سبد خرید 0

وبلاگ

خانه تکانی و بیمه تکمیلی

خانه تکانی و بیمه تکمیلی

نظافت یک جنبه ضروری برای خانه های ما است. وقتی صحبت از نظافت خانه به میان می‌آید، اغلب ما معمولاً نگران چیزهای واضحی هستیم، مانند آخرین باری که حمام خود را تمیز کردیم و اینکه آیا تمیز کردن کامل انجام دادیم یا اینکه آیا زمان کافی برای تمیز کردن یخچال قبل از شروع برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه‌مان داشتیم. . تعداد بسیار کمی از مردم وقت خود را صرف فکر کردن در مورد برخی از اقدامات ایمنی می کنند که باید هنگام تمیز کردن خانه ها رعایت شود. اقدامات ایمنی یک موضوع ضروری است که باید هنگام انجام خانه تکانی رعایت شود. اما چه رابطه ای بین خانه تکانی و بیمه تکمیلی وجود دارد؟

بیشتر بخوانید
شرایط بیمه تکمیلی رانندگان تاکسی و ماشین های سنگین

کاملاً بدیهی است که برخی از پاک کننده ها را نباید در کنار هم قرار داد یا مخلوط کرد و قبل از شروع تمیز کردن، باید زباله های خود را از برق بکشید. در بیشتر موارد، برخی از اقدامات ایمنی هرگز به ذهن ما نمی رسد. وقتی در هنگام خانه تکانی مخصوصا در ایام عید دچار حادثه شویم، اگر تحت پوشش بیمه تکمیلی باشیم باعث می شود با خیال اسوده تر نظافت و خانه تکانی را انجام دهیم.

خانه تکانی و بیمه تکمیلی

بیمه تکمیلی چیست؟

بیمه تکمیلی به کلیه انواع بیمه های فراتر از بیمه درمانی اعم از پوشش های دندانپزشکی، سرطان، زندگی، حوادث ( مانند در هنگام خانه تکانی و نظافت) و بیماری های بحرانی گفته می شود. این مزایای بیمه می تواند به شما کمک کند تا سالم بمانید و به محافظت از امور مالی شما نیز کمک کند.

بیشتر بخوانید
بیمه منازل مسکونی

بیمه تکمیلی مزایایی بالاتر و فراتر از پوششی که شما از طریق یک بیمه نامه گروهی یا فردی انجام می دهید، پرداخت می کند. افرادی که هیچ نوع بیمه ای ندارند نیز بیمه تکمیلی را به عنوان منبع اصلی حمایت مالی خود خریداری می کنند (اگرچه مطمئناً ایده آل نیست). به عبارت دیگر، اکثر افراد می توانند از این نوع پوشش بهره مند شوند و خیال خود را از بابت خانه تکانی و بیمه تکمیلی راحت کنند.

بیشتر بخوانید
مزایا و پوشش‌های بیمه آتش سوزی سوله

داشتن پوشش بیمه تکمیلی در خانه تکانی مزایای زیادی دارد. آنها عبارتند از:

  • مزایا مستقیماً به شما قابل پرداخت است نه ارائه دهنده.
  • پول ارائه شده را می توان برای پرداخت هزینه های فرانشیز و بیمه مشترک استفاده کرد.
  • مزایایی که به شما پرداخت می شود می تواند درآمد از دست رفته را در هنگام بیماری یا بهبودی جبران کند
  • برای پرداخت هزینه هایی که توسط طرح اولیه شما پوشش داده نمی شود، بودجه خواهید داشت.
بیشتر بخوانید
ترفندهای فروش بیمه عمر

برای بسیاری، این بیمه برای آنها آرامش خاطر فراهم می کند، زیرا می دانند که اگر با هزینه های عمده درمان در مواقعی که حادثه ای در موقع نظافت و خانه تکانی برایشان پیش می آید، پول بیشتری دریافت خواهند کرد.

خانه تکانی و بیمه تکمیلی

هنگام خانه تکانی چه خطراتی وجود دارد؟

کمردرد، دست درد، گردن درد، کوفتگی، شکستگی، جراحت پوست، اگزمای پوستی، سوختگی و حساسیت از آسیب‌های خانه تکانی هستند. البته آسیب‌هایی که در صورت رعایت نکردن اصول ایمنی به وجود می‌آیند. برای اینکه این خطرات را از خود بیشتر دور کنید، بهتر است که چند نکته زیر را در نظر بگیرید:

  • از چشمان خود محافظت کنید.

چشمان شما ناحیه ای است که هنگام تمیز کردن نیاز به مراقبت دارد. در طول فرآیند تمیز کردن، گرد و غبار، ذرات معلق و زباله ها شناور می شوند و در هوا پرواز می کنند. این موارد برای چشم شما بسیار خطرناک هستند. بنابراین هنگام تمیز کردن خانه، استفاده از وسایل چشمی بسیار مهم است. بطری های اسپری را از صورت خود دور نگه دارید. همچنین مهم است که قبل از استفاده از یک ماده پاک کننده، تأیید کنید که نازل ها در جهت درست هستند.

  • اطراف خود را خوب بشناسید.

هنگام تمیز کردن، آگاهی از محیط اطراف یک اقدام ایمنی مهم است. بسیاری از تصادفات یا حوادث ناگوار زمانی اتفاق می‌افتند که فرد بیش از حد در هر جایی که انجام می‌دهد متمرکز باشد بدون اینکه به آنچه در اطرافش است نگاه کند. هنگامی که در حال تمیز کردن هستید، مهم است که منظم باشید و از محیط خود و آنچه بلافاصله بعد از شما در آن است آگاه باشید.

بیشتر بخوانید
بازاریابی در صنعت بیمه

هنگامی که در حال تمیز کردن راه پله هستید، مهم است که از بالا به پایین شروع کنید. همیشه به پهلو بایستید تا خطر افتادن را کاهش دهید. روی زمین های لغزنده مراقب باشید.

  • اصول بلند کردن وسایل را رعایت کنید.

برای بلند کردن وسایل سنگین به جای خم کردن کمر، پاهای خود را خم کنید. به عبارتی کمی بنشینید و بعد وسایل را بلند کنید. به هیچ وجه خودتان به تنهایی اقدام به بلند کردن وسایل سنگین از جمله میز و تخت نکنید. بدن خود را نکشید؛ به ویژه وقتی قصد پاک کردن بالای کمدها را دارید. حتماَ از نردبان استفاده کنید.

  • مراقب پوست دستتان باشید.

حتماَ ماسک و دستکش در هنگام تمیز کردن داشته باشید؛ به ویژه وقتی که قصد استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام را دارید. همچنین اگر پوست دستتان حساس است، به هیچ وجه دستکش را تا آخر از دست خود درنیاورید.

بیشتر بخوانید
بیمه رانندگان

خانه تکانی و بیمه تکمیلی

ارتباط بین خانه تکانی و بیمه تکمیلی

رعایت نکردن همین نکات ساده به راحتی می‌تواند، سلامتی شما و دیگر افراد را تهدید کند. برخی سعی می‌کنند با استفاده از گرم کردن بدن و غیره تا حدی دردها را کاهش دهند؛ اما استفاده از این راهکار، همیشه جوابگو نیست و در آخر افراد باید دست به دامن نزدیک‌ترین مرکز درمانی شوند. در اینجاست که ارتباط خانه تکانی و بیمه تکمیلی قدرت خود را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید
بیمه سلامت ایرانیان

برای مثال، اگر میز روی پای شما بیفتد و پا یا انگشتان بشکند، با استفاده از بیمه تکمیلی می‌توان هزینه خدمات درمانی از جمله: ام آر آی یا سی تی اسکن، دارو و خدمات سرپایی مثل گچ‌گیری را کاهش داد. در صورتی که فردی بخواهد به صورت آزاد، اقدام به درمان پای خود کند، باید هزینه زیادی بپردازد؛ اما با استفاده از بیمه تکمیلی می‌تواند خیلی راحت بخشی بزرگی از این هزینه را از دوش خود بردارد.

بیشتر بخوانید
بیمه سلامت ایرانیان

چند نکته مهم را در این خصوص در نظر داشته باشید:

  • برای اینکه بتوانید از بیمه تکمیلی برای کاهش هزینه‌های درمانی استفاده کنید، بهتر است که به مراکز طرف قرارداد، مراجعه کنید. در غیر این صورت، حتماَ مدارک را تحویل بگیرید و به شرکت برای پرداخت مبلغ ارسال کنید.
  • این نکته مهم را در نظر داشته‌باشید که بیشتر شرکت‌های بیمه تکمیلی تا ۲۵ اسفند معرفی‌نامه تحویل می‌دهند یا مدارک خسارات را تحویل می‌گیرند. در سال جدید هم بعد از ۱۳ فروردین فعالیت خود را شروع می کنند. البته این ممکن است که در هر شرکتی این تاریخ متفاوت باشد.
بیشتر بخوانید
ترفندهای فروش بیمه عمر

 

 

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید