سبد خرید 0

وبلاگ

باز خرید بیمه عمر چیست؟

باز خرید بیمه عمر چیست؟

باز خرید بیمه عمر چیست؟ در سایت آکادمی بیمه به تحلیل می پردازیم.

بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، یک سرمایه گذاری بلند مدت است. کسانی که این بیمه‌ عمر را انتخاب می‌کنند، می خواهند آینده بهتری داشته باشند. منطقی است که حداقل مدت زمان بیمه عمر و آتیه ۵ سال بعد از شروع قرارداد باشد. اما در مدت قرارداد، ممکن است به هر دلیلی بیمه‌گذار از پرداخت حق بیمه انصراف دهد و درخواست فسخ قرارداد کند. در این حالت که بیمه گذار قبل از تمام شدن تاریخ انقضای بیمه عمر ، از ادامه بیمه انصراف می دهد، گفته می‌شود باز خرید بیمه صورت گرفته است. از آن جایی که در بیمه عمر و آتیه با توجه به بلند مدت بودن قرارداد، قوانین ویژه‌ ای دارد هر متقاضی پیش از اقدام کردن برای باز خرید بیمه عمر، به نکات و شرایط کلی آن توجه کند.

بیشتر بخوانید
مزایای بیمه عمر برای کودکان

آیا باز خرید بیمه عمر به ضرر است؟

بیمه عمر یک قرارداد بلند مدت است، که بهترین نتیجه را در بازه‌های بالای ۱۰ سال به بیمه گذار می دهد. بنابراین در زمان خرید بیمه عمر همواره پیشنهاد می شود که این بیمه را برای حداقل زمان ۲۰ یا ۳۰ سال خریداری نمایند. حال اگر سن بالای ۲۰ سال دارید از زمان شروع بیمه عمر  ۵ سال نگذشته باشد و اقدام به باز خرید بیمه کنید، صددرصد ضرر خواهید کرد.

بیشتر بخوانید
بیمه مسافرتی

یکی از راه ‌های بررسی ضرر ده بودن بازخرید بیمه، مشاهده جدول قرارداد بیمه عمر است.

می توانید در این جدول روند شکل گیری سرمایه گذاری بیمه عمر را، مشاهده و بررسی کنید. یک ستون در جدول وجود داد به نام ارزش بازخرید. در این ستون میزان دقیق باز خرید بیمه عمر شخص شما را نشان می دهد. این ستون بر اساس حق بیمه ‌های پرداختی، به شرکت بیمه و سود تضمینی است. که به اندوخته شما در زمان قرارداد، تعلق گرفته است. البته باید توجه کنید که مبلغ باز خرید بیمه شما زمانی دقیقا برابر با عدد جدول خواهد بود، که شما همه اقساط بیمه عمرتان را دقیقا در سررسید تعیین شده پرداخت کرده باشید.

بیشتر بخوانید
ترفند های فروش بیمه

اگر حق بیمه عمرتان را زودتر از زمان سررسید پرداخت کنید، از سود های تشویقی می توانید استفاده کنید.

 

بهترین زمان باز خرید بیمه عمر چه زمانی است؟

بهترین زمان برای بازخرید بیمه عمر، در قرار داد های مختلف، متفاوت است. ممکن است بیمه عمری که برای کودک ۱ ساله باشد. در این بیمه نامه بعد از گذشت ۵ سال به سود دهی رسیده باشد و بیمه نامه عمر دیگری برای یک فرد ۴۰ ساله است، بعد از ۱۰ سال به سود دهی برسد.

بیشتر بخوانید
بیمه عمر نوزاد

زمان سود دهی بیمه نامه عمر از روی جدول قابل بررسی است. اگر بیمه عمر دارید و می‌خواهید بازخرید کنید، به جدول ضمیمه بیمه نامه مراجعه کنید. بهتر است در سالی که قرارداد بیمه به سود دهی می رسد اقدام به بازخرید بیمه عمر کنید. در این صورت ضرر نمی کنید. معمولا این زمان بعد از ۵ سال اولیه شروع قرارداد بیمه است. در چند سال اول بیمه عمر مبالغی به عنوان هزینه های اداری، هزینه ارائه پوشش‌های بیمه‌ای، هزینه های صدور و … اکسر می شود. مبلغ باقی مانده به عنوان باز خرید بیمه عمر در نظر گرفته می‌شود. باید توجه کنید که در برخی از شرکت های بیمه بازخرید قبل از یکسال و یا شش ماه به منزله انصراف از بیمه بوده و هیچ مبلغی برگردانده نمی شود.

بیشتر بخوانید
شرایط بیمه آتش سوزی سامان

شرایط کلی  بازخرید به چه صورتی است؟

با توجه به شرایط بیمه عمر، هر شخص می‌تواند اقدام به باز خرید بیمه عمر کند. برای این منظور باید به نمایندگی و یا کارگزاری که شرکت بیمه مورد مراجعه کند. و درخواست بازخرید بیمه عمر را به صورت کتبی به شرکت بیمه ارائه دهد. در زمان ارائه درخواست بازخرید، شرکت بیمه طرف قرارداد، میزان اندوخته را بررسی می کند. پس از فرآیند اداری کل آن را به شخص پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید
بیمه آسانسور چیست؟

البته این نکته حائز اهمیت وجود دارد، اگر در مدت زمان قرارداد، حق بیمه عمر را در سر رسید آن پرداخت اقساط بیمه ‌تان را نکرده باشید، شرکت بیمه اقساط را از اندوخته شما برداشت می‌کند. این امر باعث کاهش مبلغ اندوخته شما می‌شودممکن است حتی به علت عدم پرداخت طولانی حق بیمه و برداشت از اندوخته ای که روی بیمه نامه ‌تان شکل گرفته است، اندوخته بیمه ‌تان صفر شده و به این صورت بیمه نامه ‌تان به اتمام رسیده باشد.

بیشتر بخوانید
بیمه حوادث انفرادی

مدارک لازم جهت بازخرید بیمه عمر

  • اصل بیمه نامه عمر.
  • ارائه مدارک شناسایی بیمه گذار.
  • تکمیل فرم مخصوص بازخرید بیمه عمر.
  • اگر ذینفع در صورت حیات بیمه نامه فرد دیگری به غیر از بیمه گذار است، باید شماره حساب وی برای واریز مبلغ اندوخته ارائه شده و درخواست باز خرید بیمه عمر نیز توسط وی انجام شود.
بیشتر بخوانید
بیمه کرونا

با تکمیل فرم درخواست باز خرید و ارائه مدارک لازم به نمایندگی و یا کارگزاری، حداقل۱۰ تا ۱۵ روز کاری زمان نیاز است. در این زمان  کارهای اداری باز خرید بیمه عمر انجام می شود. بدیهی است که مبلغ باز خرید به شماره حساب اعلام شده واریز و یا حواله‌ای در وجه شخص صادر می شود. شخص می‌تواند با مراجعه به بانک حواله را نقد و مبلغ را به حسابش واریز نماید.

بیشتر بخوانید
جدول بیمه عمر

 

بیشتر مطالعه کنید:

بیمه عمر چیست؟

بهترین بیمه عمر

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید