صورتی که بیمه شده با مشکل سلامتی بزرگی مانند سکته مغزی، حمله قلبی، نارسایی اندام ها یا سرطان مواجه شود، مبلغ ثابتی را پرداخت می کند.

  • بیمه ی حوادث

بیمه حوادث، همچنین به عنوان بیمه حوادث تکمیلی یا بیمه حوادث شخصی شناخته می شود، در صورت بروز حادثه یا آسیب مانند بلایای طبیعی آتش سوزی و غیره، مزایایی را پرداخت می کند.

بیشتر بخوانید
بیمه باربری بین المللی

می توانید بیمه نامه های حوادث را همراه با سایر بیمه نامه ها یا جداگانه خریداری کنید.

  • بیمه تکمیلی دندانپزشکی

معمولاً بیشتر هزینه های مراقبت های پیشگیرانه را پوشش می دهد – از جمله جرم گیری، معاینات دوره ای دهان، عکس برداری ها – و بخشی از درمان های دیگر، مانند پرکردن، عصب کشی و روکش دندان. برخی از طرح‌های تکمیلی را می‌توان به پوشش‌های دندانی ذکرشده اضافه کرد.

  • بیمه بینایی و شنوایی سنجی

مزایایی را ارائه می دهد که به پوشش هزینه معاینات، عینک و  لنزهای تماسی و اصلاحی و سمعک کمک می کند. معاینات معمول چشم می تواند تشخیص زودهنگام بیماری های جدی را فراهم کند. یا به طور مرتب به عینک یا سمعک جدید نیاز دارید.

  • بیمه غرامت بیمارستانی

بیمه غرامت بیمارستانی مبلغ ثابت و از پیش تعیین شده ای را برای برخی خدمات مشخص شده در طرح پرداخت می کند.این طرح‌ها مکمل سیاست‌های پزشکی عمده برای کمک به پوشش هزینه‌های اضافی مانند فرانشیزها یا سایر هزینه‌ها هستند.

بیشتر بخوانید
بیمه زائرین اربعین

بسته به نوع طرح ، برنامه‌های غرامت بیمارستانی ممکن است برای انتقال با آمبولانس، مراقبت طولانی‌مدت و انواع خاصی از تشخیص‌های آزمایشگاهی مرتبط با اقامت در بیمارستان، مزایایی را نیز بپردازند.

 

فواید بیمه تکمیلی

 

چگونه برای بیمه درمان تکمیلی اقدام کنیم؟

 

از طریق کارفرما

کارفرمای شما در بخش منابع انسانی در محل کار می تواند به شما بگوید که آیا کارفرمای شما طرح های بیمه تکمیلی ارائه می دهد یا کمک می کند تا بخشی از حق بیمه را پوشش دهد.

بیشتر بخوانید
بیمه مسافرتی شینگن

 

خرید انفرادی

شما می توانید با تماس با نماینده یا کارگزار بیمه یا جستجوی آنلاین طرح ها، اکثر انواع بیمه نامه های تکمیلی را مستقیماً از بیمه گذاران خریداری کنید. شما می توانید در هر زمانی از سال در بسیاری از انواع طرح های بیمه ثبت نام کنید.

 

بیشتر بخوانید
سقف خسارت بیمه شخص ثالث در ۱۴۰۱

هزینه بیمه درمانی تکمیلی چقدر است؟

 

مانند هزینه های سایر بیمه نامه ها، هزینه بیمه تکمیلی به شدت به عواملی مانند سن، شغل، شرایط سلامتی بستگی دارد. حق بیمه نیز بسته به میزان پوشش، محدودیت ها و حداکثر طول عمر متفاوت است.

یک طرح تکمیلی ممکن است یک سرمایه گذاری عاقلانه برای افرادی باشد که دارای پوشش پزشکی بیمه معمولی هستند. قبل از خرید هر بیمه، تحقیق خود را انجام دهید تا مطمئن شوید از  طرح و آنچه را که  پوشش می دهد و توانایی پرداخت خود، مطمئن شوید.

بیشتر بخوانید
بیمه شخص واحد

شما باید اطمینان حاصل کنید که یک طرح تکمیل کننده پوشش فعلی شما است تا بهترین مراقبت ممکن را ارائه دهد و در عین حال آرامش خاطر را به شما بدهد.

 

 

 

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید