سبد خرید 0

وبلاگ

بیمه آتش سوزی

بیمه آتش سوزی

بیمه آتش سوزی درسایت آکادمی بیمه به تحلیل می پردازیم:

هر ساله حوادث آتش سوزی متعددی در سراسر جهان اتفاق می افتد. کشور ما از این مسئله مستثنی نیست. روزانه خبرهای آتش سوزی منازل، مراکز اداری، صنایع و … به گوشمان می رسد. سالانه حدود پنجاه هزار آتش سوزی در کشور ما تفاق می افتد. به طور مثال حادثه پلاسکو سال در سال ۹۵، حادثه آتش سوزی مسجد ارگ در سال ۸۳، حادثه مدرسه شین آباد و سوختن دانش آموزان بی گناه در سال ۹۱ و… . این حوادث تنها نمونه ای از حوادث بسیار دلخراش و خانمان سوز آتش سوزی است. اگر این افراد بیمه آتش سوزی داشتند، شرایط بسیار متفاوتی رقم می خورد.

بیشتر بخوانید
بیمه کرونا

با توجه به شرایط مناسب و حق بیمه های اندک بیمه آتش سوزی پیشنهاد می شود تا همه ی افراد آن را تهیه کنند. به ویژه در کلان شهر هایی مانند تهران که به علت شلوغی و تراکم بالای شهری، خسارت آتش سوزی بسیار است.

بیمه آتش‌سوزی چه خطراتی را پوشش می‌دهد؟

پوشش بیمه آتش سوزی به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود: خسارت های اصلی و خسارت های اضافی

لازم به ذکر است که بیمه‌ آتش‌سوزی تنها خسارت های مالی را تحت پوشش قرار می‌دهند. بدیهی اس که تعهدی نسبت به خسارت های جانی و بدنی ندارد.

بیشتر بخوانید
باز خرید بیمه عمر چیست؟

خسارات اصلی

تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی جزو لاینفک این بیمه هستند. این حوادث در اثر آتش، صاعقه و انفجار رخ می دهد. لازم به ذکر است انفجار ناشی از فعل و انفعالات هسته‌ای، پوشش داده نمی‌شود.

خطرات اضافی

گروهی از خسارت ها هستند که باید پوشش هایی را به صورت جداگانه تهیه و به قرارداد بیمه اضافه کرد. مؤثرترین عامل در تعیین مبلغ نهایی حق بیمه خطرات اضافی هستند، که بیمه‌ گذار آن‌ ها را انتخاب می‌کند. برای خرید هر کدام از پوشش‌های اضافی خرید خطرات اصلی الزامی است. اغلب شرکت ‌های بیمه تمامی خطرات اضافی را ارائه نمی‌ دهند و تعداد محدودی را پوشش می‌ دهند. ولی در حالت کلی خسارات اضافی، این موارد عبارت اند از: زلزله و آتش‌ فشان، سیل و طغیان آب، ترکیدن لوله، طوفان و تندباد،حوادث ناشی از برف و باران، ریزش و رانش زمین، ریزش کوه و بهمن، مسئولیت خسارات ناشی از انفجار و آتش‌ سوزی وارد شده به همسایه ها،  برخورد اجسام خارجی به ساختمان و …

بیشتر بخوانید
در تصادف زنجیره‌ای مقصر کیست

انواع مکان هایی که در بیمه آتش سوزی تحت پوشش قرار می گیرند به سه گروه تقسیم می شوند:

  1. منازل مسکونی شامل تمام اماکنی است که صرفا برای سکونت از آن استفاده می شود؛ این پوشش شامل ساختمان و اثاثیه آن می شود.
  1. مراکز صنعتی شامل تمام کارخانجات می شود. ساختمان، ماشین آلات، مواد اولیه موجود و محتویات آن را می توان در مقابل خطرهای آتش سوزی، انفجار، صاعقه و همچنین کلیه خطرهای اضافی یاد شده را پوشش می دهد.
  2. مراکز غیر صنعتی ساختمان های تجاری، اداری، رفاهی، آموزشی، خدماتی و انبارها و تمام مراکزی که در آن فعالیت صنعتی صورت نمی گیرد، در این دسته از مراکز هستند. این پوشش شامل ساختمان، تاسیسات، ارزش دکوراسیون، اثاثیه اداری، موجودی کالاها و… می باشد.
بیشتر بخوانید
بازاریابی در صنعت بیمه
بیمه آتش سوزی
بیمه آتش سوزی

 

حق بیمه آتش سوزی به عوامل بستگی دارد:

ارزش ساختمان :  برای محاسبه ی ارزش ساختمان هزینه ی ساخت هر متر مربع از بنا را در متراژ کل ساختمان ضرب می کنند. قابل توجه است که در محاسبه ی ارزش ساختمان، ارزش بهای زمین و موقعیت تجاری محل ساختمان تاثیری ندارد. منظور از ارزش ساختمان فقط ارزش مصالح و خدمات به کار رفته در ساخت بنا است.

بیشتر بخوانید
بیمه اموال

ارزش اثاثیه و اموال موجود در ساختمان : ارزش اموال بر اساس دارایی های موجود در ساختمان تخمین زده می شود. البته بدون در نظر گرفتن ارزش طلا، جواهرات و پول نقد.

خطرات اضافی : بدیهی است که انتخاب هریک از پوشش های اضافی موجب افزایش حق بیمه پایه می شود.

شرایط بیمه نامه آتش سوزی متفاوت است و به چند دسته تقسیم می شود:

بیمه آتش سوزی با سرمایه ثابت : در این بیمه خسارات براساس مبلغ سرمایه مندرج در قرارداد بیمه پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید
بیمه تجهیزات الکترونیک

بیمه آتش سوزی با شرایط توافقی : بدیهی است که با توافق طرفین قرارداد، بیمه گر و بیمه گذار در مورد شرایط و میزان سرمایه، رسیدگی و پرداخت خسارات بر اساس مبلغ توافق شده انجام خواهد شد.

بیمه آتش سوزی با شرایط شناور: این پوشش معمولا برای انبارها مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل اینکه سرمایه موجود در انبارها متغیر است، در پایان هرماه میزان سرمایه و موجودی انبار را در غالب یک اظهار نامه به بیمه گر اطلاع می دهند.  میزان خسارت در زمان حادثه به این اظهار مرتبط است.

بیشتر بخوانید
شرایط بیمه آتش سوزی سامان

بیمه آتش سوزی با شرایط جایگزینی و بازسازی : این نوع از بیمه برای مقابله با افزایش قیمت ناشی از تورم و نوسانات بازار است.  شرکت بیمه متعهد به جبران خسارت به نرخ روز و به منظور جایگزینی مورد بیمه خواهد بود؛ به شرطی که بیمه گذار اموال خود را به ارزش واقعی بیمه کرده باشد.

بیشتر بخوانید
بیمه مهندسی

تخفیف های بیمه آتش سوزی انواع متفاوتی دارند:

به طور مثال: تخفیف های مناسبتی، تخفیف حساب بلند مدت، تخفیف گروهی و…

بیمه نامه های مختلف میزان ریسک متفاوتی دارند. تعیین ریسک به دو فاکتور بستگی دارد:

ریسک مورد بیمه: شرایط و ویژگی های مورد بیمه شده ملاک تعیین میزان ریسک است.

ریسک محل قرارگیری مورد بیمه: تاثیر شرایط محیطی بر میزان ریسک بروز حادثه بررسی می شود.

مزایای بیمه آتش سوزی

استفاده از بیمه آتش سوزی مزایای زیادی دارد. از جمله:

  • جبران خسارت های کلی و جزئی که در اثر خطرهای تحت پوشش به ساختمان بیمه شده وارد می شود.
  • پرداخت خسارت ها و هزینه های کارهایی که به منظور جلوگیری از گسترش و توسعه خسارت انجام می گیرد.
  • بازدید رایگان از مکان بیمه شده توسط کارشناسان متخصص انجام می شود. در این بازدید کارشناسان توصیه های لازم به منظور پیشگیری و کاهش حوادث و زیان ها انجام می دهند.
بیشتر بخوانید
ترفند های فروش بیمه

بهترین بیمه آتش سوزی

انتخاب بهترین به نیازهای شما و به شرایط مکانی که قصد خرید بیمه آتش سوزی را برای آن دارید، بستگی دارد. مثلا ممکن است بعضی از افراد به دنبال بیمه با حداقل پوشش و حداقل قیمت باشند. در مقابل برخی دیگر به دنبال پوشش های کامل تر هستند.
البته معیارهای متفاوتی را برای انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی وجود دارد. معیارهایی مثل سطح توانایی مالی شرکت بیمه مورد نظر، کیفیت پرداخت خسارات آن، کامل بودن پوشش های ارائه شده، قیمت بیمه نامه و …
متقاضی خرید بیمه باید با در نظر گرفتن شرایط مورد بیمه و شرایط شخصی خود پوشش‌ اضافی مورد نظر را انتخاب و خریداری کند.

بیشتر بخوانید
بیمه ماشین

پیشنهاد مطالعه بیشتر:

بیمه آسانسور چیست؟

بیمه چیست و انواع بیمه ؟

بهترین بیمه شخص ثالث

باز خرید بیمه عمر چیست؟

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید