سبد خرید 0

وبلاگ

بیمه تصادف با حیوانات چیست؟

بیمه تصادف با حیوانات چیست؟

بیمه تصادف با حیوانات چیست؟ در سایت اکادمی بیمه به بررسی آن میپردازیم

ضربه زدن به گوزن، آهو یا خرس و . . در حین رانندگی با سرعت بالا می تواند باعث صدمات و آسیب های عمده شود.

در صورت برخورد چه می کنید؟ آیا بیمه نامه خودرو شما این نوع حوادث را پوشش می دهد؟ ما از هر طرف به سوال نگاه می کنیم.

هر ساله ، هزاران تصادف مربوط به حیات وحش رخ می دهد. جمعیت آنها در نتیجه گرمای روزافزون دما در حال افزایش است. در حالی که برخورد با حیوانات در زمان‌های خاصی از سال بیشتر است، اما ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که انتظارش را ندارید، بنابراین مهم است که همیشه هوشیار باشید. هیچ کس از خطر برخورد ناخواسته از این نوع در جاده های کشور زیبای ما مصون نیست.

بیشتر بخوانید
بیمه مسئولیت ناشی از تولید

 

در صورت برخورد چه باید کرد ؟

بیمه تصادف با حیوانات چیست؟

متأسفانه، حتی بیشترین هوشیاری احتمال برخورد ناخوشایند رو به رو با یک حیوان بزرگ را رد نمی کند.

اگر چنین برخوردی اجتناب ناپذیر به نظر می رسد، بوق بزنید و فرمان را محکم نگه دارید تا از انحراف از جاده جلوگیری کنید. به شدت ترمز کنید و وسیله نقلیه خود را با خیال راحت متوقف کنید.

بیشتر بخوانید
جرایم ستاره دار چیست

اولین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید آیا کسی در ماشین آسیب دیده است یا خیر و در صورت نیاز با اورژانس تماس بگیرید. حتی اگر حال راننده و همه سرنشینان خوب باشد، باید با پلیس تماس بگیرید: آیین نامه ایمنی بزرگراه بیان می کند که هرگونه برخورد با حیوانی با وزن بیش از ۲۵ کیلوگرم باید اعلام شود.

اگر وسیله نقلیه دیگری در تصادف رخ داد، گزارش مشترک را با راننده دیگر تکمیل کنید و در اسرع وقت تمام اطلاعات لازم را به پلیس ارسال کنید تا به موقع گزارش بنویسند.

بیشتر بخوانید
بیمه عمر جانبازان

 

دوست داشته باشید یا نخواهید، شما مسئول هستید:

در برخورد با حیوان، راننده وسیله نقلیه به طور خودکار مقصر شناخته می شود. در صورت بروز صدمات بدنی،  بدون در نظر گرفتن مسئولیت راننده به هر قربانی غرامت پرداخت خواهد کرد.

با این حال، در مورد هر گونه آسیبی که به وسیله نقلیه وارد شده است، نمی توان همین را گفت. این توسط بیمه‌گر خصوصی شما پوشش داده می‌شود، که بسته به گزینه‌های پوشش بیمه‌نامه شما تعیین می‌کند که چه غرامتی باید پرداخت شود.

بیشتر بخوانید
بیمه تکمیلی آزمایش ژنتیک

 

بیمه تصادف با حیوانات چیست؟
بیمه تصادف با حیوانات چیست؟

 

هزینه صدمات وارد شده به خودرو بر عهده کیست؟

پس از برخورد با حیوان در اسرع وقت با بیمه گر خودرو خود تماس بگیرید. اگر بیمه نامه شما فقط مسئولیت مدنی را پوشش می دهد، باید تمام هزینه های تعمیر را بپردازید. اما اگر بیمه نامه ای که شامل پوشش خسارت ناشی از برخورد می شود، اتخاذ کرده اید، از بازی جلوتر خواهید بود: بیمه گر شما هزینه تعمیر یا تعویض وسیله نقلیه آسیب دیده را بر عهده خواهد گرفت .

بیشتر بخوانید
بیمه عمر نوزاد

 

برای جلوگیری از عوارض یا تاخیر در رسیدگی به ادعای خود، حتما در اسرع وقت شماره گزارش پلیسی که بعد از تصادف نوشته شده، گزارش مشترک (در صورت وجود) و اطلاعات تماس خود را فوروارد کنید. گاراژ ترجیحی یا فروشگاه بدنه، در صورت وجود. به یاد داشته باشید، قبل از اینکه مکانیک یا تعمیرکار بدنه شروع به کار کند، بیمه گر شما باید تمام هزینه های تعمیر را تایید کند.

 

 

اقدامات پیشگیرانه :

برخی شرایط خطر تصادفات مربوط به حیوانات را حتی برای محتاط ترین رانندگان افزایش می دهد. به عنوان مثال، حیوانات در فصول جفت گیری و زایمان فعال تر هستند، آنها جذب جاده های شخم زده می شوند زیرا عبور و مرور آسانی دارند و ممکن است جذب نمک مورد استفاده برای یخ زدایی شوند و بر اساس تامین غذا به صورت فصلی مهاجرت می کنند.

بیشتر بخوانید
آیا قوانین بیمه تکمیلی در سال ۱۴۰۱ تغییر کرده است؟

حیوانات اغلب در هنگام سحر و غروب بیشترین فعالیت را دارند و کاهش دید در شب نیز می تواند خطراتی را ایجاد کند. هنگام رانندگی در مناطق خطر مشخص شده و هر زمان که حیوانی را در میدان دید خود می بینید، کاهش سرعت ضروری است. از آنجایی که آنها اغلب به صورت گله ای سفر می کنند، ممکن است دیگران نزدیک به عقب باشند.

بیشتر بخوانید
بیمه باربری سامان
بیمه تصادف با حیوانات چیست؟
بیمه تصادف با حیوانات چیست؟

اگر برخورد قریب الوقوع باشد

نکات زیر بسته به موقعیت ممکن است تغییر کند، نکته کلیدی این است که وحشت نکنید و سعی کنید کنترل خود را حفظ کنید.

-صدای بوق. صدای بوق علاوه بر هشدار دادن به رانندگان مجاور، ممکن است حیوانی را که در مسیر شما قرار دارد بترساند.

بیشتر بخوانید
بیمه زائرین اربعین

-ببین کجا میخوای بری یک تکنیک اساسی می تواند به جلوگیری از تصادف کمک کند: به حیوان نگاه نکنید، بلکه به جایی که می خواهید ماشین برود نگاه کنید. اگر مستقیماً به چیزی نگاه کنید، به طور غریزی به سمت آن حرکت خواهید کرد. وحشت نکنید و سعی کنید وضعیت را ارزیابی کنید: محکم ترمز کنید، اگر انجام این کار امن است. اگر نه، سعی کنید از حیوان دوری کنید، اگر این شما را در معرض خطر قرار نمی دهد. اما نکته کلیدی این است که برای امنیت خود کنترل داشته باشید و از محیط اطراف خود آگاه باشید.

بیشتر بخوانید
بیمه باربری بین المللی

بیمه

یک تصادف می تواند آسیب جدی به وسیله نقلیه شما وارد کند. بیمه نامه ای که در حال حاضر وسیله نقلیه را پوشش می دهد را با دقت بخوانید تا مشخص شود که چه نوع پوشش تصادفی دارید.

جنبه های بیمه بسته به استان محل سکونت شما ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، در انتاریو برخورد با یک حیوان زنده تحت پوشش همه جانبه قرار می گیرد و به عنوان یک حادثه بدون تقصیر در نظر گرفته می شود (نباید بر حق بیمه شما تأثیر بگذارد). برخورد با یک حیوان مرده مانند برخورد با هر جسم دیگری تلقی می شود و تحت پوشش قرار می گیرد. این یک تصادف مقصر مانند هر حادثه دیگری است و می تواند بر نرخ ها تأثیر بگذارد. در کبک، آلبرتا و بریتیش کلمبیا قوانین ممکن است متفاوت باشد زیرا چارچوب بیمه از استانی به استان دیگر تغییر می کند. بهترین نکته ما؟ با ما تماس بگیرید

بیشتر بخوانید
خانه تکانی و بیمه تکمیلی

در صورت بروز حادثه منتظر تماس با بیمه گر خود نباشید، ما آماده کمک هستیم!

همیشه مراقب باشید و با احتیاط رانندگی کنید!

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

7 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید