سبد خرید 0

وبلاگ

بیمه عمر معلم

بیمه عمر معلم جز بیمه نامه هایی محسوب می شود که علاوه بر تامین پوشش های بیمه در طول زمان اعتبار آن، می توان برای سرایه گزاری بلند مدت از آن استفاده کرد. آکادمی بیمه در این مقاله شما را با انواع بیمه عمر معلم و برخی از پوشش ها و مزیت های بیمه عمر معلم آشنا می کند.

بیمه عمر معلم توسط شرکت بیمه معلم برای بیمه گزاران ارائه شده است.بیمه گزار موظف است حق بیمه مشخص شده خود را طی قسط های تعیین شده پرداخت کند تا بتواند از خدمات بیمه عمر استفاده کند.در این صورت شرکت بیمه معلم تمامی هزینه های مربوطه را پرداخت و جبران خسارت می کند.

انواع بیمه عمر معلم :

بیمه عمر معلم طرح های بسیار زیادی را پوشش می دهد. هر کدام از این طرح ها مشخصات منحصر به فرد خود را دارد. متناسب با شرایط افراد هر فرد می تواند یک طرح را انتخاب کند. در ادامه انواع طرح های بیمه عمر معلم را بررسی می کنیم.

 ۱ _ بیمه انفرادی معلم

بیمه انفرادی معلم شامل موارد زیر می شود:

  • بیمه عمر زمانی ساده
  • بیمه عمر مانده بدهکار
  • بیمه سرمایه گذاری
  • بیمه عمر زمانی ساده:

این نوع بیمه شرایط سنی و سلامت فردی را ملاک قرار می دهد و حق بیمه بر این اساس پرداخت می شود. همچنین فقط پوشش خسارت فوت بیمه شده از زمان اعتبار بیمه نامه ارائه می شود. اگر بیمه شده در طول مدت بیمه فوت کند مبلغ سرمایه بیمه نامه به افراد ذینفع پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید
بیمه عمر و بیمه تکمیلی چه تفاوتی با هم دارند؟
شرایط بیمه عمر زمانی ساده :
  • شرایط سنی : سن تعیین شده بین ۱۵ تا ۶۹ سال می باشد. مجموع مدت زمان بیمه نامه و سن بیمه شده بالاتر از ۷۰ سال نباشد.
  • مدت زمان بیمه عمر : مدت زمان بیمه عمر زمانی ساده ۱ تا ۳۰ سال است.
  • حداکثر سرمایه فوت : حداکثر سرمایه فوت در این بیمه نامه ۵۰۰ ملیون تومان است.
  • زمان فوت : اگر فرد بیمه شده هنگام پایان مدت بیمه نامه در قید حیات باشد هیچ مبلغی به وی پرداخت نمی شود.
  • تعرفه حق بیمه : پرداخت این حق بیمه به صورت سالانه و یکجا انجام می شود.
  • بیمه عمر مانده بدهکار :

این نوع بیمه برای زمانی که فرد وام گیرنده قبل از اتمام بازپرداخت وام فوت می کند بازپرداخت وام را انجام می دهد.

شروط بیمه عمر فرد مانده بدهکار :
  • شرایط سنی : سن تعیین شده بین ۱۵ تا ۶۹ سال می باشد. مجموع مدت زمان بیمه نامه و سن بیمه شده بالاتر از ۷۰ سال نباشد.
  • حق بیمه : حق بیمه این بیمه نامه سالانه و یا یکجا می باشد.
  • سرمایه : بیشترین سرمایه در این نوع بیمه نامه ۵۰۰ ملیون تومان است.
  • پوشش بیمه : این نوع بیمه نامه شامل هیچ پوشش بیمه ای نمی شود.
  • وام بیمه : قسط های پرداخت نشده شامل وام بیمه نمی شود .
  • زمان فوت : در صورت فوت فرد بیمه شده، باقی مانده وام را شرکت بیمه معلم به صورت یکجا به موسسه مالی وام دهنده پرداخت می کند.
بیشتر بخوانید
بهترین بیمه شخص ثالث

 


مطالعه بیشتر :

بهترین بیمه عمر

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر و آموزش های لازم برای فروش آن


۲_ بیمه زندگی و سرمایه گذاری معلم:

در این طرح در کنار پوشش های بیمه ای ، فرد می تواند از سرمایه اندوخته شده بیمه نامه خود استفاده کند. به این ترتیب نوعی سرمایه گذاری برای فرد بیمه شده محصوب می شود.

۳_ بیمه مستمری و بازنشستگی معلم :

طرح مستمری این بیمه نامه شرایط خاصی دارد که با توجه به این موارد فرد بیمه شده میتواند از مستمری بازنشستگی برخوردار شود.

شرایط بیمه مستمری و بازنشستگی معلم :
  • میزان مستمری : این مقدار بر حسب حق بیمه پرداختی و مدت بیمه نامه محاسبه می شود.
  • شغل : تمامی افراد شاغل و غیر شاغل امکان استفاده از این بیمه نامه را دارند.
  • زمان فوت : در زمان فوت فرد بیمه شده ، مستمری به افراد ذی نفع پرداخت می شود.

۴_ بیمه عمر مشترک معلم :

این طرح دارای ویژگی ها و مزایاس بسیاری است.  همچنین فرد بیمه گزار می تواند به صورت همزمان از سرمایه گزاری این بیمه نامه بهره ببرند و از پوشش های بیمه هم برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید
در تصادف زنجیره‌ای مقصر کیست

مزایای طرح بیمه سرمایه گذاری مشترک بیمه معلم :

  • با پرداخت یک هزینه ، دو بیمه شده تحت پوشش قرار می گیرند
  • فرد بیمه گذار می تواند از پوشش های تکمیلی بیمه برخوردار شود
  • شامل معافیت مالیاتی می شود
  • دارای سود مشارکت و سود تضمین شده می باشد
  • در طول مدت زمان قرارداد شامل افزایش حق بیمه می شود
  • استفاده از تسهیلات وام
  • فرد می تواند حق بیمه خود را به صورت اقساطی با واریز سالانه انجام دهد
  • سرمایه گذاری فوت عادی تا سقف ۴۰۰ ملیون تومان است و فوت در اثر حوادث تا ۶۰۰ ملیون تومان می باشد

موارد تحت پوشش بیمه عمر معلم :

پوشش های زیر در واقع پوشش های بیمه عمر و سرمایه گذاری بیمه عمر معلم است که به آن اشاره می شود.

  • پوشش فوت بیمه عمر معلم :

اگر فرد بیمه شده در طول زمان داشتن بیمه نامه فوت کند سرمایه فوت بیمه به افراد ذی نفع این بیمه نامه پرداخت می شود. میزان سرمایه فوت بیمه عمر بر اساس حق بیمه پرداختی او محاسبه می شود. میزان سرمایه فوت به هر علت تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان است . این مبلغ در زمان فوت به همراه اندوخته بیمه نامه به ذینفعان وی پرداخت می شود.

  • پوشش فوت در اثر حادثه بیمه عمر معلم :

اگر فرد بیمه شده در اثر حادثه فوت نماید میزان پوشش سرمایه فوت در اثر حادثه به ذینفعان بیمه نامه پرداخت می شود. سقف پوشش فوت در اثر حادثه بیمه عمر معلم ۸۰۰ میلیون تومان است . بیمه شده می تواند تا ۳ برابر حق بیمه پرداختی را به عنوان سرمایه فوت حادثی انتخاب نماید.

  • پوشش نقص عضو ناشی از حادثه  بیمه عمر معلم :

اگر بیمه شده در مدت زمانی که بیمه معلم دارد در اثر حادثه دچار نقص عضو و یا ازکارافتادگی جزئی و یا دائم شود با داشتن این پوشش می تواند از سرمایه نقص عضو استفاده نماید. میزان سرمایه نقص عضو ناشی از حادثه در بیمه عمر ۵۰ درصد و یا ۱۰۰ درصد سرمایه فوت عادی محاسبه می شود. سقف پوشش نقص عضو دائمی تا ۳۰۰ میلیون تومان می باشد.

  • پوشش هزینه پزشکی بیمه عمر معلم :

اگر برای فرد بیمه شده اتفاقی بیافتد می‌تواند از این پوشش برای جبران هزینه های پزشکی خود استفاده نماید. میزان پوشش هزینه پزشکی ناشی از حادثه می تواند ۵ درصد، ۱۰ درصد، ۱۵درصد، ۲۰درصد سرمایه فوت عادی تعیین شود . البته سقف این پوشش تا مبلغ ۶۰ میلیون تومان می باشد.

  • پوشش معافیت از پرداخت حق بیمه عمر معلم :

با توجه به شرایط بیمه عمر معلم اگر بیمه شده در مدت داشتن بیمه به هر علتی دچار ازکارافتادگی کامل و دائم شود ، وی تا پایان مدت بیمه نامه از پرداخت حق بیمه معاف می شود.

  • پوشش امراض خاص بیمه عمر معلم:

با توجه به شرایط بیمه معلم، اگر فرد بیمه شده به یکی از بیماری های زیر مبتلا شود می تواند از سرمایه امراض برای جبران هزینه های درمان خود استفاده نماید. سقف پوشش امراض عمر معلم ۵۰ میلیون تومان است . همه افراد از سن ۱ تا ۶۰ سالگی می‌توانند از پوشش امراض استفاده نمایند.  بیماری های تحت پوشش در بیمه عمر معلم عبارتند از سکته قلبی ، سکته مغزی، انواع سرطان، پیوند اعضای اصلی و حیاتی بدن.

بیشتر بخوانید
بیمه عمر و آموزش های لازم برای فروش آن

 


بیشتر بدانید:

جدول بیمه عمر

مزایای بیمه عمر برای کودکان

بیمه کرونا

باز خرید بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر و بیمه تکمیلی چه تفاوتی با هم دارند؟


مزایای بیمه عمر معلم :

مزایای بیمه عمر معلم شامل مزایای بیمه‌ای و مزایای مادی است.

مزایا مادی بیمه عمر معلم :

با استفاده از بیمه عمر معلم، فرد میتواند یک سرمایه گزاری بلند مدت داشته باشد. زمان این سرمایه گزاری توسط بیمه گزار معین می شود. اندوخته بیمه عمر همان حق بیمه ای است که بیمه گزار پرداخت میکند.اگر فرد سرمایه ای را در اختیار بیمه قرار دهد، سود بیشتری از بیمه عمر دریافت می کند. پرداخت سود حق بیمه در انتهای هر سال توسط بیمه عمر معلم انجام می شود.در صورتی سود حاصل بیشتر می شود که حق بیمه پرداختی و سرمایه بیمه گزار بیشتر باشد. سود بیمه عمر به صورت تصاعدی در هر سال افزایش می یابد. علت این امر این است که سود واریزی هم جز اندوخته بیمه محاسبه می شود و در سال بعد به آن ها سود تعلق می گیرد. در نتیجه بهتر است حتی در صورت نیاز به پول، قرارداد بیمه نامه خود را فسخ نکنید. یکی دیگر از مزایای مادی بیمه نامه عمر معلم اعطای وام می باشد.بر اساس این طرح بیمه گزار تا ۹۰ درصد از اندوخته بیمه عمر،وام دریافت می کند.این موضوع تغییری در شرایط بیمه نامه ایجاد نمی کند.

بیشتر بخوانید
بهترین بیمه بدنه خودرو
به اختصار این مزایا در زیر شرح داده شده است :
  •  مهمترین امتیاز این بیمه نامه پوشش فوت در اثر حادثه است که در زمان خسارات چندین برابر حق بیمه پرداختی را به استفاده کنندگان این بیمه نامه پرداخت می کند
  • علاوه بر پوشش فوت داشتن پوشش‌هایی از قبیل پوشش بیماری های خاص،جبران هزینه های پزشکی، ازکارافتادگی و معافیت از پرداخت ، پوشش نقص عضو از مزایای بیمه ای این بیمه نامه است
  • اندوخته این بیمه نامه می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشد زیرا معاف از پرداخت مالیات است
  • با توجه به شرایط و درخواست بیمه شده، مستمری دریافت می شود
  •  بدون نیاز به ضامن میتوان وام برداشت کرد
  • پرداخت سود مشارکتی و سود تضمینی به حق بیمه و اندوخته سال های قبل
  • بیمه گزار می تواند در طول مدت بینه نامه استفاده کنندگان بیمه نامه را تغییر دهد. استفاده کنندگان در صورت فوت و استفاده کنندگان اندوخته توسط بیمه گذار در زمان خرید بیمه نامه تعیین می شود. استفاده کنندگان از اندوخته پایان دوره بیمه نامه، در صورت حیات بیمه شده که می تواند خود بیمه شده و یا سایر اشخاص باشد. درصورتیکه استفاده کنندگان از سرمایه بیمه نامه در صورت فوت بیمه شده تعیین نشده باشد، سرمایه بیمه به وراث قانونی پرداخت می شود.
بیشتر بخوانید
مشاور تعیین کننده

مزایای بیمه ای بیمه عمر معلم :

بیمه عمر معلم دارای یک پوشش اصلی (سرمایه فوت عادی) و چند پوشش تکمیلی می باشد. شرکت‌های مختلف کیفیت  پوشش‌ها و مقدار خسارت پرداختی متفاوتی دارند. هراندازه میزان پرداخت خسارت بیشتر باشد پوشش مربوطه کیفیت بیشتری خواهد داشت. میزان خسارت فوت در بیمه معلم می‌تواند تا ۲۵ برابر حق بیمه پرداختی و به مقدار ۴۰۰ میلیون تومان باشد. می‌توانید هر ساله مبلغی را به سرمایه فوت اضافه کنید تا اثر تورم بر سرمایه فوت را از بین رفته و سرمایه فوت، مطابق نرخ روز باشد.

بیشتر بخوانید
بیمه عمر و آموزش های لازم برای فروش آن

وام بیمه عمر معلم

یکی از مزایای بیمه عمر و سرمایه گذاری معلم امکان دریافت وام بدون نیاز به ضامن و وثیقه است. با توجه به شرایط بیمه معلم اگر هر بیمه‌گذار ۲ سال از شروع بیمه نامه عمرش گذشته باشد و بیمه نامه اش دارای اندوخته باشد می‌تواند از وام استفاده نماید. میزان وام بر اساس ۹۰ درصد اندوخته است که برای هر بیمه نامه محاسبه می شود. این میزان با درخواست بیمه گذار مبنی بر دریافت وام از محل بیمه عمرش به وی پرداخت می شود.میزان وام دریافتی زمانی بیشتر است که حق بیمه پرداختی، تعداد سال های بیمه و سم بیمه شده کمتر از مبلغ اندوخته بیمه نامه باشد. بیشتر باشد

بیشتر بخوانید
بیمه تجهیزات الکترونیک

بیمه عمر فرهنگیان

یکی از طرح های بیمه عمر شرکت بیمه معلم ، بیمه عمر فرهنگیان می‌باشد. این بیمه نامه عمر با پایه طرح بیمه عمر و سرمایه گذاری می‌باشد. در این طرح شرکت بیمه معلم خدمات بیمه عمر را مختص فرهنگیان ارائه کرده که بتواند نیازها و دغدغه های بیمه ای این افراد را تحت پوشش قرار دهند.

بیشتر بخوانید
در تصادف زنجیره‌ای مقصر کیست

سایر طرح‌های بیمه عمر معلم :

شرکت بیمه معلم برای ارائه خدمات بیشتر بیمه عمر برای همه افراد جامعه طرح های مختلف بیمه عمر را با مشخص کردن بازار هدف مخصوص ارائه می‌کند. طرح های ویژه بیمه عمر معلم به قرار زیر می باشد:

  • طرح بیست بیمه معلم ویژه دانش آموزان و دانشجویان

بازار هدف این طرح تمامی دانش آموزان و دانشجویان در سراسر کشور است که خانواده دانش آموزان و دانشجویان می توانند با حداقل پس انداز و مبالغ کم یک سرمایه ارزشمند برای فرزندانشان ایجاد کنند. دانش آموزان می توانند از این پس انداز برای جبران هزینه های تحصیلی، ازدواج، تامین مسکن و … استفاده کنند.

  • طرح آرامش ماندگار بیمه معلم ویژه فرهنگیان

بازار هدف این طرح تمامی فرهنگیان، معلمان و خانواده درجه اول ایشان هستند. می توانند با کمک این طرح سرمایه گذاری ارزنده‌ای را داشته باشند که در زمان نیاز از پوشش های بیمه ای و سرمایه گذاری این طرح استفاده نمایند.

  • طرح هدیه هستان معلم ویژه نوزادان و کودکان

بازار هدف این طرح تمامی نوزادان و کودکان از بدو تولد تا زیر ۶ سال است . در خرید این طرح بیمه ای می توانند یک ماه حق بیمه را از بیمه معلم دریافت نمایند. این طرح برای بیشتر والدین جنبه سرمایه گذاری اقتصادی داردو  یک هدیه ارزنده برای آینده کودکان باشد.

  • طرح بانوی ایران زمین معلم

همه خانم های ایرانی می‌توانند این بیمه نامه را داشته باشند. مخصوصا خانم هایی که شاغل نیستند و نیاز به یک خاطر امنیت دارند می توانند از این بیمه نامه کمک بگیرند.

  • طرح کمک هزینه تحصیلات معلم

همه خانواده‌هایی که دارای فرزند هستند می‌توانند طرح کمک هزینه تحصیلات بیمه عمر معلم کمک بگیرند. با برنامه ریزی مالی که فراهم می کند می تواند آرامش خاطری برای جبران هزینه های تحصیلی فرزندان باشد.

  • طرح کمک هزینه جهیزیه معلم

داشتن یک پشتوانه اقتصادی که بتواند در بلند مدت بخشی از هزینه های خرید و تامین جهیزیه را جبران کند از خواسته های بسیاری از خاواده ها می باشد . با این طرح بیمه معلم می تواند آرامش خاطری برای آن ها باشد.

  • طرح نقش آفرینان اقتصاد معلم

تمامی اصناف فعال که نیاز به یک پوشش بیمه ای دارند می توانند با استفاده از طرح نقش آفرینان اقتصاد سرمایه گذاری اقتصادی در کنار پوشش های بیمه ای داشته باشند. با توجه به این که بسیاری از اصناف تامین اجتماعی و بیمه گر اول ندارند می توانند از این پوشش بیمه ای استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید
بیمه مسافرتی

مطالعه بیشتر:

بهترین بیمه بدنه خودرو

بیمه آنلاین

اصول فروش بیمه

درآمد بیمه

بازاریابی در صنعت بیمه

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید