سبد خرید 0

وبلاگ

بیمه درمان تکمیلی

بیمه درمان تکمیلی

بیمه درمان تکمیلی در سایت آکادمی بیمه به ارزیابی می پردازیم:

بیمه تکمیلی یا بیمه درمان تکمیلی، نوعی از بیمه است که به جبران هزینه های درمانی کمک می کند. حتما تجربه کرده اید که بیمه های پایه مانند بیمه تامین اجتماعی تا حدودی پوشش می دهند. پوشش بیمه های پایه اغلب کافی نیست. در این مواقع بیمه تکمیلی نقش پررنگ تری پیدا می کند. انواع بیمه ها، چه بیمه تکمیلی، بیمه آتش سوزی، بیمه عمر و… نشان از آینده نگری فرد بیمه شده است. در کشور ما نیز با توجه به افزایش موارد بیماری و همچنین هزینه های بسیار سرسام آور درمان از جمله دارو، ویزیت، عکس برداری، بستری، جراحی و… استقبال از بیمه تکمیلی افزایش یافته است. در واقع بیمه درمان تکمیلی، شاخه ای از بیمه اشخاص است که موارد مربوط به هزینه های درمان، داروها، خدمات پزشکی و … را پوشش می‌دهد که بیمه تامین اجتماعی در قبال آنها مسئولیتی قبول نمی کند.

بیشتر بخوانید
شرایط بیمه آتش سوزی سامان

برای مطالعه بیشتر:

بیمه آتش سوزی

بهترین بیمه عمر

انواع بیمه‌های درمان تکمیلی

بیمه های تکمیلی انواع مختلفی دارد. بیمه های درمان در شرکت های مختلف می توان به بیمه درمان تکمیلی گروهی، بیمه درمان تکمیلی خانواده و بیمه درمان تکمیلی انفرادی اشاره کرد.

در بیمه درمان تکمیلی گروهی، کارفرما می تواند کارکنان سازمان را بیمه کند. کارکنان نیز اغلب می توانند اعضای خانواده خود را بیمه کنند. تعداد نفرات در این نوع باید به حد نصاب برسد. این نوع، از لحاظ اقتصادی به صرفه تر و پوشش های بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید
ترفند های فروش بیمه

در بیمه درمان تکمیلی خانواده، این که در بعضی از شرکت ها وجود دارد. این بیمه نسبت به حالت گروهی پوشش های کمتر و هزینه های بیشتری دارد.

بیمه درمان تکمیلی افراد، این نوع بیمه پوشش های کاملی دارد. و حتی در بعضی از شرکت های بیمه، لزومی بر داشتن بیمه پایه مانند تامین اجتماعی، خدمات درمانی و… نیست.

بیشتر بخوانید
تکنیک هایی برای آموزش بازاریابی بیمه عمر

پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی

پوشش ‌های بیمه تکمیلی به این شکل است که در برابر بروز بیماری‌ هایی خدماتی ارائه می‌دهد. و یا برای دریافت خدمات پزشکی خاصی، طبق ضوابطی و قوانینی این خدمات را به بیمه‌گذاران ارائه دهد. پوشش‌های بیمه تکمیلی در شرکت‌های مختلف بیمه متفاوت است. بعضی از شرکت‌های بیمه پوشش‌های اختیاری و فرعی هم علاوه بر پوشش‌های اصلی ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید
اصول فروش بیمه

پوشش‌هایی که شرکت‌های مختلف می توانند ارائه دهند:

  • جبران هزینه‌های بستری، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، جراحی، شیمی درمانی، انواع سنگ ‌شکن در بیمارستان و مراکز جراحی محدود و Day Care
  • جبران هزینه‌های عمل های جراحی‌ مهم مربوط به سرطان، مغز، اعصاب مرکزی و نخاع (به استثنای دیسک ستون فقرات)، گاما نایف،کبد، قلب، پیوند ریه،کلیه و مغز استخوان
  • جبران هزینه ‌های زایمان طبیعی و سزارین
  • هزینه‌های پاراکلینیکی (  اقدامات تشخیصی که برای سنجش میزان پیشرفت یا بهبود بیماری و اطمینان از احیای سلامتی بیمار انجام می‌شود ) شامل هزینه‌های سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن و آندوسکوپی، MRI، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو و دانسیتومتری، تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی شامل اسپیرومتری و PFT، نوار عضله EMG، نوار عصب NCV، نوار مغز EEG، نوار مثانه (سیستومتری یا سیستوگرام)، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، هولتر مانیتورینگ قلب و آنژیوگرافی چشم
بیشتر بخوانید
بیمه کرونا

  • هزینه جراحی عیوب انکساری چشم
  • جبران هزینه عمل‌های سرپایی مثل شکستگی و در رفتگی، گچ گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، بیوپسی، تخلیه کیست و لیزر درمانی
  • جبران هزینه خدمات آزمایشگاهی شامل آزمایش‌های تشخیص پزشکی، پاتولوژی یا آسیب‌شناسی و ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی، نوار قلب و فیزیوتراپی (به استثنای چکاپ)
  • هزینه‌های ویزیت، دارو و خدمات اورژانس غیر بستری
  • هزینه‌های آمبولانس شهری و بین شهری
  • دندانپزشکی (به استثنای ایمپلنت، ارتودنسی، دندان مصنوعی و جراحی لثه)
  • هزینه همراه افراد زیر ۷ سال و بالای ۷۰ سال در بیمارستان‌ها
  • هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری، GIFT، ZIFT، IVF، ITSC، IUI و میکرواینجکشن
  • هزینه‌های خرید عینک و سمعک
  • ارائه پوشش برای بلایای طبیعی
  • جبران هزینه ناهنجاری‌ها و بیماری‌های جنین (تست‌های غربالگری)
  • تهیه اروتز
بیشتر بخوانید
تفاوت انواع بیمه ها

بیمه تکمیلی می‌تواند تعدادی و یا همه ی این موارد را داشته باشد. می‌تواند بعضی جزو پوشش‌های اصلی و بعضی را جزو پوشش فرعی با پرداخت حق بیمه بیشتر قرار دهد.

بیمه ‌درمان تکمیلی در شرکت ‌های مختلف معمولاً در قالب طرح های مختلف ارائه می‌شود. در این طرح‌ها معمولاً پوشش‌ها ثابت هستند اما سقف تعهدات آن‌ها با یکدیگر متفاوت دارد. هر چه سقف تعهدات یک بیمه بیشتر باشد، بیمه در صورت بروز حادثه و خسارت، هزینه بیشتری می‌پردازد. بنابراین بهتر است بیمه‌ای با سقف پوشش بالاتر برای خود خریداری کرده تا در صورت نیاز خسارت بیشتری پرداخت شود.

بیشتر بخوانید
فروش بیمه نامه چیست؟

حق بیمه درمان تکمیلی

در تعین میزان حق بیمه عوامل مختلفی تاثیر دارند:

سن بیمه گذار عامل بسیار مهمی است. در این راستا معمولا شرکت های بیمه برای رده های سنی مختلف دسته بندی ارائه می کنند. بدیهی است که رده های سنی مختلف حق بیمه متفاوت دارند.

سقف تعهدات طرح انتخاب شده هرچه بالاتر باشد، حق بیمه درمان تکمیلی بیشتر است.

بیشتر بخوانید
تیم سازی بیمه

تعداد بیمه‌گزاران در بیمه تکمیلی گروهی، دسته ‌بندی برای تعداد افراد متقاضی هم وجود دارد. معمولاً تعداد متقاضیان از یک حدی بیشتر شود، حق بیمه کمتر خواهد شد.

دوره انتظار در بیمه درمان تکمیلی

مدت انتظار بیمه، مدت زمانی است که بیمه‌گر تعهدی در قبال جبران خسارات بیمه‌گذار ندارد.

بیشتر بخوانید
درآمد بیمه

در این بازه ی زمانی که از هنگام عقد قرارداد شروع می‌شود. دوره انتظار در هنگام پوشش هزینه ‌های زایمان بیمه تکمیلی ضرورت پیدا می کند. بهتر است بدانید که دوره انتظار مربوط به پوشش بیمه انتظار نه الی دوازده ماه است. توصیه می شود که بیمه‌گذار قبل از بارداری حتما این نکته دوره انتظار پوشش بیمه ای زایمان را مد نظر قرار دهد.

بیشتر بخوانید
بهترین بیمه عمر

چگونه بیمه تکمیلی شویم؟

برای تهیه و خرید بیمه درمان تکمیلی به صورت گروهی، خانواده و یا به صورت انفرادی می توانید درخواست تان را در شعب و نمایندگی بیمه ثبت کنید. می توانید با توجه به طرح مورد نظر، بیمه تکمیلی را با بهترین پوشش ها را از شرکت بیمه ای مورد نظرتان، تهیه نمایید.

برای پیشنهاد مطالعه بیشتر:

تفاوت بیمه عمر با بیمه تکمیلی چیست؟

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید