سبد خرید 0

وبلاگ

بیمه سرقت موتور سیکلت

با توجه به شرایط اقتصادی امروزه کشور هر روزه موتور ها گران تر میشوند در کنار آن ما شاهد افزایش  آمار تصادفات، سرقت از موتور ها و یا سرقت خود آن هستیم. پوشش‌هایی وجود دارند مانند  بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه موتور سیکلت اما هنوز هم این پوشش ها بصورت کامل پاسخگو نیستند. در این شرایط ،بیمه سرقت موتورسیکلت یکی از بهترین گزینه ها برای موتورسواران است .

بیشتر بخوانید
انواع بیمه خودرو

انواع پوشش‌های بیمه موتور

بیمه شخص ثالث موتور سیکلت در صورتی خسارت‌های تحت پوشش را جبران می‌کند که موتور سوار، گواهینامه معتبر داشته باشد. برای این بیمه‌نامه‌ها پوشش‌های تعریف شده که به افراد ارائه میشوند:

پوشش  خسارت های جانی موتورسوار مانند: فوت، ازکارافتادگی، نقص عضو و در بیمه شخص ثالث  هزینه‌های درمانی  ارائه می‌شود.
پوشش واژگونی موتور سیکلت: هر گونه اسیب به بدنه موتور که در صورت چپ شدگی باشد و همینطور سقوط موتور را  بیمه بدنه جبران می‌کند.

بیشتر بخوانید
بیمه مسئولیت ناشی از تولید

پوشش بیمه آتش سوزی: خسارت‌هایی که در اثر اتش سوزی و اتفاق هایی از این قبیل  به موتورسیکلت  را بیمه بدنه جبران می‌کند.

چه خسارت هایی تحت پوشش بیمه بدنه موتور قرار نمی‌گیرند؟

هر بیمه نامه ای دارای موارد استثنا هست بیمه بدنه موتور سیکلت هم به همین شکل مواردی را پوشش نمیدهد و برایشان استثنا قائل است. مواردی که تحت پوشش این بیمه نامه قرار نمی‌گیرند، از این قبیل هستند :

  • خسارت‌های جنگ، شورش، حمله یا اعتصاب به موتورسیکلت
  • خسارت‌های انفجارهای هسته‌ای، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم
  • خسارات عمل عمد بیمه‌گذار،
  • خسارت‌های تعقیب و گریز از پلیس با موتورسیکلت
  • خسارت‌های استفاده مشروبات الکلی، مواد روان‌گردان یا مخدرها
  • خسارات حمل بار بیشتر از حد مجاز موتور
  • خسارت‌های رانندگی‌ بدون گواهینامه موتورسیکلت
بیشتر بخوانید
شرایط بیمه شخص ثالث در تصادف با اتباع غیر ایرانی

 

 

  مدت اعتبار بیمه بدنه موتور سیکلت

 مدت اعتبار بیمه بدنه موتور سیکلت چقدر است؟  باید گفت مدت اعتبار این بیمه نامه ها برای  موتور سیکلت به صورت یک‌ساله بوده و از ساعت ۲۴ روز صدور بیمه‌نامه شروع و تا ساعت ۲۴ سال بعد معتبر است.

 تعیین و دریافت خسارت های بیمه بدنه موتور سیکلت چگونه است؟

این بیمه نامه ها هم دقیقا  مانند بیمه بدنه خودرو هستند ،یعنی برای تعیین خسارت بیمه‌بدنه موتور از کارشناس و ارزیابان خسارت بیمه کمک گرفته می‌شود. مبلغ خسارت در صورت توافق طرفین پرداخت خواهد شد. اما در صورتی که بیمه‌گذار اعتراض کند به نتیجه نهایی او توانایی این را دارد که از طریق شورای حل اختلاف وبا کمک  کارشناس رسمی‌ وارد فرآیند تجدید نظر و ارزیابی شوند و شانس خود را مجددا امتحان کند.

بیشتر بخوانید
سود مشارکت بیمه عمر چیست؟

 در دریافت خسارت کلی به این نکات توجه کنید :

باور اشتباهی که در میان عموم مردم در جریان است این است  که تصور می‌کنند بیمه‌بدنه موتور سیکلت تمامی خسارات را پوشش میدهد و ان را پرداخت میکند، در صورتی که اینطور نیست. بیمه بدنه موتور سیکلت مانند بیمه بدنه خودرو دارای کسوراتی‌ست که در طی وقوع حادثه و پرداخت خسارات از آن کسر می‌شود.

بیشتر بخوانید
انواع خدمات بیمه ایران

این موارد شامل :

  • ارزش بازیافتی احتمالی لوازم
  • کسورات مقرر

نکته مهم دیگر این است که هنگام پرداخت خسارت در بیمه بدنه موتورسیکلت هزینه‌های متعارف نجات و حمل موتور تا سقف مشخص به طوری که ارزش آن از تعهدات بیمه‌نامه بیشتر نشود، قابل جبران توسط شرکت بیمه می‌باشد.

خسارت جزئی بیمه بدنه موتور سیکلت چیست؟

در حقیقت، خساراتی که در دسته خسارت کلی قرار نگیرند، جزو خسارات جزئی محسوب می‌شوند. در این بیمه‌نامه، هزینه‌هایی مثل دستمزد تعمیر، قیمت قطعات تعویضی، هزینه نجات و حمل تحت پوشش بیمه‌نامه خواهد بود.

بیشتر بخوانید
مزایا و پوشش‌های بیمه آتش سوزی سوله

نکته مهم این است که ارزش قطعات تعویضی پس از کسر فرانشیز و هزینه استهلاک بیمه نامه موتورسیکلت ارزیابی میشود

بیمه سرقت موتور سیکلت

با توجه به  آمار سرقت کلی و جزیی موتور  متوجه افزایش آن در سال‌های اخیر می‌شویم.به همین دلیل  ارائه بیمه سرقت موتور به‌صورت مستقل یا پوششی از بیمه بدنه موتور سیکلت برای بیمه‌گزاران می‌تواند کمک بسیار خوبی باشد . متاسفانه بیمه شخص ثالت و بیمه بدنه بپوششی برای سرقت موتور ندارند. اگر هم شرکتی این خدمات را ارائه دهد، با شرایط بسیار خاصی ان را به اجرا میگزارد. و بر اساس این شرایط بسیاری از مدل‌های موتور نمی‌توانند از این پوشش استفاده کنند.

بیشتر بخوانید
بیمه حوادث راننده
اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

9 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • با خوندن مقالتون در زمینه بیمه سرقت موتور سیکلت الان بیشتر به فکر افتادم که موتورم رو در مقابل سرقت بیمه کنم .ممنونم.

دیدگاهتان را بنویسید