سبد خرید 0

وبلاگ

بیمه اجباری منازل مسکونی

بیمه اجباری منازل مسکونی

بیمه اجباری منازل مسکونی را در سایت آکادمی بیمه به تحلیل آن می پردازیم.

 

بیمه اجباری منازل مسکونی که از فروردین ۱۴۰۰ اجرای آن آغاز شده‌است،در واقع همان بیمه آتش‌سوزی است. این بیمه نامه قانون جدیدی محسوب می‌شود که از ابتدای سال ۱۴۰۰ همه مالکان واحدهای مسکونی ملزم به تهیه آن شده‌اند.

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله باعث به وجود آمدن خسارات و هزینه‌های سنگین برای هموطنان شد، مجلس قانون خرید بیمه اجباری منازل مسکونی را تصویب کرد.

بیشتر بخوانید
بیمه خویش فرما

این بیمه نامه ۲ پوشش اصلی و فرعی دارد. پوشش اصلی آن آتش‌سوزی و عوامل پدیدآورنده آن را شامل می‌شود.

اصطلاح بیمه اجباری منازل مسکونی به نوعی از بیمه اموال اشاره دارد که خسارات ناشی از آتش سوزی را پوشش می دهد.

بیمه اجباری منازل مسکونی

 

نحوه عملکرد بیمه اجباری منازل مسکونی

این بیمه نامه به بیمه گذاران،پوششی در برابر خسارت وارده به خانه ها و دارایی هایشان ارائه می دهد که به آن بیمه آتش سوزی نیز گفته می شود.

بیشتر بخوانید
بیمه مسافرتی شینگن

این یک اصطلاح عمومی است که برای توصیف هر دو نمای داخلی و خارجی خانه و همچنین هر دارایی که در خود ملک نگهداری می شود، استفاده می شود.

خط‌مشی‌ها ممکن است صدماتی را که شخصی در حین حضور در ملک متحمل می‌شود را نیز پوشش دهد.

بیمه آتش سوزی بیمه گذار را در برابر خسارت یا خسارت آتش سوزی از منابع مختلفی تحت پوشش قرار می دهد. از جمله آتش‌سوزی‌های ناشی از برق، مانند سیم‌کشی معیوب و انفجار گاز و همچنین آتش‌سوزی‌های ناشی از رعد و برق و بلایای طبیعی و ترکیدگی لوله های آب.

بیشتر بخوانید
بیمه تکمیلی آزمایش ژنتیک

محدودیت پوشش بستگی به علت آتش سوزی دارد. این بیمه نامه به بیمه گذار خسارات وارده را بر اساس هزینه جایگزینی یا ارزش واقعی نقدی بازپرداخت می کند.

اگر خانه به عنوان خسارت کلی در نظر گرفته شود، شرکت بیمه ممکن است در واقع ارزش بازار فعلی خانه را بازپرداخت کند.

بیشتر بخوانید
سود مشارکت بیمه عمر چیست؟

شرایط بیمه اجباری منازل مسکونی

این بیمه نامه بدون داشتن هیچ پوشش اضافی، هزینه ناشی از آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار را جبران می‌کند. علاوه بر جبران هزینه ناشی از موارد گفته شده، شما می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر، پوشش‌های اضافی را به بیمه‌نامه‌ی خود اضافه کنید تا منزل خود را در برابر خطرات بیشتری بیمه کنید.

بیشتر بخوانید
روش های فروش بیمه عمر

این بیمه نامه همچنین خسارت به اموال شخصی و سازه های مجاور را پرداخت می کند. در صورت پرداخت حق بیمه اضافه می‌توان از سایر شاخه‌های پرداخت خسارت به منزل مسکونی اعم از طبیعی و غیرطبیعی نیز برخوردار شد.

بیمه نامه آتش سوزی شامل پوشش اضافی در برابر خسارت دود یا آب ناشی از آتش سوزی است و معمولاً برای یک سال مؤثر است. بیمه نامه های آتش سوزی در آستانه انقضا معمولاً با همان شرایط بیمه نامه اصلی توسط صاحب خانه قابل تمدید هستند.

بیشتر بخوانید
بیمه عمر نوزاد

پوشش بیمه اجباری منازل مسکونی

در صورت خسارت ناشی از آتش سوزی، طوفان، رعد و برق، خرابکاری یا سایر بلایای تحت پوشش، بیمه گر شما به شما غرامت می دهد تا خانه شما تعمیر یا حتی به طور کامل بازسازی شود.

علاوه بر این، بیمه منازل مسکونی محافظت مالی در برابر بلایا را فراهم می کند. این بیمه نامه علاوه بر بنای اصلی خانه، وسایل منزل مسکونی را نیز پوشش می دهد.

بیشتر بخوانید
بیمه حوادث راننده

بیمه اجباری منازل مسکونی

پوشش‌های اضافی بیمه آتش سوزی

پوشش‌های دیگری که علاوه بر پوشش‌های اصلی می توانید به بیمه نامه آتش سوزی خود اضافه نمایید به ترتیب زیر می‌باشد:

  • زلزله
  • آتشفشان و بلایای طبیعی
  • سیل و طغیان آب
  • ترکیدگی لوله آب
  • طوفان و گردباد
  • سرقت
  • خسارات ناشی از برف و باران و بهمن
بیشتر بخوانید
بیمه پیک موتوری

ایران یکی از ۱۰ کشور حادثه‌خیز دنیا از نظر نرخ بلایای طبیعی می‌باشد؛ بنابراین عقلانی به نظر می‌رسد که سرمایه بزرگ و مهمی همچون منزل مسکونی خود را در مقابل انواع حوادث غیرمترقبه بیمه نمایید.در واقع اجبار به خرید بیمه آتش‌سوزی نه تنها هزینه‌ای اضافی به شمار نمی‌رود بلکه یک حمایت مهم از سرمایه و زندگی شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید
بیمه باربری سامان

برای خرید بیمه اجباری ساختمان مسکونی طبق قانون باید با استفاده از قبض برق برای تهیه بیمه‌نامه اقدام کنید.

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید