سبد خرید 0

وبلاگ

بیمه پیک موتوری

 پیک موتوری یکی از پر استرس ترین و پر ریسک ترین شغل های دنیا، است. در تمام دنیا و مخصوصا ایران افراد زیادی هستند که منبع درامدیشان و یا شغلشان ارتباط مستقیمی با موتورسواری و پیک موتوری دارد . جمعیت زیاد موتور سواران و پیک های موتوری و به موازات ان زیاد شدن حوادث و تصادفاتشان. باعث شده تدابیری برای این قشر و نیاز هایشان در نظر گرفته بشود .

بیشتر بخوانید
بیمه باربری بین المللی

یکی از این تدابیر و  راه هایی که  برای کاهش خسارات وارد شده به پیک های موتوری وجود دارد. بیمه پیک موتوری است.  پیک موتوری ها و موتور سواران  می توانند با استفاده از انواع بیمه نامه های مرتبط با موتور ریسک شغل خود را تا حد زیادی کاهش دهند و با خیالی راحت تر به فعالیت اقتصادی خود بپردازند.

بیشتر بخوانید
بیمه تمام خطر پیمانکاران

بیمه بدنه پیک موتور چه مواردی را پوشش میدهد؟

یکی دیگر از بیمه هایی که میتواند حل کننده مشکلات موتورسوارن و پیک موتوری ها باشد و خسارات راکب و موتورش رابه خوبی پوشش دهد بیمه بدنه موتور سیکلت است. این بیمه نامه اجباری نیست. یعنی به گونه ای نیست که از سمت سازمان بیمه مرکزی برای همه اجباری باشد.اما با توجه به پوشش های کامل و خوبی که دارد هم ضروری است و هم از سمت موتورسواران مورد توجه قرار گرفته. اصلی ترین پوشش های این بیمه بدنه پیک موتوری به شرح زیر می باشد:

  • آتش سوزی
  • واژگونی وسیله یا سقوط
  • برخورد با اشیای ثابت و متحرک
  • برخورد و تصادف با موتور دیگر یا خودرو
بیشتر بخوانید
شرایط بیمه عمر

 

اما استثنائات این بیمه بدنه موتور شامل چه مواردی است؟

بیمه مرکزی در هر بیمه نامه ای کخه در هر زمینه و موضوعی باشد برایش استثنائاتی را مشخص کرده در  این بیمه نامه ، یعنی بیمه بدنه پیک موتوری  هم این قانون رعایت شده و شرکت در موراد زیر بپوششی ندارد:

  • خسارت ناشی از حوادث عمدی
  • خسارت ناشی از جنگ، آشوب، اعتراض و نزاع
  • خسارات ناشی از انفجار هسته ای
  • خسارات ناشی تعقیب و فرار از دست پلیس
  • تصادف در حال غیر عادی مانند مستی
  • خسارات ناشی از حمل و نقل با بار غیر مجاز و سنگین
  • خسارت ناشی از تصادف راننده فاقد گواهی نامه
بیشتر بخوانید
خانه تکانی و بیمه تکمیلی

کدام موارد  توسط بیمه پیک های موتوری پوشش داده نمیشوند؟

مهم ترین استثنائاتی که در بیمه پیک موتوری وجود دارد به شرح زیر هستند:

  • خسارات مربوط به موتور مقصر
  • خسارات ناشی از رادیو اکتیو و تشعشعات
  • جریمه های مربوط به محکومیت قضایی و اجرایی

چرا باید از بیمه پیک موتوری استفاده کنم؟

همانطور که اول مقاله خواندید این شغل بسیار پرخطر است و بیشتر امار تصادف ها هم ربوط به موتور سوارن و پیک موتوری ها است برای همین همیشه باید  برای مواجه  با آن آماده باشیم.

بیشتر بخوانید
بیمه باربری سامان

کوچکترین ریسکی در این مورد می تواند عواقب بسیار بدی داشته باشد و سال ها ضرر مالی و جانی برای  موتور سوار داشته باشد. با توجه به چنین موضوعاتی وجود بیمه حوادث انفرادی برای موتورسواران بیش از پیش معنا پیدا می‌کند. این بیمه نامه از سرمایه ثابتی برای پوشش های نقص عضو و فوت استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید
انواع خدمات بیمه ایران

چگونه میتوان بیمه پیک موتوری را در زمان های مختلف و با شرایط پرداخت مختلف بخریم؟

در حال حاضر، شرکت های بیمه برای راحتی هرچه بیشتر مردم مخصوصا قشرموتور سوار این بیمه ها را به صورت قسطی صادر میکنند. اگر توانایی خرید یکجای بیمه شخص ثالث موتور یا بدنه را ندارید، می توانید با مراجعه به صفحه بیمه موتور ضمن مقایسه و استعلام از شرکت های مختلف، بصورت نقدی و یا نقدی بیمه نامه خود را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید
بیمه مسافرتی شینگن

جدا از بحث قسطی، پیکی موتوری های عزیز این امکان را دارند تا در صورت لزوم بیمه نامه شان را بصورت بلند و کوتاه مدت خریداری کنند. گرچه به شدت توصه می شود که بیمه را بصورت یکساله خریداری کنید تا از زیان مالی جلوگیری شود، اما اگر به هر دلیلی قصد خرید یکساله بیمه را ندارید، می‌توانید بیمه موتورسیکلت کوتاه مدت تهیه کنید.

بیشتر بخوانید
بیمه دندانپزشکی

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

7 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید