سبد خرید 0

وبلاگ

شرایط بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی و ماشین های سنگین

شرایط بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی و ماشین های سنگین

شرایط بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی و ماشین های سنگین اینگونه است که به بیان ساده ،بیمه‌ تکمیلی رانندگان تفاوتی کلی با بیمه تکمیلی ندارد. بیمه تکمیلی رانندگان طبق بیمه نامه هزینه‌های مربوط به خدمات درمانی و بیمارستانی را پوشش می‌دهد. البته باید به این توجه کنیم که در کشور ما چندین گروه مختلف از رانندگان داریم مانند رانندگان کامیون ،اتوبوس‌ها، تاکسی درون شهری و برون شهری. در حقیقت وقتی میگوییم بیمه تکمیلی رانندگان ، منظورمان افرادی است که شغلشان رانندگی است. رانندگان باید گواهینامه معتبر و دفترچه کار (کارت هوشمند) رانندگی داشته باشند.
در بیشتر شهرهای ایران چه کلان شهر ها و چه شهر های کوچک رانندگان از طرف اتحادیه های خود یا سازمان های مربوطه بیمه نمی‌شوند. در کلان شهر ها اتحادیه رانندگان را بیمه می‌کند که رانددگان هم به صورت اجباری ان را پرداخت میکنند . البته ممکن است که این قانون و شرایط از شهری به شهر دیگر متفاوت باشد . برای همین اگر راننده هستید ، بهتر است به اتحادیه خود مراجعه کنید که آیا اصلا این شرایط را دارند و راننده‌ها را بیمه می‌کنند یا خیر.

بیشتر بخوانید
آیا قوانین بیمه تکمیلی در سال ۱۴۰۱ تغییر کرده است؟

بیمه تامین اجتماعی و رانندگان

رانندگان وسایل حمل‌و‌نقل عمومی می‌توانند از بیمه تامین اجتماعی، برای بیمه خود استفاده کنند. بیمه‌ای که برای رانندگان صادر می‌شود، بیمه مشاغل آزاد محسوب میشود و مزایا و پوشش‌های ویژه خود را دارد.

بیمه تکمیلی برای رانندگان

تاکنون بیمه‌تکمیلی رانندگان دچار فرازونشیب‌ها و داستان های بسیاری شده‌است.اگر میان سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور و اتحادیه قراردادی با شرکت‌های بیمه برای بیمه تکمیلی رانندگان و کارکنان بسته شود، رانندگان می‌توانند از خدمات بیمه تکمیلی بهره‌مند شود. در غیر این صورت، خودشان بصورت مستقل و جدا از سازمان باید اقدام کنند. البته که داشتن بیمه تکمیلی رانندگان اختیاری است؛ یعنی شاید راننده‌ای تمایلی به داشتن بیمه تکمیلی نداشته باشد یا بخواهد تحت خدمات بیمه شرکت دیگری قرار بگیرد. هر ساله ممکن است شرکت بیمه طرف قرارداد با سازمان و اتحادیه فرق کند. برای هر مدل از رانندگان، شرایط و چگونگی و همچنین شرکت بیمه متفاوت است.

بیشتر بخوانید
بیمه حوادث راننده

بیمه تکمیلی رانندگان خودروهای حمل و جاده ای

سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای هر سال با شرکت‌های بیمه قراردادی برای بیمه تکمیلی رانندگان کامیون و خودروهای حمل‌و‌نقل جاده‌ای منعقد می‌کند. این افراد باید با مراجعه به سایت مربوطه و ارائه و بارگذاری مدارک شناسایی و شماره شبا و پرداخت حق بیمه، از این بیمه تکمیلی استفاده کنند. این بیمه تمامی پوشش‌های یک بیمه تکمیلی را دارد.

بیشتر بخوانید
هزینه های پاراکلینیکی بیمه تکمیلی

بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی

بیشترین گروه راننده‌ها در کشور را رانندگان تاکسی تشکیل می دهند. در مورد بیمه تکمیلی، اتحادیه تاکسی‌رانان همان شهر و استان تصمیم می‌گیرد. هر سال، اتحادیه مربوطه زمان و سایت خاصی را اعلام می کند تا رانندگان تاکسی برای دریافت بیمه تکمیلی از انجا اقدام کنند. و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنند. معمولا بیمه تکمیلی تاکسی برای رانندگان رایگان است و حق بیمه از طرف خود سازمان پرداخت می شود. البته این مورد از نوع بیمه تکمیلی گروهی به حساب می‌آید.
رانندگان خودروهای مختلف درون و برون شهری برای دریافت خدمات ویژه بیمه تامین اجتماعی شرایط زیر را باید داشته‌باشند:

  • گواهینامه معتبر و متناسب با خودرو

  • کارت هوشمند برای رانندگان خودروهای برون شهری و مجوز فعالیت معتبر برای رانندگان خودروهای درون شهری

    برای افرادی که راننده خودروهای سازمانی و دولتی هستند و گواهینامه آن‌ها پایه ۳ است، باید معرفی‌نامه معتبر از طرف سازمان به تامین اجتماعی ارائه دهند.

طبق قانون نرخ حق بیمه مطابق با ماده ۲۸ قانون تامین اجتماعی است که برابر با ۲۷ درصد دستمزد مقطوع است و رانندگان باید آن‌ها را پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید
بیمه کارگران ساختمان

البته در خصوص خودروهای حمل بار و مسافر بین شهری، در تامین اجتماعی چند قانون زیر را باید در نظر گرفت:

  • در صورتی که مالک وسیله، شخص حقیقی یا حقوقی باشد و همچنین مکان ثابت کد کارگاهی بیمه هم داشته باشد، در این حالت، قانون کارفرما و کارگری در نظر گرفته می‌شود و مالک باید حق بیمه را پرداخت کند.

  • در صورتی که مالک وسیله شخص حقیقی بدون کارگاه یا حتی وسیله برای خود راننده باشد، در این حالت راننده باید خودش حق بیمه را واریز کند.

    شرط دریافت دفترچه کار، برای این گروه از افراد، واریز سر وقت حق بیمه است.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

6 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • برای من که شغلم رانندگیه مقالتون در زمینه ی شرایط بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی و ماشین های سنگین ، جامع و مفیدبود . سپاسگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید