سبد خرید 0

وبلاگ

بیمه تکمیلی عمل زیبایی

بیمه تکمیلی عمل زیبایی

 

بیمه تکمیلی عمل زیبایی را در سایت آکادمی بیمه به تحلیل آن میپردازیم

بیمه تکمیلی عمل زیبایی:

نوعی قرارداد که میان فردی که اصطلاحا به آن بیمه شونده می گویند و شرکت بیمه تنظیم می شود.

این قرارداد به این صورت اجرا می شود که بیمه گذار باید سالانه مبلغی را تحت عنوان حق بیمه به شرکت بیمه پرداخت کند و در مقابل از پوشش های درمانی بیمه استفاده کند  یکی از انواع پوشش های بیمه ای، بیمه تکمیلی درمانی است. از آن جایی که انسان همیشه در معرض خطر ابتلا به بیماری است، بایستی هزینه های معالجه بسیاری را برای بهبودی از بیماری پرداخت نماید. هزینه هایی مانند هزینه دارو، عمل های جراحی و سایر مخارج درمانی.
شرکت های بیمه ای طرح های مختلفی برای افراد در نظر گرفته اند که در زمان نیاز بیمار را تحت پوشش قرار می دهند.

بیشتر بخوانید
بیمه سرقت موتور سیکلت

عمل زیبایی با بیمه تکمیلی یکی از مسائلی است که افراد به دنبال آن هستند، حال باید بدانیم که بیمه تکمیلی چه نوع درمان هایی را تحت پوشش خود قرار می دهد.

اهداف بیمه تکمیلی درمانی چیست؟

با توجه به پیشرفت روش های جدید درمانی، افزایش هزینه های پزشکی و تقاضاهای بسیار در افزایش پوشش های درمانی و تنوع زیادی که در خدمت رسانی به بیماران بوجود آمده است اهداف زیر را به عنوان هدف های اصلی بیمه تکمیلی در نظر گرفته اند

  • افزایش خدمات تحت پوشش بیمه درمانی
  • همگانی کردن بیمه درمانی بین خانواده ها
  • افزایش پوشش های درمانی تحت بیمه و تعهدات بیمه درمانی
  • تعیین برخی قوانین با هدف شفاف سازی عبارت های درج شده در آیین نامه
بیشتر بخوانید
سقف خسارت بیمه شخص ثالث در ۱۴۰۱

 

مواردی تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار می‌گیرد؟

به طور کلی خدماتی مانند بستری و جراحی عمومی، جراحی‌های تخصصی، زایمان، نازایی، پاراکلینیکی، رفع عیوب انکساری دو چشم، آمبولانس، سمعک، ویزیت و دارو از جمله مهم‌ترین خدمات تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی هستند. موارد تحت پوشش در بیمه نامه شرکت‌های بیمه‌ای مختلف کمابیش یکسان است اما بیمه آسماری با پشتوانه بیمه کمک رسان ایران SOS بالاترین سقف تعهدات بیمه‌ای را در اختیار هم وطنان قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید
یکی از بهترین پوشش های بیمه بدنه ماشین

 

بیمه تکمیلی عمل زیبایی چیست؟

هیچ عملی را که فقط برای زیبایی انجام شود پوشش نمی‌دهد. اما بعضی عمل‌های جراحی که جنبه درمانی دارند و ممکن است جزو جراحی‌های زیبایی هم قرار بگیرند، از طرف شرکت‌های بیمه تکمیلی حمایت می‌شوند.

 کدام جراحی‌ زیبایی را پوشش می‌دهد؟

بیمه تکمیلی تنها عمل‌هایی را پوشش می‌دهد که نقشی در سلامت بدن فرد و رفع مشکلات تنفسی یا زیستی او داشته باشند. در ادامه به چند مورد از جراحی‌های زیبایی که زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید
بیمه حوادث راننده

جراحی اسلیو معده:

عمل اسلیو معده، جراحی کوچک کردن معده به‌منظور کم شدن وزن بیمار است. به‌طور معمول افرادی که اضافه‌وزن زیادی دارند، به این جراحی رو می‌آورند. با کوچک کردن معده، فرد خوراک کمتری می‌خورد و در نتیجه در زمان نسبتا کوتاهی مقدار زیادی از وزن خود را از دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید
فواید بیمه تکمیلی

پرداخت هزینه عمل اسلیو معده را شرکت‌های بیمه تکمیلی می‌پردازند، اما به شرطی که BMI یا شاخص توده بدنی فرد بالای ۴۰ باشد. شرط دیگر برقراری بیمه جراحی اسلیو معده این است که افراد باید دارای بیمه تکمیلی گروهی باشند.

جراحی اسلیو معده برای کسانی که BMI آنها زیر ۴۰ باشد، عمل زیبایی به حساب می‌آید، بنابراین بیمه به آن تعلق نمی‌گیرد. البته توجه داشته باشید که محاسبه BMI بیمار باید توسط پزشک مورد اعتماد بیمه انجام شود.

بیشتر بخوانید
ترفندهای فروش بیمه عمر

جراحی بای پس معده:

عمل بای پس معده هم برای لاغری صورت می‌گیرد. این عمل جراحی روی مسیر گذر مواد خوراکی از مری به روده انجام می‌شود و این مسیر کوتاه می‌شود. در این عمل جراحی که میان‌بر هم به آن گفته می‌شود، حجم معده کم می‌شود و مواد خوراکی اضافه که در معده جا نمی‌گیرد، وارد روده می‌شود.

این کار باعث سیری زودرس شده و مواد خوراکی اضافه به ‌سمت مسیر دفع هدایت می‌شوند. عمل بای پس معده یکی از راه‌های کاستن سریع وزن است و فقط مناسب کسانی است که از اضافه‌وزن زیاد رنج می‌برند. از طرفی این عمل نوعی جراحی زیبایی هم به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید
بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ

بیمه تکمیلی عمل زیبایی در صورتی هزینه عمل بای پس معده را پرداخت می‌کند که مانند عمل اسلیو، BMI فرد بالاتر از ۴۰ باشد. البته این مورد هم باید به تأیید پزشکان مورداعتماد بیمه تکمیلی برسد.

جراحی سیتوپلاستی بینی:

عمل بینی هم می‌تواند زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرد، به شرطی که با هدف درمان انجام شود. به‌طور کلی دو نوع عمل جراحی بینی وجود دارد. یکی از این دو، جراحی رینوپلاستی و دیگری سیتوپلاستی است.

بیشتر بخوانید
معرفی خدمات بیمه ای

جراحی رینوپلاستی عمل جراحی بینی با هدف تغییر فرم بینی و زیبایی است.

رینوپلاستی ضرورت پزشکی ندارد.

جراحی سیتوپلاستی عمل درمانی برای برطرف کردن انحراف بینی است. گاهی نقص‌هایی به‌صورت مادرزادی در بینی فرد است که باعث می‌شود او نتواند به آسانی نفس بکشد. گاهی هم این اشکال‌ها در اثر شکسته شدن بینی او به وجود آمده است. چنین مشکلاتی از راه جراحی برطرف می‌شود و بیمه تکمیلی هم به آنها تعلق می‌گیرد.

بیمه تکمیلی عمل بینی شامل چه جراحی‌هایی می‌شود؟

پرطرفدارترین عمل زیبایی در ایران جراحی بینی است. همان‌گونه که اشاره شد، اگر این جراحی‌ها فقط به‌دلیل زیباتر شدن صورت انجام شود، شامل بیمه نمی‌شود. اما برخی از جراحی‌های بینی را بیمه تکمیلی پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید
بیمه باربری بین المللی

بیشترین اشکال‌های بینی که منجر به عمل جراحی می‌شود و زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرد، عبارتند از:

  • زمانی که با رشد دیواره‌های داخلی بینی، دهلیز بینی تنگ می‌شود و در نتیجه نفس کشیدن فرد دچار اشکال می‌شود.
  • هنگامی که مخروط‌های بینی دچار رشد بی‌رویه می‌شوند و در نتیجه مانعی جلوی ورود و خروج هوا را می‌گیرد و سخت شدن تنفس فرد را به دنبال دارد.
  • زمانی که شکسته شدن استخوان بینی و کج شدن دیواره آن باعث تنگ شدن مجرای تنفسی می‌شود و در نتیجه نفس کشیدن برای فرد سخت می‌شود.
بیشتر بخوانید
بیمه باربری بین المللی

 

آیا بیمه تکمیلی عمل زیبایی هزینه آزمایش‌های پیش از عمل جراحی را پوشش می‌دهد؟

برخی از شرکت‌های بیمه بخشی از هزینه‌های پیش از عمل جراحی بینی مانند سی تی اسکن و آزمایش خون را به بیمه‌شده پرداخت می‌کنند. همچنین در صورت داشتن بیمه تکمیلی ممکن است همۀ هزینه‌های پیش از عمل جراحی زیبایی به آنان پرداخت شود.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید