سبد خرید 0

وبلاگ

بیمه تکمیلی انفرادی

بیمه تکمیلی انفرادی

بیمه تکمیلی انفرادی در سایت آکادمی بیمه به تحلیل آن میپردازیم

بیمه درمانی تکمیلی چیست؟

با افزایش هزینه ها، بسیاری از مردم انتخاب می کنند که یک بیمه نامه درمانی تکمیلی را به عنوان مکملی برای طرح بیمه درمانی جامع معمول خود خریداری کنند.

بیمه گذاران طیف گسترده ای از گزینه های بیمه تکمیلی را ارائه می دهند. برخی از رایج ترین انواع آن عبارتند از تصادف، بیمارستان، بیماری بحرانی، دندان و بینایی.

طرح های تکمیلی می تواند به شما کمک کند هزینه های پزشکی را که بیمه نامه معمولی شما پوشش نمی دهد، مانند پرداخت های مشترک، بپردازید. همچنین می توانید طرح های تکمیلی را برای پوشش هزینه های مراقبت از بینایی و دندان خریداری کنید. برخی از برنامه های تکمیلی هزینه غذا، سفر، دارو و درآمد از دست رفته به دلیل تصادف یا جراحت را به شما بازپرداخت می کنند.

بیشتر بخوانید
سود مشارکت بیمه عمر چیست؟

بیمه تکمیلی انفرادی

بیمه درمانی تکمیلی چه چیزی را پوشش می دهد؟

طرح‌های تکمیلی انواع مختلفی دارند. در اینجا نگاهی به برخی از مراقبت‌هایی که ممکن است تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند، آمده است:

بیماری جدی. بیمه نامه های بیماری های بحرانی معمولاً برای رویدادهایی مانند حمله قلبی، سرطان، پیوند اعضا، کما، نارسایی کلیوی یا سکته مزایا پرداخت می کنند.
تصادفات بیمه نامه های حوادث متفاوت است، اما ممکن است صدماتی مانند تصادفات رانندگی، سفر و سقوط، یا حوادث سفر را پوشش دهد. آنها همچنین ممکن است در صورت فلج یا از دست دادن اندام یا بینایی فوایدی را ارائه دهند.
بیمارستان می ماند.  افراد مبلغی یکجا برای اقامت در بیمارستان پرداخت می‌کنند و ممکن است برای مواردی مانند خدمات اتاق اورژانس، درمان‌های ICU، خدمات آمبولانس، عکس‌برداری با اشعه ایکس و آزمایش‌های آزمایشگاهی، مزایای مشخصی را ارائه کنند.
ویزیت های دندانپزشکی برنامه های دندانپزشکی معمولاً بیشتر هزینه های مراقبت های پیشگیرانه دندان مانند معاینات معمول سالانه و تمیز کردن را پوشش می دهد. اغلب، آنها همچنین درصدی از هزینه های عمل های اساسی – مانند پرکردن – و همچنین موارد اصلی مانند درمان های پریودنتال، کانال های ریشه و روکش را پوشش می دهند.
ارتودنسی. انواع خاصی از بیمه های دندانپزشکی بخشی از هزینه بریس ها را پوشش می دهد، اگرچه این ممکن است محدود به کودکان زیر ۱۸ سال باشد.
معاینات چشم به طور معمول، بیمه بینایی بخش قابل توجهی از هزینه های معاینات، عینک، لنزهای اصلاحی و تماس را پوشش می دهد.

بیشتر بخوانید
الحاقیه بیمه خودرو

 

بیمه درمانی تکمیلی چگونه کار می کند؟

بیشتر طرح‌های تکمیلی مانند سایر طرح‌های بیمه درمانی کار می‌کنند – شما مراقبت دریافت می‌کنید و شما (یا ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی‌تان) ادعایی برای بازپرداخت ارائه می‌کنید. مانند بیمه درمانی سنتی، بیمه درمانی تکمیلی معمولاً از شما یا کارفرمایتان می خواهد که یک حق بیمه ماهانه یا سالانه بپردازید. بسته به طرح، ممکن است نیاز به پرداخت بیمه مشترک و پرداخت های مشترک برای برخی خدمات نیز داشته باشید. گاهی اوقات، بیمه اولیه شما بخشی از هزینه مراقبت های بهداشتی را پوشش می دهد و طرح تکمیلی شما بقیه را پوشش می دهد.

بیشتر بخوانید
بیمه مسئولیت ناشی از تولید

در عین حال، طرح‌های تکمیلی جایگزینی برای پوشش جامع سلامت نیستند. در برخی موارد، سیاست های تکمیلی مستقیماً مبلغ ثابتی را به شما پرداخت می کنند. گاهی اوقات می‌شنوید که این سیاست‌ها به‌عنوان طرح‌های سودی به جای طرح‌های بیمه توصیف می‌شوند، زیرا اغلب فقط برای پوشش هزینه‌های خاصی تنظیم می‌شوند.

بیمه تکمیلی انفرادی

چه کسی باید به خرید بیمه درمانی تکمیلی فکر کند؟

اگر به دنبال خرید بیمه درمانی تکمیلی هستید، باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید:

برنامه های ارائه شده توسط کارفرمای شما اگر از طریق کار بیمه درمانی دارید، ببینید چه طرح های تکمیلی ارائه می شود. برخی از کارفرمایان حتی ممکن است بخشی از حق بیمه شما را پرداخت کنند.
خدماتی که تحت پوشش نیستند توضیح مزایای بیمه اولیه یا طرح کوتاه مدت خود را بررسی کنید. آیا خدماتی وجود دارد که پیش‌بینی می‌کنید به آن‌ها نیاز دارید و تحت پوشش نیستند؟
کسر شما ممکن است خانواده‌ای که در یک طرح بهداشتی ثبت‌نام کرده‌اند، ملزم به پرداخت پول قبل از شروع پرداخت سهم خود باشند. گاهی اوقات به این بیمه شکاف نیز گفته می شود.
تحمل ریسک شما مانند بسیاری از تصمیمات بیمه ای، راحتی شما با ریسک، و همچنین عواملی مانند سن، درآمد و تعداد افراد تحت تکفل ممکن است هنگام بررسی گزینه های مختلف نقش داشته باشند. ممکن است تصمیم بگیرید که یک بیمه تکمیلی خاص ارزشش را ندارد، یا ممکن است به آن به عنوان آرامش خاطر ارزشمند نگاه کنید.
هنگام خرید بیمه تکمیلی، بررسی کنید که این طرح چه چیزی را پوشش می دهد. اسناد بیمه نامه را به دقت بخوانید و مطمئن شوید که محدودیت ها و استثنائات (آنچه که طرح پوشش نمی دهد) و نحوه عملکرد آن با مزایای بیمه اولیه شما را درک کرده اید.

بیشتر بخوانید
بیمه تصادف با حیوانات چیست؟

 

 

انواع متداول بیمه درمانی تکمیلی چیست؟

در اینجا نگاهی به برخی از رایج ترین انواع بیمه درمانی تکمیلی می اندازیم.

بیمه بیماری های بحرانی

به طور معمول، بیمه بیماری های بحرانی در صورتی که بیمه شده با مشکل سلامتی بزرگی مانند سکته مغزی، حمله قلبی، نارسایی اندام ها یا سرطان مواجه شود، مبلغ ثابتی را پرداخت می کند. در حالی که حق بیمه می تواند نسبتاً ارزان باشد، این سیاست ها اغلب در مورد شرایط بهداشتی که واجد شرایط پرداخت هستند بسیار خاص هستند.

بیشتر بخوانید
بیمه منازل مسکونی

این بیمه همچنین به عنوان بیمه بیماری فاجعه آمیز شناخته می شود، این بیمه معمولاً به صورت یکجا پرداخت می کند که بسته به بیمه نامه می تواند مقدار پول آن متغیر باشد. سپس می‌توانید از این پول برای پوشش هزینه‌های مربوط به بیماری استفاده کنید، از جمله هزینه‌های پزشکی که در بیمه‌نامه معمولی شما پوشش داده نمی‌شود و همچنین مواردی مانند مراقبت از کودک، سفر، مواد غذایی، و پرداخت وام مسکن یا اجاره.

بیشتر بخوانید
بیمه مسئولیت مهدکودک ها

 

 

بیمه ی تصادف

بیمه حوادث، همچنین به عنوان بیمه حوادث تکمیلی یا بیمه حوادث شخصی شناخته می شود، در صورت بروز حادثه یا آسیب، مزایایی را پرداخت می کند. این بیمه معمولاً صدمات ناشی از سهل انگاری، اعمال خدا و بلایای طبیعی یا در حین فعالیت هایی که خطرناک تلقی می شوند را معاف می کنند.

می توانید بیمه نامه های تصادف را همراه با سایر بیمه نامه ها یا جداگانه خریداری کنید. شرکت‌های مسافرتی نیز سیاست‌های خاص و کوتاه‌مدت تصادف را ارائه می‌کنند، مانند سیاست تصادف هنگام اجاره ماشین.

بیشتر بخوانید
بیمه تمام خطر پیمانکاران

مرگ تصادفی و طرح های تصادف تکمیلی
بیمه مرگ تصادفی و تکه تکه شدن به خانواده شما در صورت فوت در یک حادثه تحت پوشش پول پرداخت می کند یا در صورت از دست دادن یک عضو یا شنوایی، بینایی یا گفتار به شما پول می دهد. گاهی اوقات این طرح‌ها را با بیمه حوادث تکمیلی بسته‌بندی می‌کنند که صدمات کمتری را نیز پوشش می‌دهد.

به طور معمول، سیاست‌ها صورت جان باختن شما در یک حادثه مبلغی یکجا به ذینفعان شما پرداخت می‌کنند یا در صورت متلاشی شدن، مبلغ خاصی را به شما پرداخت می‌کنند. مقدار پرداخت و آنچه تحت پوشش قرار می گیرد بسته به نوع بیمه نامه متفاوت است

 

 

بیمه غرامت بیمارستانی

بیمه غرامت بیمارستانی مبلغ ثابت و از پیش تعیین شده ای را برای برخی خدمات مشخص شده در طرح پرداخت می کند. به عنوان مثال، یک بیمه نامه ممکن است برای هر روزی که برای یک عمل جراحی در بیمارستان هستید، پولی به شما بپردازد. این طرح‌ها مکمل سیاست‌های پزشکی عمده برای کمک به پوشش هزینه‌های اضافی یا سایر هزینه‌ها هستند.

بیشتر بخوانید
ترفندهای فروش بیمه عمر

بسته به نوع سیاست، برنامه‌های غرامت بیمارستانی ممکن است برای سفر با آمبولانس، مراقبت طولانی‌مدت و انواع خاصی از تشخیص‌های آزمایشگاهی مرتبط با اقامت در بیمارستان، مزایایی را نیز بپردازند. به طور معمول، می توانید از وجوه برای هر چیزی که می خواهید استفاده کنید، از هزینه های پزشکی گرفته تا صورت حساب های روزمره خانه.

 

 

پوشش دندانپزشکی و بینایی بزرگسالان

بسیاری از برنامه های منظم مراقبت های بهداشتی هزینه های مراقبت از دندان یا چشم را پوشش نمی دهند. برای پوشش برخی از این هزینه ها، بیمه گران طرح های دندانپزشکی و بینایی را به عنوان سیاست های مستقل ارائه می کنند یا گاهی اوقات آنها را در یک بسته طرح ترکیب می کنند. ممکن است بشنوید که این طرح‌ها به‌عنوان نوعی پوشش تکمیلی توصیف می‌شوند، یا بیمه‌گر شما ممکن است آنها را صرفاً به‌عنوان طرح‌های دندان‌پزشکی یا بینایی، جدا از سایر انواع بیمه‌های تکمیلی معرفی کند.

بیشتر بخوانید
بیمه عمر نوزاد

 

چگونه در بیمه درمان تکمیلی ثبت نام می کنید؟

سیاست های موجود برای خرید از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است. با این حال، معمولاً می توانید از طریق یکی از این روش ها در طرح بیمه درمانی تکمیلی ثبت نام کنید:

کارفرمای شما بخش منابع انسانی در محل کار می تواند به شما بگوید که آیا کارفرمای شما سیاست های تکمیلی ارائه می دهد یا کمک می کند تا بخشی از حق بیمه را پوشش دهد.
خرید انفرادی. شما می توانید با تماس با نماینده یا کارگزار بیمه، یا جستجوی آنلاین طرح ها، بیشتر انواع بیمه نامه های تکمیلی را مستقیماً از بیمه گذاران خریداری کنید. در هر زمانی از سال می‌توانید در بسیاری از سیاست‌ها ثبت‌نام کنید، اگرچه ممکن است دوره‌های انتظار برای برخی خدمات تحت پوشش اعمال شود.
انجمن ها سازمان‌های عضویت یا سازمان‌های حرفه‌ای در صنعت شما ممکن است گزینه‌های بیمه درمانی تکمیلی را ارائه دهند.
بازار بیمه سلامت برنامه‌های موجود در بازار ممکن است پوشش دندانی ارائه دهند. ثبت‌نام ممکن است به زمان‌های خاصی از سال محدود شود.

بیشتر بخوانید
شرایط بیمه شخص ثالث در تصادف با اتباع غیر ایرانی

هزینه بیمه درمانی تکمیلی چقدر است؟

مانند هزینه های سایر بیمه نامه ها، هزینه بیمه تکمیلی به شدت به عواملی مانند سن، شغل، شرایط بهداشتی از قبل موجود و مکان بستگی دارد. حق بیمه نیز بسته به میزان پوشش، محدودیت ها و حداکثر طول عمر متفاوت است.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید