سبد خرید 0

وبلاگ

اشتباهات رایج خرید بیمه عمر

اشتباهات رایج درخرید بیمه عمر

اشتباهات رایج در خرید بیمه عمر را در سایت آکادمی بیمه به تحلیل آن میپردازیم

بیمه عمر یکی از بیمه های کاربردی و پرطرفدار است که هر ساله افراد زیادی را به خود جذب می کند، اما برخی از افراد قبل از خرید بیمه عمر باور های اشتباهی دارند که باعث می شود نتوانند حداکثر استفاده را از بیمه عمر  خود را ببرند. در این مطلب چند مورد از اشتباهات رایج در خرید بیمه عمر را برای شما ذکر می کنیم.

 قرارداد بستن با نمایندگی های غیر معتبر :

همیشه توصیه می شود که تمامی بیمه های خود را از نمایندگی های با سابقه و معتبر تهیه کنید. زیرا دیده شده، بیمه نامه در برخی از نمایندگی های کم سابقه و غیر متعبر صادر نشده یا با مشکل مواجه شده است. لذا حتما بیمه عمر خود را از نمایندگی های معتبر خریداری کنید.

بیشتر بخوانید
بیمه باربری سامان

 کتمان حقیقت:

یکی از اشتباهات رایج در خرید بیمه عمر است که ضربه سنگینی به بیمه نامه شما وارد می کند. شما زمان بستن قرارداد بیمه عمر نباید هیچ حقیقتی را از شرکت بیمه گر پنهان کنید. این مورد می تواند حتی در برخی از موارد باعث ابطال بیمه نامه شود. دیده شده برخی از اشخاص، شغل خود را برای کاهش ریسک بیمه نامه اشتباه اعلام می کنند یا فعالیت ورزشی خود را به شرکت بیمه اعلام نمی کنند. این مورد کاملا کار اشتباه و نادرستی است که باعث باطل بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری موجود می گردد.

 دیر پرداخت کردن حق بیمه:

در بیمه عمر باید همیشه سر وقت حق بیمه های خود را پرداخت نمایید. اگر شما از پرداخت حق بیمه خودداری کنید، هزینه پوشش های بیمه نامه از سبد اندوخته شما کسر می شود و در سرمایه گذاری شما تاثیر منفی خواهد داشت. حتی اگر در مدت طولانی حق بیمه، پرداخت نکنید شرکت بیمه گر می تواند بیمه نامه را ابطال نماید.

بیشتر بخوانید
پرزنت بیمه عمر

 خرید بیمه عمر کوتاه مدت :

این مورد یکی از باور های غلط در بیمه عمر است که باعث وارد شدن زیان به اشخاص می شود. همچنین برخی از افراد با بیان این موضوع که بیمه عمر کوتاه مدت بهتر است قصد فروش بیمه عمر به این اشخاص را دارند. دقت داشته باشید که بیمه عمر یک بیمه بلند مدت است که هر چه مدت زمان آن طولانی تر باشد، سود آن نیز بیشتر است. دیده شده برخی از افراد در مدت زمان کوتاه مانند یک یا دو سال قصد دارند که سرمایه خود را از بیمه عمر دریافت کنند، در این صورت سرمایه دریافتی آنان از حق بیمه های پرداخت شده توسط این اشخاص کمتر است و به همین دلیل فکر می کنند این موضوع به دلیل کلاهبرداری بیمه است.  دقت داشته باشید هرچه مدت قرارداد بیمه عمر طولانی تر باشد، سود شما نیز بیشتر است. بهتر است مدت قرارداد بیمه عمر یا ۲۰ یا ۳۰ ساله انتخاب کنید تا بتوانید سرمایه گذاری پر سودی داشته باشید.

بیشتر بخوانید
یکی از بهترین پوشش های بیمه بدنه ماشین

  افزایش ندادن حق بیمه سالیانه :

قطعا در کشور ایران شاهد تورم بالا هستیم، بنابراین افزایش ندادن حق بیمه سالیانه می تواند در سرمایه گذاری بلند مدت شما تاثیر جدی بگذارد به طور مثال تصور کنید که شما در سال ۱۴۰۰، بیمه عمر ۳۰ ساله با حق بیمه ۱۰ میلیون در سال انتخاب کرده اید. در صورتی که شما سالیانه حق بیمه خود را افزایش ندهید در سال ۲۰ قرارداد نیز باید سالیانه ۱۰ میلیون حق بیمه پرداخت کنید. در این صورت شما در سال ۱۴۲۰ باید سالیانه ۱۰ میلیون تومان حق بیمه عمر و سرمایه گذاری پرداخت کنید. به نظر شما در سال ۱۴۲۰، ارزش ۱۰ میلیون تومان چقدر است؟ پس حتما در قرارداد بیمه عمر خود، سالیانه حق بیمه پرداختی خود را افزایش دهید تا سرمایه شما در آینده به مبلغ قابل توجهی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید
شرایط بیمه شخص ثالث در تصادف با اتباع غیر ایرانی

انتخاب نکردن پوشش های اضافی و انتخاب پوشش ها با سقف پایین :

دیده شده خیلی از افراد در زمان خرید بیمه عمر، سقف سرمایه فوت خود را پایین انتخاب می کنند یا از تهیه بیشتر پوشش های صرف نظر می کنند تا سود آنها از سرمایه گذاری بیشتر باشد. در این مورد اگر خدایی نکرده شخص بیمه شده دچار حادثه ای شود در صورتی که سقف پوشش های خود را افزایش داده بود می توانست خسارت بیشتری از شرکت بیمه دریافت کند. دقت کنید که بیمه عمر و سرمایه گذاری در صورتی حداکثر بازدهی خود را دارد که شخص بیمه گذار به هر دو بخش بیمه ای و سرمایه گذاری توجه داشته باشد و زمانی که به یک قسمت از این بیمه توجه شده، رضایتی حاصل نشده است.

بیشتر بخوانید
بیمه شخص واحد

دریافت وام به تعداد زیاد :

برخی از افراد از سبد اندوخته بیمه عمر خود بار های زیادی وام دریافت می کنند که در سرمایه گذاری آنان تاثیر منفی زیادی خواهد داشت. باید بدانید به سرمایه موجود در سبد اندوخته شما سود تعلق می گیرد و زمانی که شما از بیمه عمر خود وام دریافت کرده باشید، در واقع سبد اندوخته شما تقریبا خالی است و مبلغی در آن نیست تا به آن سود تعلق بگیرد، به همین دلیل سرمایه گذاری شما در آینده دچار مشکل خواهد شد. بهتر است از بیمه عمر خود بیشتر از ۲ یا ۳ بار وام دریافت نکنید تا بتوانید سرمایه گذاری بهتری در آینده داشته باشید.

بیشتر بخوانید
بیمه مسئولیت مهدکودک ها

انتخاب نکردن ذی نفع :

برخی از اشخاص در بیمه عمر خود، ذی نفع انتخاب نمی کنند، تا سرمایه آنها با قانون انحصار وراثت بین وراث تقسیم شود. در صورتی که این یکی از اشتباهات رایج خرید بیمه عمر است و شخص بیمه گذار می تواند با تعیین ذی نفعان، مشخص کند که سرمایه های وی به چه اشخاصی برسد.

بیشتر بخوانید
معرفی خدمات بیمه ای

انتخاب نکردن حق بیمه مناسب :

در صورتی که شما توانایی پرداخت حق بیمه های بالا را دارید، حتما آنرا انتخاب کنید تا سرمایه گذاری پر سودی در آینده داشته باشید. در حق بیمه های پایین هم سقف سرمایه های فوت و سایر پوشش های بیمه ای پایین است، و هم سرمایه گذاری پر سودی در آینده نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید
بیمه سلامت ایرانیان

 پنهان کردن بیماری :

شما به هیچ عنوان نباید بیماری های خود را از شرکت بیمه پنهان کنید. دیده شده خیلی از اشخاص به دلیل اینکه بتوانند از تمامی پوشش های بیمه عمر استفاده کنند، از گفتن برخی از بیماری های خود خودداری می کنند. این کار کاملا اشتباه است و طبق قانون و شرایط بیمه نامه، شرکت بیمه گر می تواند قراداد بیمه عمر را ابطال نمایید.

بیشتر بخوانید
بیمه زائرین اربعین

در گذشته یکی از بیمه گذاران ، به دلیل این که بتواند از تمامی پوشش های بیمه ای استفاده کند، بیماری خود را به شرکت بیمه اعلام نکرده بود. پس از گذشت چندین سال از قرارداد، شرکت بیمه گر متوجه این موضوع شده و بیمه نامه وی ابطال شد و حتی سرمایه های موجود در سبد اندوخته شخص به وی بازگردانده نشد بنابراین تحت هیچ شرایطی نباید بیماری های خود یا هر موضوع دیگری را از شرکت بیمه گر پنهان کنید.

بیشتر بخوانید
مقایسه پوشش امراض خاص بیمه عمر شرکت‌های بیمه

در نظر نگرفتن اولویت بیمه‌شده :

همه افراد برای آینده فرزندانشان نگران می‌باشند و برای همین برای فرزندانشان بیمه عمر و تأمین آتیه تهیه می‌کنند ولی غافل از این‌که اولویت بیمه ابتدا با نان‌آور خانواده میباشد و سپس اهل خانواده تا درصورتی‌که خدای‌ناکرده اتفاقی برای نان‌آور خانواده افتاد علاوه بر این‌که از حمایت‌های لازم و کافی و پوشش بیمه‌ای برخوردار باشد جریان سپرده‌گذاری نیز مختل نگردد.

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید