سبد خرید 0

وبلاگ

سود مشارکت بیمه عمر چیست؟

سود مشارکت بیمه عمر

سود مشارکت بیمه عمر چیست را در سایت آکادمی بیمه به تحلیل می پردازیم.

 

سود مشارکتی بیمه عمریکی از مهم‎ترین مزایای داشتن بیمه عمر است. افراد برای انتخاب شرکت بیمه به میزان سودی که بعد از پایان قرارداد پرداخت می‎شود، توجه ویژه دارند. علاوه بر این معمولا به دنبال راه‎هایی برای افزایش سود بیمه عمر هستند

خرید بیمه عمر به منزله حساب سرمایه گذاری نیست، بلکه مزایای پس اندازی دارد. شما در واقع بیمه نامه ای را خریداری می کنید که به شما ویژگی های پس اندازی هم داده تا ارزش پولتان در گذر زمان حفظ شود. پس نگاهتان به این بیمه عمر ابتدا و در اصل بیمه باشد و نه صرفا یک سرمایه گذاری .

بیشتر بخوانید
بیمه تکمیلی انفرادی

در زمان ورود بیمه به کشور ما آیین نامه ۶۸ به تصویب رسید، که مختص بیمه های عمر و سرمایه گذاری بود. شرکت های بیمه طبق این آیین نامه موظف شدند برای بیمه های عمر و سرمایه گذاری علاوه بر پرداخت سود تضمینی به بیمه گذران، سود مشارکت نیز پرداخت کنند.

سود تضمینی و سود مشارکت چیست ؟چه تفاوتی با یکدیگر دارد؟

سود مشارکت:

همانگونه که اشاره کردیم شرکت های بیمه از طرف بیمه مرکزی موظف شدند علاوه بر سود تضمینی، سود مشارکت نیز به بیمه گذران پرداخت کنند. سود مشارکت در واقع سود حاصل از سرمایه گذاری پول شما است.

بیشتر بخوانید
بیمه مسافرتی شینگن

شرکت های بیمه موظف هستند، تمامی مبالغ مربوط به بیمه های عمر و سرمایه گذاری را در یک حساب تجمیع و نسبت به سرمایه گذاری آن اقدام کند. بیمه مرکزی با بررسی این پول ها به شرکت بیمه مجوز می دهد که مبلغ را در موارد متعددی مانند بورس، فرابورس، پتروشیمی و … سرمایه گذاری کند.

شرکت بیمه بعد از این سرمایه گذاری، ۸۵% سود حاصل را به حساب مشتری باز خواهد گرداند. (۱۵% سود این مبلغ به عنوان کارمزد شرکت بیمه محسوب خواهد شد.)

بیشتر بخوانید
ترفندهای فروش بیمه عمر

سود تضمینی:

شرکت بیمه تضمین می کند در صورت هر گونه بروز مشکل مانند ورشکستگی و … موظف است، این را به بیمه گذاران پرداخت کند.

 

مبلغ سود تضمینی چند درصد است؟

سود تضمینی برای دو سال اول ۱۶% و دو سال دوم ۱۳% است. همچنین این سود برای سال پنجم تا پایان قرارداد بیمه ای شما ۱۰% خواهد بود.

 

سود تضمینی و افزایش سود بیمه عمر معمولا با ۶ روش صورت میگیرد.

سرمایه اولیه بیمه خود را زیاد کنید

در هنگام خرید بیمه‎ نامه افراد به طور کاملا اختیاری، مبلغی را تحت عنوان سرمایه اولیه می‎ پردازند. هر چقدر این سرمایه بیشتر باشد سود حاصل از بیمه عمر نیز افزایش می ‎یابد.

بیشتر بخوانید
معایب بیمه عمر پاسارگاد

زمان بیمه نامه را طولانی تر کنید

طول قرارداد بیمه زندگی با سود دریافتی نسبت مستقیم دارد. هر چقدر مدت طولانی‎تری حق بیمه بپردازید سود بیشتری دریافت خواهید کرد.

شرکتی را انتخاب کنید که امکان تغییر حق بیمه سالانه را داشته باشد

ممکن است شما در هنگام خرید بیمه ‎نامه مبلغ حق‎ بیمه پرداختی را بنا به شرایط مالی خود، کم تعیین کرده باشید. برخی از شرکت‎ها به شما امکان می ‎دهند که در بازه‎های زمانی مشخص مبلغ حق بیمه پرداختی خود را تغییر دهید که این تغییرات حتما باید در ابتدای سال بیمه ‎ای شما اعمال شود. شروع سال بیمه ‎ای یعنی ابتدای ماهی که شما برای اولین ‎بار حق ‎بیمه‎ پرداخت کرده ‎اید. هر چقدر مبلغ حق بیمه پرداختی شما بیشتر باشد، سود دریافتی شما نیز بیشتر خواهد بود

بیشتر بخوانید
بیمه سرقت موتور سیکلت

مبلغ حق بیمه را در بالاترین حد ممکن تعیین کنید

هرچه حق بیمه پرداختی شما بیشتر باشد، جمع  پس‌انداز سالانه شما افزایش می‌یابد. در نتیجه سود سالانه بیشتری به شما تعلق می‌گیرد.

از پوششهای تکمیلی کمتری استفاده کنید

همانطور که اشاره شد، پوشش‎های تکمیلی در بیمه عمر، یکی از مزایای مهم این بیمه ‎نامه را تشکیل می ‎دهد. اما اگر شما به دنبال دریافت سود بیشتری از بیمه عمر خود هستید، بهتر است پوشش‎های کمتری را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید
دریافت کد یکتای بیمه شخص ثالث

غرامت فوت را کم کنید

سرمایه فوت با سود بیمه ‎گزار رابطه عکس دارد، شما می‌توانید غرامت بعد از فوت را مقدار کم‎تری انتخاب کنید. در این صورت، سود قطعی شما افزایش می‎یابد.

 

از نظر شرعی سود مشارکت چه حکمی دارد؟

همانطور که اشاره کردیم سود مشارکت  در ۳ ماهه دوم یا سوم سال بعد به بیمه گذاران اعلام می شود. به عنوان مثال سود مشارکت سال ۱۳۹۸، در ۳ ماهه دوم یا سوم سال ۱۳۹۹ اعلام خواهد شد. به بیان ساده تر سود مشارکت بر خلاف سود بانک از قبل مشخص نیست و با حسابرسی مشخص می شود. بنابراین با توجه به این موضوع، نظر مراجع در رابطه با سود مشارکت مثبت است.

بیشتر بخوانید
هزینه های پاراکلینیکی بیمه تکمیلی

 

سرمایه‌گذاری در عین برخورداری از پوشش بیمه‌ای شما را از مزایا زیر بهره‌مند می‌کند:

۱-      پرداخت سود تضمینی ۱۶%

۲-      افزایش پوشش‌های بیمه ای در شروع قراداد

۳-      امکان برداشت مبلغ سپرده در هر زمان به درخواست بیمه گذار

 

نحوه محاسبه سود مشارکت بیمه عمر

نحوه محاسبه سود مشارکت برای تمام شرکت های بیمه ای یکسان در نظر گرفته شده است و آن ها می بایست مطابق آیین نامه ۶۸ در بیمه نامه های خود را محاسبه و واریز کنند.

بیشتر بخوانید
معرفی خدمات بیمه ای

تفاوت سود بیمه عمر با سود بانک چیست؟

شرکت های بیمه سود را به صورت روز شمار محاسبه و پرداخت می کنند. این در حالی است که بانک ها سود روز شمار پرداخت نمی کنند.(سود بانک به صورت ماه شمار محاسبه می شود.)

مروری بر نرخ سود در طرح‌های بیمه عمر

شما فقط با پس انداز ماهانه ۵۰ هزار تومان (بدون سپرده قبلی) طبق نمودار بعد از ۱۰سال ۱۲ میلیون تومان،  بعد از ۲۰ سال ۸۹ میلیون تومان و بعد از ۳۰ سال در انتهای قرارداد مبلغ ۴۴۸ میلیون تومان اندوخته خواهید داشت.

بیشتر بخوانید
افت قیمت خودرو و تاثیر آن در تعیین خسارت بیمه بدنه

افزایش سرمایه بدون سپرده گذاری

در صورت داشتن سپرده قبلی حداقل به میزان ۵ میلیون تومان و با پس انداز ماهانه ۵۰ هزار تومان طبق نمودار بعد از ۱۰سال ۲۷ میلیون تومان،  بعد از ۲۰ سال ۱۴۷ میلیون تومان و بعد از ۳۰ سال در انتهای قرارداد مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان دریافت خواهید کرد.

بیشتر بخوانید
شرایط بیمه عمر

 

 

انتخاب با شماست

آیا پوشش‌های بیمه عمر برایتان مهم‌تر است یا افزایش سود بیمه عمر؟ برای دریافت بالاترین سود بیمه عمر حتما اولویت‌های خود را در نظر بگیرید می توانید از راهنمایی افراد اگاه ویا تهیه پکیچ آموزش فروش بیمه استفاده نمایید و بعد تصمیم گیری کنید.امید است با مطالعه این مقاله بتوانید انتخاب درست وسوداوری برای خود وخانواده عزیزتان داشته باشید .

 

 

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید