سبد خرید 0

وبلاگ

هزینه های پاراکلینیکی بیمه تکمیلی

هزینه های پاراکلینیکی بیمه تکمیلی

با افزایش هزینه ها، بسیاری از مردم انتخاب می کنند که یک بیمه نامه درمانی تکمیلی را به عنوان مکملی برای طرح بیمه درمانی جامع معمول خود خریداری کنند.این بیمه شامل طیف گسترده ای از خدمات مانند خدمات پاراکلینیکی، ارائه خدمات دارویی  می باشد. همچنین گزینه های بسیار جایگزین برای بیمار از جمله انتخاب مراکز درمانی (خصوصی یا دولتی) و حتی نوع خدمات درمانی مانند دندانپزشکی، جراحی و غیره از مهمترین مزایای هزینه های پاراکلینیکی بیمه تکمیلی می باشد.

بیمه گذاران طیف گسترده ای از گزینه های بیمه تکمیلی را ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید
جرایم ستاره دار چیست

برخی از طرح‌های بیمه تکمیلی، هزینه‌هایی را که با طرح بیمه درمانی شما همراه است (به عنوان مثال: فرانشیز، پرداخت‌های مشترک و بیمه مشترک)، یا خدمات پزشکی که طرح سلامت شما به هیچ وجه پوشش نمی‌دهد، پرداخت می‌کنند. یکی از انواع پوشش های بیمه تکمیلی مربوط به خدمات پاراکلینیکی می شود که قصد داریم در سایت آکادمی بیمه آن را بررسی کنیم.

 

هزینه های پاراکلینیکی بیمه تکمیلی

خدمات پاراکلینیکی چیست؟

پاراکلینیک و خدمات پاراکلینیکی مجموعه‌ای از خدمات بهداشتی و درمانی، مربوط به ناهنجاری‌ها و مشکلات نهفته در بدن هستند که با معاینه عادی کشف نمی‌شود. به جرات می‌توان گفت که این نوع از خدمات سرپایی، بیشترین سهم از هزینه‌های درمانی خانواده‌ها را در بر می‌گیرند.

بیشتر بخوانید
بیمه نیرو های مسلح

از سوی دیگر، خدمات پاراکلینیکی کمک می‌کنند که مردم در تامین هزینه چکاپ‌های دوره‌ای نیز کمک می‌کنند. چکاپ‌ها و آزمایش‌هایی که می‌توانند در مراحل اولیه بیماری، بسیار اثرگذار باشند و جلوی پیشرفت آنها را بگیرند. اگر بدانیم خدمات پاراکلینیکی یعنی چه می‌توانیم به خود و عزیزان‌مان کمک کنیم تا از پس مشکلات بسیاری بربیایند.

این خدمات در بیمه‌های تکمیلی با توجه به شرکت ارائه دهنده و انفرادی یا گروهی بودن متفاوت هستند.

بیشتر بخوانید
بیمه عمر نوزاد

انواع خدمات پاراکلینیکی

پاراکلینیک به معنای مجموعه خدمات بهداشتی و درمانی است مربوط به ناهنجاری ها و مشکلات نهفته در بدن که با معاینه عادی کشف نمی گردد و مستلزم بررسی های آزمایشگاهی با استفاده از تجهیزات خاص میباشد. هزینه های پاراکلینیکی بیمه تکمیلی از بیمه ای به بیمه دیگر متفاوت می باشد و هر کدام از آنها این خدمات را در گروه بندی های متفاوتی ارائه می دهند.

هزینه های پاراکلینیکی در بیمه تکمیلی

به طور کلی خدماتی که بیمه ها پوشش می دهند شامل موارد زیر می باشد:

  • انواع رادیوگرافی ، آنژیوگرافی سرپایی عروق محیطی و چشم ، انواع سونوگرافی ، انواع اسکن ، ام آر ای ، پزشکی هسته ای (شامل اسکن هسته ای و درمان ایزوتوپ) دانسیتومتری ( سنجش تراکم استخوان (
  • انواع آندوسکوپی ،خدمات تشخیصی قلبی و عروقی شامل نوار قلب، انواع اکوکاردیوگرافی ، انواع هولتر مانیتورینگ ، تست ورزش ، خدمات تشخیصی تنفسی مانند ( اسپرومتری وPFT )، الکتروانسفالوگرافی (EEG) ، خدمات تشخیصی یورودینامیک (نوار مثانه) خدمات تشخیصی و پرتو پزشکی چشم ( مانند اپتومتری ، پریمتری ، بیومتری ، پاکی متری ، پنتاکم و … ) ، خدمات تشخیصی گوش ( مانند تمپانومتری ، انواع ادیومتری) و….
  • آزمایشگاهی (به استثنای مارکرهای جنینی) ، پاتولوژی ، تستهای آلرژیک ، ژنتیک پزشکی (به استثنای آزمایشات ژنتیک جنین و غربالگری ژنتیک والدین)
  • غربالگری جنینی و تشخیص و درمان ناهنجاریهای جنینی شامل :اکوی قلب جنین ، مارکرهای جنینی و آزمایشات ژنتیک جنین
  • فیزیوتراپی (PT) ، گفتار درمانی (ST) ، کاردرمانی (OT)
بیشتر بخوانید
بیمه تصادف با حیوانات چیست؟

 

هزینه های پاراکلینیکی بیمه تکمیلی

این هزینه‌ها توسط همه شرکت‌های بیمه ارائه نمی‌شود و به نوع طرح شرکت بیمه‌ای که انتخاب کردید بستگی دارد. به طور مثال بیمه سامان، بیمه تعاون و بیمه انفرادی شرکت S.O.S از جمله شرکت هایی هستند که این هزینه ها را پوشش می دهند.

بیشتر بخوانید
بیمه رانندگان

بیمه سامان طرح های متفاوتی برای پوشش این خدمات در دو گروه ارائه می دهد که  به طور کلی ارزان ترین آنها طرح مهر و گران ترین طرح، عقیق نام دارد. همچنین هزینه این طرح ها برای طرح مهر از  ۱۵۰-۳۰۰ هزار تومان تا گران ترین آنها طرح عقیق ۱-۲ میلیون تومان می باشد. طرح نسیم که ارزان‌ترین طرح بیمه تکمیلی انفرادی سامان است، پوشش‌های پاراکلینیکی را تحت پوشش قرار نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید
بیمه تکمیلی آزمایش ژنتیک

بیمه تعاون خدمات پاراکلینیکی را در سه گروه و چهار طرح متفاوت از لحاظ هزینه های پوشش می دهد که شامل طرح های: اقتصادی، جامع، ویژه و ممتاز می باشد. همچنین سقف تعهدات این طرح ها هم از ۲۰۰ هزار تومان برای طرح اقتصادی و گروه دوم و سوم شروع می شود و تا ۲ میلیون تومان برای طرح ممتاز گروه اول است.

بیشتر بخوانید
بیمه باربری بین المللی

پوشش پاراکلینیکی در بیمه S.O.S  شاما فقط یک گروه است که تا سقف تعهدات ۴ میلیون تومان می باشد که دارای بالاترین پوشش در بین خدمات پاراکلینیکی را داراست.

 

شرایط پوشش خدمات پاراکلینیکی بیمه تکمیلی

یکی از مولفه‌های مهم برای استفاده از بیمه تکمیلی انفرادی، بازه سنی بیمه‌گذار است.  به عنوان مثال در بیمه سامان، این بازه سنی از بدو تولد تا هفتاد سالگی تعریف شده است. افرادی که بیش از هفتاد سال سن داشته باشند، امکان استفاده از بیمه تکمیلی انفرادی سامان را ندارند. باید توجه داشت که بیمه درمان تکمیلی شامل فرانشیز است.

بیشتر بخوانید
افت قیمت خودرو و تاثیر آن در تعیین خسارت بیمه بدنه

فرانشیز بخشی از هزینه خسارت است که بیمه‌گذار باید آن را به عنوان سهم خود از هزینه‌های درمانی پرداخت کند.به خاطر داشته باشید اگر میزان فرانشیز یک بیمه درمان تکمیلی کمتر باشد در زمان بروز خسارت، پرداخت بیشتر هزینه بر عهده بیمه‌گر خواهد بود.

هزینه های پاراکلینیکی در بیمه تکمیلی

مدارک مورد نیاز برای ارائه به بیمه

  • اصل جواب مدرک پزشکی(درصورت اعلام نیاز شما، اصل مدرک پس از ممهور شدن و گرفتن کپی، عودت می گردد).
  • دستور پزشک معالج مبنی بر انجام خدمت پزشکی (به استثنای دندان پزشکی در مواردی که رادیوگرافی ندارد).
  • اصل فاکتور یا رسید دریافت وجه ممهور به مهر مرکز ارائه دهنده خدمت
  • کپی صفحه اول دفترچه بیمار
  • کپی کارت درمان
  • تکمیل فرم پذیرش مربوطه
بیشتر بخوانید
انواع بیمه خودرو

 

با توجه به متنوع بودن پوشش‌های بیمه تکمیلی شما می توانید به شرکت های بیمه مراجعه کنید و از هزینه های خدمات پاراکلینیکی بیمه تکمیلی و سقف تعهدات آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

سوالات متداول

  • منظور از خدمات پاراکلینیکی چیست؟

خدمات پاراکلینیکی مجموعه‌ای از خدمات درمانی است که برای تشخیص و یا درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شوند.

  • سقف تعهدات پوشش خدمات پاراکلینیکی چقدر است؟

بستگی به شرکت بیمه ارائه دهنده این خدمات دارد و هر بیمه نامه سقف تهعدات خاصی در طرح های مختلف دارد.

  • بهترین و بالاترین پوشش برای کدام شرکت بیمه می باشد؟

در حال حاضر بالاترین پوشش این خدمات را بیمه انفرادی شرکت  S.O.S داراست.

بیشتر بخوانید
بیمه تکمیلی آزمایش ژنتیک

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید