سبد خرید 0

وبلاگ

بیمه عمر جانبازان

بیمه عمر جانبازان

بیمه عمر جانبازان را در سایت آکادمی بیمه به تحلیل آن می پردازیم.

 

 بیمه عمر جانبازان چیست و چه فوایدی دارد؟

یکی از انواع زیرشاخه های بیمه عمر مربوط به بیمه عمر جانبازان می باشد. کارکرد این بیمه تامین هزینه های درمانی مرتبط با بیماری های جدی و پس اندازی برای خود جانبازان و خانواده آنها است.

به دلیل اینکه جانبازان عمدتا نمی توانند کار کنند و خانه نشین هستند، با خرید بیمه عمر جانبازان می توانند برای جبران هزینه های درمان و برای تامین آینده خانواده بعد از خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید
هزینه های پاراکلینیکی بیمه تکمیلی

حمایت اصلی طرح بیمه عمر جانبازان، غرامت فوت می باشد. به این ترتیب که چنانچه جانباز در طول طرح بیمه نامه فوت کند، پولی به عنوان سرمایه عمر به خانواده او پرداخت می گردد.

بیمه عمر جانبازان

 

انواع ویژگی های بیمه عمر جانبازان

 

علاوه بر پوشش طرح غرامت فوت که در بیمه عمر جانبازان وجود دارد، این طرح بیمه ای دارای حمایت های دیگری هم است:

 

  • بیماری های بحرانی

بیمه عمر جانبازان انواع مختلفی از بیماری های جدی و بحرانی را شامل می شود، مانند: سرطان، سکته مغزی، سکته قلبی، عمل قلب باز و پیوند اعضا( قلب، ریه، کبد، کلیه و…).

بیشتر بخوانید
بیمه منازل مسکونی

البته طرح های بیمه ممکن است در مورد هر یک از این بیماری ها متفاوت باشد . لازم است قبل از خرید بیمه، پوشش هزینه ها و غرامت را بررسی کنید.

  • آتش سوزی منزل

از انواع دیگر بیمه نامه عمر که تحت پوشش قرار دارد، مربوط به آتش سوزی منزل است. در صورتی که حادثه آتش سوزی رخ دهد، بیمه عمر بر طبق بیمه نامه خسارات وارد شده را پوشش خواهد داد.

  • عامل از کار افتادگی

چنانچه جانباز به هر دلیلی از کار افتاده شود و نتواند کارکند،بیمه مبلغی به عنوان جبران هزینه های زندگی بیمه گذار در مدت از کارافتادگی به او پرداخت خواهد کرد.

  • از دست دادن عضو در بروز حادثه

زمانی که بیمه گذار این طرح بیمه ای را انتخاب کرده باشد و در اثر اتفاق و حادثه ای دچار نقص عضو شود، بیمه عمر مبلغ معینی را به جانباز عودت خواهد داد.

  • هزینه های خدمات درمانی پزشکی

با توجه به بالا بودن هزینه های خدمات درمانی پزشکی، در صورتی که بیمه گذار حادثه ای برایش پیش بیاید و این پوشش بیمه ای را داشته باشد، تا مقدار مشخصی از هزینه های خدمات درمانی پزشکی را پوشش می دهد.

بیشتر بخوانید
ترفندهای فروش بیمه عمر

 

بیمه حوادث جانبازان

جانبازان علاوه بر بیمه عمر، بیمه حوادث را هم می‌توانند از طریق بنیاد شهید و ایثارگران خریداری کنند. شرایط این بیمه برای جانبازان مانند بیمه عمر جانبازان است.

علاوه بر این، بیمه حوادث غیرمترقبه خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، رانش زمین، صاعقه، ترکیدگی لوله آب، بارش برف، آتش سوزی و غیره وارد شده بر منزل مسکونی، اسباب و اثاث تمامی ایثارگران دارای پرونده ایثارگری در بنیاد را پوشش می‌دهد.

بیشتر بخوانید
آیا قوانین بیمه تکمیلی در سال ۱۴۰۱ تغییر کرده است؟

هزینه بیمه حوادث جانبازان نیز به عوامل متعددی مثل شغل، سن، پوشش‌های اضافی درخواستی و همچنین سایر خطراتی که بیمه ‌گذار در طول زندگی روزمره خود با آن‌ها درگیر است، بستگی دارد.

بیمه عمر جانبازان

شرایط استفاده از بیمه حوادث جانبازان

  • جانبازان ۲۵% و بالاتر
  • فرزندان شاهد، همسران شاهد و والدین شاهد و جانبازان زیر ۲۵%
  • همسر جانبازان متوفی ۲۵% و بالاتر
  • همسران جانبازان متوفی زیر ۲۵% و آزاده فاقد درصد جانبازی و همسرآزاده متوفی فاقد درصد
بیشتر بخوانید
بیمه رانندگان

 

البته باید گفت که اگر نیروهای نظامی یا خانواده آن‌ها به دلیل حادثه‌ای آسیبی ببینند، تحت پوشش بیمه عمر حادثه نیروهای مسلح می‌توانند غرامت دریافت کنند.

 

شرایط طرح های بیمه برای جانبازان

از آنجایی که شرایط جسمی جانباران بسیار ویژه است و همان‌طور که گفتیم هزینه‌های درمانی و پزشکی زیادی دارند. معمولا ریسک بیمه عمر جانباران برای شرکت‌های بیمه بالاست.

بیشتر بخوانید
انواع بیمه خودرو

به همین دلیل خیلی از شرکت‌های بیمه عملا چیزی به‌اسم بیمه جانبازان ندارند و همان خدمات استاندارد بیمه عمر را به جانبازان هم ارائه می‌کنند. البته طبیعتا پزشک معمتد شرکت بیمه باید قبل از صدور بیمه‌نامه عمر شرایط جسمی و سن بیمه‌شده (جانباز) را تأیید کند.

می‌توان گفت بهترین مزایا بیمه عمر جانبازان پوشش‌های بیمه عمر آن می باشد و مزیت دیگر کمک هزینه پرداخت حق بیمه که با همکاری بنیاد شهید و ایثارگران انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید
بیمه شخص واحد

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید بهتر است که برای دریافت بیمه عمر به بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه کنید.

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید