سبد خرید 0

وبلاگ

بیمه نیرو های مسلح

بیمه نیرو های مسلح

بیمه نیرو های مسلح در سایت اکادمی بیمه به آن می پردازیم

 

نیروهای مسلح یکی از ارگان‌های مهم کشوری است که کارمندها و نیروهای خود را بیمه می‌کند. بیمه نیروهای مسلح ، دو نوع درمانی و تکمیلی دارد که در شرکت‌های خصوصی بیمه ارائه می‌شود. در ادامه توضیحاتی درباره بیمه نیروهای مسلح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

بیمه نیرو های مسلح

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از ۳ دسته نیروهای ارتش، نیروهای سپاه و نیروی انتظامی تشکیل شده‌اند. در حال حاضر تعداد ۶۱۰ هزار پرسنل فعال، در اختیار نیروهای مسلح قرار دارند. البته باتوجه‌ به تعداد افراد دیگری که به‌صورت نیروهای ذخیره در این مجموعه فعالیت می‌کند، نیاز به داشتن بیمه و استفاده از خدمات بیمه‌ای الزامی است. بیمه نیروهای مسلح از نوع درمانی است.

ارکان و وظایف نیروهای مسلح

طبق ماده ۱۶ قانون اساسنامه سازمان تامین خدمات درمانیِ پرسنل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، سازمان دارای ارکان زیر است:

  1. شورای‌عالی
  2. هیئت‌مدیره
  3. مدیرعامل
  4. بازرس
بیشتر بخوانید
بیمه حوادث راننده

شورای‌ عالی

شورای ‌عالی اعضایی دارد که در کنار یکدیگر این شورا را اداره می‌کنند و متشکل از اشخاص زیر است:

  • رییس ستاد کل نیروهای مسلح
  • وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
  • رییس سازمان برنامه‌ و بودجه
  • وزیر کشور
  • وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • رییس ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • رییس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران

به‌طورکلی توضیحاتی درباره ماهیت و نوع تشکیلِ نیروهای مسلح ارائه کردیم تا بیشتر با این مجموعه آشنا شوید. طبق ماده ۵ قانون اساسنامه خدمات درمانی پرسنل نیرو مسلح “سازمان می‌تواند برای تأمین خدمات درمانی اشخاص تحت پوشش، با کلیه مراکز درمانی وابسته به دولت، همچنین بخش خصوصی، قرارداد منعقد کند.”در ادامه با انواع بیمه نیروهای مسلح آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید
دریافت کد یکتای بیمه شخص ثالث
بیمه نیرو های مسلح
بیمه نیرو های مسلح

درباره بیمه تکمیلی چه می‌دانید؟خدمات درمانی پرسنل نیروهای مسلح

به طور حتم، شما هم درباره بیمه تکمیلی اطلاعاتی را شنیده‌اید که داشتن این بیمه خیلی خوب است و در پرداخت هزینه‌ها به بیمار و خانواده او کمک می‌کند. شما در کنار بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح ،با داشتن این بیمه به‌راحتی می‌توانید از خدمات متنوع بیمه‌گرخود استفاده کنید و از طرح‌های گوناگون آن‌ بهره‌مند شوید.

مزیت‌های بیمه تکمیلی برای نیروهای مسلح

نیروهای مسلح هم مانند سایر افراد شاغل جامعه در معرض خطر و بیماری هستند. سازمان برای حمایت و پشتیبانی از نیروهای خود، افراد را به همراه خانواده بیمه درمان می‌کند. بیمه درمان به‌طورکلی به بیمه‌هایی گفته می‌شود که هزینه‌های درمانی و استفاده از خدمات پزشکی را پوشش می‌دهد و هزینه بیمه‌گذار را کاهش خواهد داد.
بیمه درمان نیروهای مسلح شامل: بیمه‌های درمان پایه و بیمه درمان تکمیلی است که هریک شرایط خاصی دارند.
تفاوت بیمه تکمیلی و بیمه پایه در این است که بیمه‌های پایه از سوی نهادها و شرکت‌های خاص ارائه می‌شود؛ اما بیمه درمان تکمیلی را می‌توانید از طریق شرکت‌های بیمه دریافت کنید.

بیشتر بخوانید
هزینه های پاراکلینیکی بیمه تکمیلی

شرکت‌های صادرکننده بیمه تکمیلی

همان‌طور که گفتیم، بیمه‌گرهای مختلفی مانند: البرز، کوثر، ایران، آسماری، پاسارگاد، آسیا، دانا، ملت، نوین و غیره به عرضه بیمه تکمیلی می‌پردازند؛ که باتوجه‌ به تعداد افراد موسسات و سازمان‌های درخواست‌کننده، طرح‌های گوناگونی را ارائه می‌کنند.

بیمه نیرو های مسلح
بیمه نیرو های مسلح

افراد تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح

در قسمت قبلی توضیح داده شد، نیروهای مسلح دارای ارکان و اعضای مشخصی هستند که تمام این افراد و نیروهای آن می‌توانند در طرح بیمه نیروهای مسلح شرکت کنند. خانواده‌های این افراد هم تحت تکلف بیمه قرار خواهند گرفت که این موضوع باتوجه‌به نوع قرارداد شرکت بیمه با نیروهای مسلح است.

بیشتر بخوانید
الحاقیه بیمه خودرو

بیمه نیرو های مسلح

قوانین بیمه نیروهای مسلح را می‌توان با پاسخگویی به برخی از سوالات توضیح داد.
سوال: آیا فردی که سرباز است علاوه بر اینکه همسر خود را بیمه می‌کند، می‌تواند خانواده خود را هم بیمه کند؟
+ پاسخ: پرسنل وظیفه علاوه بر همسر و فرزندان، می‌توانند پدر و مادر خود را تحت پوشش قرار دهند که این موضوع هم باید به تایید یگان مربوطه قرار گیرد و بعد از آن باید برای دریافت بیمه اقدام کرد.
سوال: آیا دختر بعد از ازدواج بازهم می‌تواند تحت پوشش بیمه نیروهای مسلح پدر خود باشد؟
+ پاسخ: جواب این سوال خیر است. باتوجه‌ به قانون بیمه نیروهای مسلح، فرزندان بعد از اشتغال و ازدواج از بیمه والدین خود خارج خواهند شد و نمی‌توانند از بیمه درمانی یا مزایای مستمری بعد از فوت استفاده کنند.
این دو سوال نمونه‌های پرتکرار درباره قوانین بیمه نیروهای مسلح است که پاسخ آن‌ها را به طور واضح برای شما قرار دادیم.

بیشتر بخوانید
ترفندهای فروش بیمه عمر

مدارک موردنیاز برای صدور دفترچه بیمه

بیمه نیرو های مسلح

شرکت‌های بیمه برای صدور دفترچه اولیه، المثنی و تعویض، مدارکی را نیاز دارند تا بتواند دفترچه را صادر کنند. این مدارک شامل موارد زیر است:

  1.  اصل و کپی صفحه‌های اول و دوم شناسنامه سرپرست
  2. اصل و کپی صفحه اول شناسنامه همسر، فرزندان و افراد تبعی
  3. تکمیل فرم بیمه‌نامه (ثبت شماره و تاریخ تکمیل الزامی است.)
  4. اصل و کپی حکم کارگزینی(تاریخ حکم استخدام، انتقال و ماموریت)
  5. گواهی حق کسر سرانه در صندوق کارکنان دولت
  6. فیش پرداختی برای چاپ دفترچه بیمه برای هر فرد از خانواده
  7. یک قطعه عکس ۴*۳ جدید
  8. اصل شناسنامه فرزندان (پسران بالای ۱۸ سال و دختران بالای ۱۵ سال)
  9. شماره کد ملی برای تمام افراد اصلی و افراد تبعی
  10. گواهی تحصیلی معتبر برای فرزندان پسر ۲۲ تا ۲۵ سال
بیشتر بخوانید
بیمه سلامت ایرانیان

تمدید یا تعویض دفترچه بیمه

برای تمدید و تعویض دفترچه بیمه نیاز به ارائه مدارکی است که هنگام تعویض باید به همراه داشته باشید. مدارک تعویض و تمدید دفترچه بیمه به شرح زیر است:

  1. آخرین فیش حقوقی سرپرست
  2. آخرین جلد دفترچه بیمه
  3. یک قطعه عکس ۴*۳ جدید برای افراد بالای ۲ سال
  4. فیش پرداختی بابت هزینه دفترچه صادر شده برای هر بیمه شده
  5. کد پستی
  6. شماره کد ملی
  7. اصل شناسنامه فرزندان پسر بالای ۱۸ سال و دختران بالای ۱۵ سال
  8. گواهی تحصیلی معتبر برای فرزندان پسر ۲۲ سال تا ۲۵ سال
بیمه نیرو های مسلح
بیمه نیرو های مسلح

صدور دفترچه المثنی

صدور المثنی برای دفترچه بیمه، نیازمند ارائه مدارکی است که اطلاع از آن‌ها منجر می‌شود، شما سریع‌تر مراحل دریافت دفترچه جدید را طی کنید. این مدارک به شرح زیر است:

  1. تکمیل فرم درخواست دفترچه بیمه المثنی
  2. آخرین فیش حقوقی سرپرست
  3. یک قطعه عکس ۴*۳ جدید برای افراد بالای ۲ سال
  4. فیش پرداختی بابت هزینه دفترچه صادر شده برای هر بیمه شده
  5. شماره کد ملی
  6. کد پستی
  7. اصل شناسنامه فرزندان (در صورتی‌که برای فرزندان پسر بالای ۱۸ سال و دختر بالای ۱۵ سال درخواست دفترچه المثنی دارید.)
  8. گواهی تحصیلی معتبر برای فرزندان پسر ۲۲ سال تا ۲۵ سال
بیشتر بخوانید
مقایسه پوشش امراض خاص بیمه عمر شرکت‌های بیمه

بیمه نیرو های مسلح

هزینه و خدمات قابل‌ ارائه بیمه نیروهای مسلح

بیمه‌شدگان نیروهای مسلح به طور عموم، دو نوع پوشش دارد که شامل بیمه اولیه و بیمه مکمل درمان است. بیمه درمان در برخی از سازمان‌های دولتی از پوشش بیمه همگانی جدا است و باید بیمه مکمل درمان توسط سازمان‌های بیمه‌گر خصوصی و دولتی انجام شود.وجود پوشش بیمه مکمل نیروهای مسلح می تواند از هزینه های درمان شما را بصورت موثر کاهش دهد و حدودا می توان گفت که سقف نامحدودی دارد.

بیشتر بخوانید
معرفی خدمات بیمه ای

خدماتی که هم اکنون به نیروهای مسلح ارائه می‌شود شامل: خدمات بستری، سرپایی و خدمات دیگری است که درباره آن‌ها توضیح خواهیم داد.

بیمه نیرو های مسلح
بیمه نیرو های مسلح

خدمات بستری

خدمات بستری شامل: جراحی، زایمان، پیوند اعضا، طبی، کاشت حلزون شنوایی و تعویض مفاصل است که در مراکز درمانی دولتی و نظامی طرف قرارداد، رایگان انجام می‌شود. این خدمات در مراکز درمانی خصوصی با فرانشیز ۱۰ تا ۳۵ درصد و متناسب با تعرفه‌های بیمارستان و قراردادی که انجام شده‌است صورت می‌گیرد.

خدمات سرپایی

خدمات سرپایی شامل: تصویربرداری، آزمایش، ویزیت، دارو و توان‌بخشی است. این موارد بدون هزینه بوده و در مراکز شامل قرارداد رایگان خواهد بود. برخی از خدمات سرپایی در بیمه نیروهای مسلح رایگان نیست و باید هزینه و سهم بیمار پرداخت شود.
بیماری و درمان بیماری‌هایی شامل: سنگ‌شکن، نوار قلب، اکو، تست ورزش، اسپیرومتری، خدمات شنوایی، دیالیز، آندوسکوپی، برونوسکوپی، کولونوسکوپی گچ گیری‌ها و جراحی‌های سرپایی در بخش دولتی به میزان ۱۰ درصد و در بخش خصوصی ۲۰ درصد هزینه دارد.

بیشتر بخوانید
دریافت کد یکتای بیمه شخص ثالث

بیمه نیروهای مسلح، برای بیماری‌هایی مانند: لیزر تراپی شبکیه چشم، کرایوتراپی، ختنه، ست باندلیگاسیون، استنت قلبی سایفر، پیوند کبد و پرداخت هزینه لوازم مصرفی بیماران خاص مانند پمپ در مبتلاهای به تالاسمی ماژور، سرنگ انسولین، کیسه کولوستوم و کیسه بوروستومی خدمات ارائه می‌‌کند که با توجه ‌به نوع قرارداد با شرکت‌های بیمه در مراکز درمانی قابل‌اجرا است.
خدمات دیگر مانند: دارو، دندانپزشکی و برخی از جراحی‌های سرپایی در مطب به‌صورت رایگان نبوده و سهم بیمار ۳۰ درصد از هزینه‌ها است، همچنین هزینه سهم بیمار برای بیماری‌های فیزیوتراپی در بخش‌های دولتی و دانشگاهی، ۱۰ درصد است.

بیشتر بخوانید
هزینه های پاراکلینیکی بیمه تکمیلی

نکته: هزینه سهم بیمار برای ویزیت در بخش خصوصی و برای پزشک و دندانپزشک عمومی تعرفه ۳۰ درصد و برای پزشک و دندانپزشک متخصص تعرفه ۲۰ درصد دارد.

در خصوص دوره انتظار بیمه نیروهای مسلح باید با خود دفتر بیمه سازمان تماس بگیرید.

هر فردی که در ارگان‌های نیروی مسلح مانند سپاه، ارتش یا نیروی انتظامی مشغول خدمت به کشور است، از طرف نیروی مسلح بیمه می‌شود. بیمه نیروهای مسلح، خدماتی پزشکی به کارکنان و مجموعه خود ارائه می‌دهد که امنیت روانی این افراد را تامین می‌کند. در این مقاله به بخشی از این خدمات پزشکی و درمانی اشاره کردیم. اگر سوالی یا پیشنهادی در مورد این مورد دارید، در قالب کامنت برای ما بنویسید. کارشناسان ما پاسخگوی سوالات شما هستند.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

3 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید