سبد خرید 0

وبلاگ

بیمه تمام خطر پیمانکاران

بیمه تمام خطر پیمانکاران

بیمه تمام خطر پیمانکاران را در سایت آکادمی بیمه به تحلیل آن می پردازیم.

 

بیمه تمام خطر پیمانکاران (CAR) چیست؟

یک بیمه نامه غیراستاندارد است که پوششی برای خسارت اموال و خسارت شخص ثالث یا خسارت وارده، دو نوع اصلی ریسک در پروژه های ساختمانی، ارائه می کند. آسیب به اموال شامل ساخت نامناسب سازه‌ها، آسیب‌هایی که در حین بازسازی رخ می‌دهد و آسیب به کارهای موقتی که در محل نصب می‌شوند، است.

اشخاص ثالث از جمله پیمانکاران فرعی نیز ممکن است در حین کار در محل ساخت و ساز آسیب ببینند.این بیمه نه تنها آن خطر‌های مرتبط را پوشش می‌دهد، بلکه این دو نوع خطر را به یک سیاست مشترک طراحی می‌کند تا شکاف بین استثناها را   پوشش دهد.

بیشتر بخوانید
بیمه رانندگان

پوشش بیمه تمام خطر پیمانکاران برای پروژه های ساختمانی مانند ساختمان ها، مخازن آب، طرح های تصفیه فاضلاب، پل های هوایی و فرودگاه ها رایج است.

بیمه تمام خطر پیمانکاران

 

هدف بیمه نامه تمام خطر پیمانکاران

هدف این بیمه نامه این است که اطمینان حاصل شود که همه طرفین در یک پروژه تحت پوشش قرار می گیرند. . بیمه‌گرانی که این نوع بیمه‌نامه را تعهد می‌کنند، حق جایگزینی را از دست می‌دهند. به این معنی که اگر وجوهی را به یکی از طرفین قرارداد پرداخت کند، نمی‌تواند به دنبال بازپس‌گیری آن وجوه از طرف دیگر در قرارداد باشد.

بیشتر بخوانید
فواید بیمه تکمیلی

به عنوان مثال، اگر مالک یک ساختمان بزرگ و پیمانکاری که در ساختمان کار می کند، از یک سیاست بیمه استفاده می کنند. هر گونه خسارت وارده به ساختمان توسط پیمانکار می تواند توسط مالک ساختمان در هنگام طرح دعوی جبران شود. با این حال، بیمه گر نمی تواند به دنبال بازیابی وجوه از پیمانکار باشد.

مهم: خطراتی که اغلب تحت پوشش سیاست بیمه قرار می گیرند شامل سیل، باد، زلزله، آسیب آب، و کپک زدگی، خطاهای ساختمانی و سهل انگاری می شود. آنها معمولاً سایش و پارگی معمولی، سهل انگاری عمدی یا عملکرد ضعیف را پوشش نمی دهند.

بیشتر بخوانید
شرایط بیمه شخص ثالث در تصادف با اتباع غیر ایرانی

بیمه نامه تمام خطر پیمانکاران همچنین پوشش هایی را در برابر خسارات یا خسارات ناشی از آتش سوزی به اموال ارائه می دهد.

 

آیا به بیمه تمام خطر پیمانکاران نیاز دارم؟

اگر پیمانکاران شما معمولاً در طیف وسیعی از سایت‌های ساختمانی مختلف کار می‌کنند، می‌توانید کسب‌وکار خود را با بیمه‌های تمام خطرات پیمانکاران حفظ کنید. با تنوع گسترده ای از مکان های کاری مختلف، طیف به همان اندازه متنوعی از خطرات و خطرات مختلف وجود دارد.

اگرچه سایت‌های ساخت‌وساز احتمالاً از مکانی به مکان دیگر متفاوت هستند، اما آنها یک تهدید مشترک دارند که خطر سرقت، گم شدن، یا آسیب به ابزار، تجهیزات و مواد است. نه تنها خرید و جایگزینی همه اینها گران است، بلکه برای اینکه بتوانید کار را انجام دهید ضروری هستند. بدون آنها، احتمالاً نمی توانید تعهد خود را برای تکمیل قرارداد در زمان مورد نیاز انجام دهید.این به نوبه خود می تواند منجر به تحمیل هزینه های مالی بیشتر توسط شما شود.

بیشتر بخوانید
آیا قوانین بیمه تکمیلی در سال ۱۴۰۱ تغییر کرده است؟

خطرات ممکن است بسیار و متنوع باشد – از آتش سوزی، سیل، طوفان، آسیب های مخرب، خرابکاری و سرقت. بیمه نامه تمام خطر پیمانکاران به گونه ای است که از شما در برابر تمام این خطرات محافظت کند.

خطرات را بسنجید و فکر کنید که آیا کسب و کار شما از داشتن یک بیمه نامه تمام ریسک توسط پیمانکاران سود می برد یا خیر.

بیشتر بخوانید
بیمه نیرو های مسلح

بیمه تمام خطر پیمانکاران

 

چه مواردی در بیمه تمام خطر پیمانکاران وجود دارد؟

تمام بیمه نامه های خطر پیمانکاران معمولاً شامل پوششی برای کار قراردادی که انجام شده است و پوششی برای خود کارهای ساختمانی اعم از تکمیل یا در حال پیشرفت ارائه می دهد. همچنین شامل پوششی برای تمام موادی است که در یا بلافاصله در کنار سایتی که روی آن کار می کنید ذخیره می شود.

بیشتر بخوانید
الحاقیه بیمه خودرو

جایگزینی نقشه های معماران معمولاً در این نوع بیمه وجود دارد. هنگامی که کارهای ساختمانی تکمیل شد و خانه ها در انتظار فروش بعدی هستند، برای پیمانکاران متداول است که بیمه تمام خطرات را تا زمانی که ملک فروخته شود یا برای چند روز معین پس از اتمام کار، پوشش دهد.

پوشش های بیمه تمام خطر پیمانکاران شامل موارد زیر می شود:

  •     آتش سوزی، از جمله آتش سوزی الکتریکی
  •     رعد و برق
  •     زمین لرزه
  •     طوفان
  •     سیل
  •     انفجار،
  •     سقوط هواپیما
  •     برخورد وسیله نقلیه،
  •     آسیب دود،
  •     آسیب آب
  •     نشت آبپاش
  •     آتش سوزی برق
  •     دزدی/سرقت
  •     شورش، اعتصاب، آشوب مدنی، و آسیب های مخرب
بیشتر بخوانید
سقف خسارت بیمه شخص ثالث در ۱۴۰۱

علاوه بر این، سیاست‌های بیمه تمام خطر پیمانکاران ممکن است به گونه‌ای طراحی شوند که شامل خسارات ناشی از تاخیر در راه‌اندازی به دلیل خسارت بیمه‌شده دیگری باشد.

 

چه هزینه هایی تحت این بیمه نامه بیمه می شوند؟

مبلغ بیمه باید برابر با مبلغ مندرج در قرارداد ساختمان، به اضافه ارزش هرگونه مصالح ساختمانی عرضه شده و یا کار اضافی انجام شده توسط اصلی باشد.

در مورد خسارت مالی شخص ثالث و صدمات بدنی، معمولاً یک محدودیت توسط بیمه گذار ارائه می شود. بسیار مهم است که همیشه هزینه این محدودیت و همچنین اعمال آن در مورد هر خسارت را از بیمه گر خود بپرسید.

بیشتر بخوانید
شرایط بیمه عمر

برخلاف سایر بیمه نامه ها که برای یک دوره ۱۲ ماهه صادر می شوند و سالیانه تمدید می شوند، بیمه نامه تمام خطر پیمانکاران فقط در طول مدت پروژه صادر می شود که می تواند از چند روز یا چند هفته تا چند سال برای  پروژه های پیچیده تر متفاوت باشد.

 

چه چیزی بر حق بیمه تحت بیمه نامه تأثیر می گذارد؟

عواملی که معمولاً بر حق بیمه تأثیر می‌گذارند: شامل مدت و ماهیت کار (مانند اینکه شامل بخش‌های زیادی از حفاری‌ها یا تغییرات در محوطه‌ای باشد که در طول کار مورد استفاده قرار می‌گیرد) انجام شده و وضعیت محل قرارداد (جاده‌های اصلی، سایت های موجود در مناطق خاکی و یا سیل معمولاً حق بیمه بیشتری را جذب می کنند) می باشد.

بیشتر بخوانید
بیمه عمر جانبازان

بیمه‌گران همچنین ریسک مسئولیتی را که بر حق بیمه دریافتی تأثیر دارد، ارزیابی خواهند کرد. این به همراه سابقه ادعاهای گذشته برای خطرات مشابه برای شما و پیمانکار و هزینه کل پروژه است.

بیمه تمام خطر پیمانکاران

 

اگر کارها زودتر از زمان معینی به پایان برسند، آیا حق بیمه بازگشتی وجود دارد؟

خیر. این نوع بیمه نامه معمولا مشمول حق بیمه برگشتی نمی شود، اما این به صلاحدید بیمه گر است، همانطور که هر حق بیمه اضافی که ممکن است در صورت نیاز به تمدید بیمه نامه یا نیاز به افزایش ارزش قرارداد باشد، به تشخیص بیمه گر بستگی دارد.

بیشتر بخوانید
شرایط بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی و ماشین های سنگین

مهم است که همیشه قیمت های مختلف را اطلاع داشته باشید تا بتوانید قیمت ها را با شرایط و ضوابط ارائه شده مقایسه کنید.

اگر تاریخ تمدید بیمه نامه در حین کار قرارداد باشد، مهم است که از قرارداد یا بیمه گر او یک کپی از سند تمدید درخواست کنید تا مطمئن شوید که بیمه نامه همچنان معتبر است.

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید